• 26-04-2023, 13:09:11
    #1
    Forumda birşey ararken aşağıdaki mesaja denk geldim.
    Elbette böyle yüzlerce mesaj vardır ama görünce gözlerim doldu.


    Sene 2008
    50$'ın 65TL yaptığı günler...


    • Antalyatelekom
    • CengizHan13
    • KeremArtan
    CengizHan13, KeremArtan ve bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 26-04-2023, 13:11:31
    #2
    Duygulandım
  • 26-04-2023, 13:11:41
    #3
    Gerçekten üzücü fakat o zaman da asgari ücret XXX₺’ lerdeydi. Şu an durumumuz daha kötü fakat o zaman da aşırı muhteşem değildi.
  • 26-04-2023, 13:12:03
    #4
    2008 de aldığın maaş 250-300tl di. ev kirası zaten bu civardaydı. sonradan 400-500-600-700 diye yükselmeye başladı.

    25-30 bin liraya 2+1 ev satıyorlardı. 40 bin tl ye 3+1 ler vardı. arsa dönüm fiyatları 100tl falandı sanırım.

    mesela antalya lara da önceden müstakil evler vardı hep köy yeri gibiydi ve o dönem oradan kimse ev beğenmiyordu uzak vs. diye şimdi ise orası turistlerin ve zenginlerin yaşam alanı haline geldi.
    8-14 bin liraya müstakil ev satıyorlardı... heeeey heey

    1$ 1TL olduğu günlerde herhalde 2003-2004 falandı yatırım fırsatı değerlendirebilenler şuan zenginler.

    resetleme dedikleri şeyi gerçekleştiriyorlar günümüzdeki enflasyon sebebi bu. dünyada bütün piyasa dengelenecek eşitlenecek.
    eğer türkiye projelerinde hızlı bir gelişme sağlayamazsa sonumuz hayır olsun. dolar 50-100tl görürse o zaman bu yorumu da ah ne günlerdi diye alıntı yapmazlar umarım. 1$: 19,42 1$T: 20,61
    • Efsaneyim66
    • huseynov1e
    Efsaneyim66 ve bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 26-04-2023, 13:13:42
    #5
    Şimdiye göre çok ucuz geliyor fakat o zamana göre de değerli bir para 65 TL

    Şimdiye kıyasla arada fark var mı tabii ki var
  • 26-04-2023, 13:16:55
    #6
    Arkadaşlar;
    Detay yazmam gerektiğini hatırlattığınız için teşekkür ederim.

    2008 Yılında net asgari ücret 482,55TL
    2008 Yılında USD 1,16TL

    2023 Yılında net asgari ücret 8.506TL
    2023 Yılında USD 19,42TL

    Buradaki olay tamamen bir örnek ve nostaljiydi. Yoksa alım gücümüzü konuşacaksak o işin başka bir boyutu.
    • Neron
    • huseynov1e
    bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 26-04-2023, 13:18:20
    #7
    Hüzünlendim :/
    o zamanlarda 8/9 yaşlarında cips paketinden 50TL çıkmıştı. Hayatımda harcadığım en değerli paraydı.
    • huseynov1e
    • berkangokce
    berkangokce ve bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 26-04-2023, 13:19:27
    #8
    ogrencilik yillarimda aylik 300 dolar adsense kazancim vardi. o 300 dolar benim icin o kadar kiymetliydi ki bir ay onla gecinirdim.
  • 26-04-2023, 13:33:30
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2008 de aldığın maaş 250-300tl di. ev kirası zaten bu civardaydı. sonradan 400-500-600-700 diye yükselmeye başladı.

    25-30 bin liraya 2+1 ev satıyorlardı. 40 bin tl ye 3+1 ler vardı. arsa dönüm fiyatları 100tl falandı sanırım.

    1$ 1TL olduğu günlerde herhalde 2003-2004 falandı yatırım fırsatı değerlendirebilenler şuan zenginler.

    resetleme dedikleri şeyi gerçekleştiriyorlar günümüzdeki enflasyon sebebi bu. dünyada bütün piyasa dengelenecek eşitlenecek.
    eğer türkiye projelerinde hızlı bir gelişme sağlayamazsa sonumuz hayır olsun. dolar 50-100tl görürse o zaman bu yorumu da ah ne günlerdi diye alıntı yapmazlar umarım. 1$: 19,42 1$T: 20,61
    Reel dolar kurunun 19,42TL olmadığını değerlendirenlerdenim maalesef. Eğer dolar arka planda 20TL'yi geçmesin diye türlü oyunlar dönmüyorsa o zaman neden bu kadar yüksek bir enflasyon ile karşı karşıya kalıyoruz ki... Olması gerektiği gibi sadece kendi ekonomimiz ile dövizi çevirsek sanırım şu anda 40-45TL'lere çoktan ulaşmış olmalıydı ki bu gidişat ile de olacak gibi ön görüyorum. Bu yükselme ile de asgari ücret düzenlenecektir elbette.

    Ama, sonuç? Hiperenflasyon.


    Bu ne mi? Almanya'da paraların sokaklardan süpürüldüğü günler...

    Almanya hükümeti, büyük bir meblağa ulaşan bütçe açığını durmaksızın para basarak finanse etmeye çalışıyordu. 1923 yılında en hızlı para basma makineleri bile ihtiyacı karşılayamıyordu. O kadar para basılmaya başlandı ki postahanelerde dahi para basılmaya başlanmıştı. Ülke savaş tazminatlarını ödeyemez duruma gelmişti. O kadar kötü bir durumu gelinmişti ki savaş tazminatlarının kömür cinsinden ödenmesi alcaklı devletlere yapıldı ve bu teklif kabul görmemişti.Fiyatlar genel seviyesi hızla artıyordu. Öyle ki; bir fincan kahve içerken içilen kahvenin fiyatı kahve bitmeden iki katını bulabilir hale gelmişti. İnsanlar kazandıkları para ellerine geçer geçmez ana gıda tüketim maddeleri alıyorlardı. Düşünün ki; Bir ay boyunca fabrikada çalışan bir işçi maaşını alır almaz fabrika giriş kapısında kendisini bekleyen oğluna koşarak götürüyor , oğlu parayı alarak koşarak fırına gidiyor. Parayı aldığı an un alsaydı 3 çuval un alabilecekken 10 dakika sonra vardığı fırından 2 çuval un alabiliyor. O kadar hızlı artıyordu fiyatlar..
    Bu durum öyle bir hal aldı ki; insanlar el arabaları ile paralar taşımaya başladılar. Paranın maden değeri kendi değerini geçmişti. Düşünün ki elimizdeki 20 liranın kağıt basım maliyeti 30 lira... Buna önlem olarak para tek taraflı basılmaya başlandı ki mürekkep maliyeti azalsın..
    Birsürü akılalmaz görüntü ortaya çıkmıştı. Duvar kağıdı maliyeti daha pahalıya geldiği için para ile duvarlarını kaplayanlar, arabalar ile para taşıyarak alışverişe gidenler. Sokaklarda ısınmak için para yakan insanlar. Para ile oynayan çocuklar.Sokaklardan para süpüren çöpçüler. Para basmaya yetişemeyen merkez bankası ve postaneler.. Kısacası para işlevini tamamen kaybetmişti.