• 04-05-2014, 21:24:15
    #1
    arkadaşlar sene içerisinde 20 bin liradan fazla geliriniz olduğunda hesabın incelemeye alınma şansı var bildiğiniz gibi.. bankamatikten direk kendi hesabıma para yatırdığımda da bu limit dahil mi? yoksa sadece hesapdışı gelen ödemeler için mi geçerli
  • 04-05-2014, 21:29:31
    #2
    Para yatırma esnasında TC kimlik numarası zorunludur, onun için kendi işlemlerinizi çok kolay bir şekilde ayırt ederler.
  • 04-05-2014, 21:31:12
    #3
    ertu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Para yatırma esnasında TC kimlik numarası zorunludur, onun için kendi işlemlerinizi çok kolay bir şekilde ayırt ederler.
    zaten bankamatik para kartımı sokup kendi hesabıma yatırıcam.. mesela ailemden aldığım para vs olamaz mı bu?
  • 04-05-2014, 22:52:53
    #4
    Ne yani ben özel bir şirkette müdür pozisyonunda çalışıyorum maaşımda 5bin lira hepside bankaya yatıyor genemi veri kesicekler (örnek gösterdim )
  • 04-05-2014, 23:00:15
    #5
    Hocam maliyeye herhangi bir söylemde bulunurken size önce söylediğiniz bu şeye kendiniz inandınız mı diye sorarlar.
    Siz inandıysanız ve onlarıda inandırabildiyseniz sorun yok. Ancak sürekli hesabınıza yatırdığınız paranın hesabı daha doğrusu kaynağı sorulacaktır ki sürekli ailemden geliyora bir yere kadar inanacaktır. Rakamı tam hatırlamıyorum ancak aylık 3000+ olan hesaplar inceleniyor diye biliyorum. Siz toprak kazıp tek seferliğine 5 TL bile para alsanız bunun vergisini ödemek zorundasınız.

    AldagBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yani ben özel bir şirkette müdür pozisyonunda çalışıyorum maaşımda 5bin lira hepside bankaya yatıyor genemi veri kesicekler (örnek gösterdim )
    Zaten belirli bir rakamı (bunuda tam hatırlamıyorum sanırım 6 yada 8 bindi) geçince devlet sizden o vergiyi otomatik kesiyor
  • 04-05-2014, 23:05:27
    #6
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam maliyeye herhangi bir söylemde bulunurken size önce söylediğiniz bu şeye kendiniz inandınız mı diye sorarlar.
    Siz inandıysanız ve onlarıda inandırabildiyseniz sorun yok. Ancak sürekli hesabınıza yatırdığınız paranın hesabı daha doğrusu kaynağı sorulacaktır ki sürekli ailemden geliyora bir yere kadar inanacaktır. Rakamı tam hatırlamıyorum ancak aylık 3000+ olan hesaplar inceleniyor diye biliyorum. Siz toprak kazıp tek seferliğine 5 TL bile para alsanız bunun vergisini ödemek zorundasınız.



    Zaten belirli bir rakamı (bunuda tam hatırlamıyorum sanırım 6 yada 8 bindi) geçince devlet sizden o vergiyi otomatik kesiyor
    Bu arada maaşları bankaya yatanların maaşlarından devlet zaten vergi almıyormu? alıyor neyin davasıdırki bu
  • 04-05-2014, 23:07:20
    #7
    AldagBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu arada maaşları bankaya yatanların maaşlarından devlet zaten vergi almıyormu? alıyor neyin davasıdırki bu
    Tamam işte hocam belirli bir tutarı geçtikten sonra alıyor. Bunun dışında ki brüt ise sigorta ödemesi onu da iş veren karşılıyor