Merhaba,
Geçen gün zaten vekalet ile ilgili bir konu açmıştım, Allah razı olsun bir arkadaş yardımcı olmaya çalışmıştı.
Vekalet vs. işini hallettik, mirastan abim ve bana düşen payı aldık.
Lâkin şöyle bir problem var. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
---
Dedem yaklaşık 20 küsür sene önce vefat etti. Daha sonra babam vefat etti.
Dedemin üzerine bazı şeyler vardı.
Mirasçılar (annem, ben, abim - 2 amcam ve 2 halam ayrıca babaannem)
Biz kendi hakkımızı istedik. Bir amcamda "tamam" dedi.
Bizim bu isteğimiz üzerine bu amcam, 2 halamdan ve diğer amcamdan vekaletlerini alarak vekaletlerini babaannemin üzerine yaptırmış.
Bu zaten bizi ilgilendirmiyor ama babaannemin üzerine yapıp, daha sonra kendi üzerine yaptırma gibi bir düşüncesi var sanırım.
Neyse dediğim gibi biz vekaleti verdik, verirken de dedik zaten annem de vekaletini versin diye.
Oda annene gerek yok dedi.
Şimdi anlamadığım şey şu;
Dedemden kalan miras doğal olarak babaanneme, babama, 2 amcama ve 2 halama kalıyor.
Bunların içerisinde babam olmadığı, vefat ettiği için amcamın dediğine göre sadece abim ve ben mirasçıymışız.
Nasıl oluyor da anneme hiç bir hak düşmeden biz hak sahibi oluyoruz?
Tamam biz hak sahibi olabiliriz, doğaldır ama anneme nasıl hak düşmedi?
Gerçekten konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olsun.
Unutmadan...
Bir avukata sorduğum da o bana;
"Annenin mutlaka hakkı var.
İleride gayrimenkulleri satacakları zaman annenin imzası olmadan satamazlar" dedi.