• 01-09-2013, 03:25:39
    #1
    Merhaba arkadaşlar VW Golf 5, 1.6 almayı düşünüyorum fakat forumlarda çok faklı bilgiler var bende en güzeli size sorayım dedim.

    Motordan hiç anlamam kafama takılan konular FSI, TSI, TDI motorlar var, ben hangisini tercih etmeliyim bu arada bütçem 25, 26 civarı.

    Bütçeye göre en uygun motor FSI Comfortline modeli gözüküyor ama onda da yakıt sorunu var gibi. Forumlarda bazıları 450 Krş yakıyor yazmışlar bazıları da 20 Krşdan bahsediyor.

    Bu FSI motorlara LPG takılır mı? takılırsa şehir içi ve uzun yol yakıt ne olur, ayrıca bir de Comfortline 1.6 düz motor var o nasıldır kafam çok karıştı illaki forumda Golf 5 kullanan arkadaşlarımız vardır yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla.
  • 01-09-2013, 10:30:53
    #2
    Bende bakıyordum FSI motorlu Golflere. Fakat hem yakıtının fazla hemde lpg dönüşümünde sıkıntıları olduğu öğrendim. TSI motorlarda sanıyorum sıkıntı yok kuzenim sıkıntısız bir şekilde lpgsiz biniyor. Ama bunların da fiyatları fazla işte.
  • 01-09-2013, 10:47:54
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    yeni sistemle fsi motorlara da lpg takılabiliyor diye biliyorum ama fsi motoru önermem genelde tsi alıp tüp taktıranlar gördüm o daha mantıklı 1.4 tsi 160 hp alırsın hem performanslı olur hemde yakıtı uygun olur
  • 01-09-2013, 11:33:32
    #4
    fsi motora lpg takılabilir ama yakıt tasarrufu %10 gibi kucuk degerler oldugundan tercih edilmiyor.
  • 01-09-2013, 18:16:21
    #5
    fsi motorların işleyişi biraz farklıdır. Teknik detayına girmiyorum Bu nedenle da seri araç olarak kabul edilirler fakat yakıtta fazladır normal motorlara göre.

    FSİ motorlara lpg takılır fakat %100 uyum sağlamaz. 2000 devirden aşağı benzinle çalışır 2000 üstü lpg ye geçer. Ayrıca çok büyük yakıt tasarrufu sağlamaz. Ve fsi motorlara uygun lpg dönüşümleri normal motorlara göre çok daha pahalıdır.

    TSİ motor turbo olanıdır kısaca. Bunlarda da lpg dönüşümleri var fakat biraz pahalıdır.

    TDİ dizel olanlar.

    LPG dönüşümü yapacaksanız tavsiyem hitler motoru dediğimiz motora sahip olan aracı almanızdır.

    örnek bi ilan veriyorum : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...36208248/detay

    ( ilanla alakam yoktur )


    Bunlar normal lpg ile uyumlu standart modeldir. Türkiye de lpg uyumundan dolayı tercih edilen motor tipidir. Yüksek performans beklenmez ama 102hp gücü var idare eder
  • 01-09-2013, 19:47:51
    #6
    djj adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    fsi motorların işleyişi biraz farklıdır. Teknik detayına girmiyorum Bu nedenle da seri araç olarak kabul edilirler fakat yakıtta fazladır normal motorlara göre.

    FSİ motorlara lpg takılır fakat %100 uyum sağlamaz. 2000 devirden aşağı benzinle çalışır 2000 üstü lpg ye geçer. Ayrıca çok büyük yakıt tasarrufu sağlamaz. Ve fsi motorlara uygun lpg dönüşümleri normal motorlara göre çok daha pahalıdır.

    TSİ motor turbo olanıdır kısaca. Bunlarda da lpg dönüşümleri var fakat biraz pahalıdır.

    TDİ dizel olanlar.

    LPG dönüşümü yapacaksanız tavsiyem hitler motoru dediğimiz motora sahip olan aracı almanızdır.

    örnek bi ilan veriyorum : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...36208248/detay

    ( ilanla alakam yoktur )


    Bunlar normal lpg ile uyumlu standart modeldir. Türkiye de lpg uyumundan dolayı tercih edilen motor tipidir. Yüksek performans beklenmez ama 102hp gücü var idare eder
    Hocam siz motordan iyi anlıyorsunuz galiba. Bu golf 1.6 comfortline modelleri nasıl fsi tsı olmayan düz modeller lpg ile performans ve yakıt nasıldir acaba?

    HTC One X cihazımdan Tapatalk 4 ile gönderildi
  • 01-09-2013, 20:30:18
    #7
    WSBGDH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam VW kullanıcısıyım fakat bizde tek seçenek TDI olduğu için yorum yapamıyorum...

    Şimdiden hayırlı olsun...
    TDİler çok para ya )

    HTC One X cihazımdan Tapatalk 4 ile gönderildi
  • 01-09-2013, 21:10:07
    #8
    garbiyar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siz motordan iyi anlıyorsunuz galiba. Bu golf 1.6 comfortline modelleri nasıl fsi tsı olmayan düz modeller lpg ile performans ve yakıt nasıldir acaba?

    HTC One X cihazımdan Tapatalk 4 ile gönderildi
    Comfortline içi en dolu olan modellerdendir. Mümkünse turbolu olduğu için TSI almanızda fayda var. FSI' lar için hantal deniyor.
  • 01-09-2013, 21:28:33
    #9
    WSBGDH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten Transporter hocam
    TDI'ler dizel motorlu olanlar diye biliyorum ben