• 21-03-2014, 18:24:10
    #1
    16 yaşında olan bir akrabam gitara baya merak saldı. Soruları başka bir forumda paylaşmış ben de kopyala yapıştırla buraya atayım dedim soruları:
    Alıntı
    Arkadaşlar ben yaklaşık 6 aydır gitar çalmaya çalışıyorum. Gitar kursuna vs gitmedim, selim ışık videolarında 6-7 tane izledim gerisini bıraktım çünkü notalar beni sıkıyor. Tablere geçtim, 1-2 şarkı çaldım bir arkadaşım dedi ki şarkı söylemk istiyorsan bu iş table olmaz dedi, ben de akor öğrenmeye çalıştım. Uzun uğraşlar sonucu 15 tatilde de her gün çok çalışarak 1 aya yakın bir süre her gün çalışarak bir tane şarkıyı gitarda çalmayı başardım, bunun ardından 2-3-4'üncü şarkı çorap söküğü gibi geldi, 1 günde öğrendiğim şarkı bile oldu. İşin garip yani nota bilgim ve herhangi bir eğitimim olmamasına rağmen (10 yaşında 1 sene boyunca okulda haftada 1.30 saat olan gitar dersine gitmiştim ama tek bir şarkı çalamadan bırakmıştım.) akorla şarkıları çalmaya başardım. İnternette okudum ki nota bilgisi olmayanlar gitar çalıp şarkı söyleyemezmiş ama bende böyle bir durum yok. Şu an gitarda çaldığım şarkıları hem çalıp hem de söyleyebiliyorum üstelik hiç de sırıtmıyor okulda sahne bile alacağım 2-3 haftaya. Açıkçası çok sağlam bir kulağım olduğunu düşünüyorum ki nota bilgim bile olmadan ders bile almadan gitar çalıp şarkı söylemeyi başardım. Tabi her şarkıyı çalamıyorum ancak bareli akorlar dışında şuanda basamadığım akor pek yoktur.

    Bunlar da çalabildiğim şarkılar:

    You're beautiful>>>
    http://www.youtube.com/watch?v=GmSM4TnCvUs

    You're beautiful öğrendiğim video>>>
    http://www.youtube.com/watch?v=mNa4G0HEgyU


    A thousand years>>>
    http://www.youtube.com/watch?v=Oep86ZNIi3o

    Öğrendiğim video>>>
    http://www.youtube.com/watch?v=CUNJgawDZA0


    diğerleri de akor ve çalış olarak bu iki şarkıya benziyor o yüzden yazmayacağım.

    Tüm bu yazdıklarımı okuduğunuzu umuyorum, şimdi soruyorum ben nota bilgisi olmadan daha ne kadar yol kat edebilirim?
  • 21-03-2014, 18:43:15
    #3
    Hocm muzik şekil yapmak için yapılmazki, şekil yap yap nereye kadar. Zaten kız tavlıcam diye çıkanlar bu yola çıkmasın daha iyi.

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz nota bilgisi öğrenmeli mi yoksa böyle mi gitsin?
  • 21-03-2014, 18:47:14
    #4
    AndroidMarket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocm muzik şekil yapmak için yapılmazki, şekil yap yap nereye kadar. Zaten kız tavlıcam diye çıkanlar bu yola çıkmasın daha iyi.

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz nota bilgisi öğrenmeli mi yoksa böyle mi gitsin?
    Profesyonel olarak düşünüyorsa tabii ki nota öğrensin.

    Ama yok sadece çalarım söylerim, profesyonellik düşünmem vakit geçirmek için diyorsa yukarıdaki videodaki gibi çalması yeterli bence.
  • 21-03-2014, 19:01:07
    #5
    engoin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Profesyonel olarak düşünüyorsa tabii ki nota öğrensin.

    Ama yok sadece çalarım söylerim, profesyonellik düşünmem vakit geçirmek için diyorsa yukarıdaki videodaki gibi çalması yeterli bence.
    Arayıp sorayım ben şimdi gitar konusunda nasıl hayellerin var diye. Sonra alıntılarım sizin mesajı hocam teşekkürler yorumunuz için

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 19:01:07 -->-> Daha önceki mesaj 18:50:28 --

    engoin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Profesyonel olarak düşünüyorsa tabii ki nota öğrensin.

    Ama yok sadece çalarım söylerim, profesyonellik düşünmem vakit geçirmek için diyorsa yukarıdaki videodaki gibi çalması yeterli bence.
    Aradım konuştum hocam yapmak istediklerini şöyle dile getirdi

    Alıntı
    Bizim her sene okulda klasik bir karaoke var, hedefim şu an orada çıkıp bütün okul önünde şarkı söylemek, bir youtube kanalı açacağım cover videolarımı çekip koyacağım. Belki ilan-ı aşk etmek için kullanırım gitarı, yani bir kıza gitar çalıp şarkı söyleyerek açılırım. Şarkıcı olmayı düşünmüyorum ama ömrüm boyu gitar çalmak istiyorum bundan eminim bir de o arkadaşına sorar mısın şu an ki durumum hakkında ne düşünüyor iyimiyim müzik kulağım hakkında ne düşünüyor?
    falan dedi.

    Ne diyorsunuz hocam nota bilgisi olmadan bunları yapabilir mi?
  • 21-03-2014, 19:12:12
    #6
    AndroidMarket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arayıp sorayım ben şimdi gitar konusunda nasıl hayellerin var diye. Sonra alıntılarım sizin mesajı hocam teşekkürler yorumunuz için

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 19:01:07 -->-> Daha önceki mesaj 18:50:28 --



    Aradım konuştum hocam yapmak istediklerini şöyle dile getirdi



    falan dedi.

    Ne diyorsunuz hocam nota bilgisi olmadan bunları yapabilir mi?
    Karaoke yapması için, karaoke yapacağı şarkının notalarını bilmesi gerekir. Benim attığım videodaki adam sadece akoru kullnarak çalıyor. Ömrü boyunca gitar çalmak isteyen birisinin notaları kesinlikle bilmesi gerekir, videodaki akorlarla bi ömür geçmez

    Müzik kulağı hakkında bişey diyemem çünkü bunu diyebilmem için birşeyler sergilemesi gerekir
  • 21-03-2014, 19:15:58
    #7
    engoin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karaoke yapması için, karaoke yapacağı şarkının notalarını bilmesi gerekir. Benim attığım videodaki adam sadece akoru kullnarak çalıyor. Ömrü boyunca gitar çalmak isteyen birisinin notaları kesinlikle bilmesi gerekir, videodaki akorlarla bi ömür geçmez

    Müzik kulağı hakkında bişey diyemem çünkü bunu diyebilmem için birşeyler sergilemesi gerekir
    Karaoke dediğim gitar çalıp söyleyecek öyle işte Söylüyor zaten çalıp da, sahne almak için yeter mi ben de bilmiyorum eğitimsiz sonuçta
  • 21-03-2014, 19:17:24
    #8
    AndroidMarket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karaoke dediğim gitar çalıp söyleyecek öyle işte Söylüyor zaten çalıp da, sahne almak için yeter mi ben de bilmiyorum eğitimsiz sonuçta
    Evet nota öğrenmesi kesinlikle şart..
  • 21-03-2014, 19:19:33
    #9
    engoin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet nota öğrenmesi kesinlikle şart..
    Şuanki haliyle alamaz mı yani sahne Evde çalıp söyleyen sahnede de söyler diye düşünüyorum