fratkuru adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Motorsiklet kurtlarına bir soru ?
20
●424
- 15-06-2022, 17:03:06125lik motor alıyorsunuz, altınızdan aniden kaçacak bir motor değil, g*tü başı ayrı oynayacak bir motor hiç değil. Düşme ihtimaliniz %5-%10 falan. Trafik kazası bambaşka tabii ancak 125likler şehir dışı kullanıma pek uygun değil, şehir içinde de 50-60ı geçmezsiniz, sürat yolunda maksimum 130-140 falan görebilirsiniz zaten. Yılda 300-500 saat motor başında olacaksanız toplamda 10-15 saatini 130-140la giderken geçirirsiniz, kalan zamanlar hep düşük hız. Bunun için 10.000tl harcayıp ekipman almaya gerek yok. Düzgün bir kask yeterli. Dizlikler falan hikaye zaten, düşerseniz onlar kırılmayı falan korumuyor, sadece yara yapmaz. Motorcu ceketine 125lik motorda ihtiyacınız yok. Çokta kasmaya gerek yok...
- 15-06-2022, 17:05:42Selamlar,
Ben 8-9 yıl arası aktif motor kullanmış birisi olarak geçen sene bir kaza geçirdim ve bacağımda 5 kırık oluştu kaval kemiğim dışarı çıktı parçalı kırıklar oluştu. Platin taktılar boydan boya. Ekipmana öncelik vermeni öneririm. Ek olarak da illa 0 almak zorunda değilsin ilk motorun olacak sonuçta 2. el araçlara da bakabilirsin bence. Motor gerçekten çok güzel bir tutku ama bıraktığı izler gerçekten kötü olabiliyor.
İyi günler. - 15-06-2022, 17:09:27Net tavsiyeler için sağolunCetain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-06-2022, 17:11:11tamam genç. bam teline bastın aldın eline sazı,oysa çekilmez çin malının nazı,şimdi rahatla boşa al gazı, forumda görüşelim seninle en geç 2024-2025 yazıEmirkanDamar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-06-2022, 17:11:29Çok geçmiş olsun. 2002 ben de babamı kaybettim motor kazası sebebiyle. Tabi kask kullanmaması sebep oldu acı sona. Önceliğim yavaş gidip bilinçli şekilde kullanmak.sameterdvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 15-06-2022, 18:02:43Hocam sen şimdi bir Çin (CF Moto, Mondial) ile bir Japon (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki) malını bir mi tutuyorsunuz?EmirkanDamar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşım Mondial X-treme Maxx 200i aldı, 3000 KM'de motor haşat oldu, düz yolda motor istop ediyordu.
CF Moto bir Çin malına göre gerçekten güzel motor, yani CF Moto Çin malının en kalitelisi diyebilirim, CF Moto Japon'un en kötüsüyle yarışır öyle diyeyim. (Özellikle CF Moto'daki parça sıkıntısından bahsetmiyorum, parça sıkıntısı en çok da 150NK'larda var.)
Ama Mondial'i önermiyorum, imkanlar karşısında alınır mı dersen, evet alınır fakat bir tek Drift alınır, diğer modelleri elinde kalacaktır. - 15-06-2022, 22:32:27Hocam ben de mondial drift l var. Trendyol go da kuryeyim. 4 ay önce 3000 km de aldım, su an 11000 km de, aklıma gelen sıkıntılarını söyliyeyim;
Benzin samandırasında sıkıntı var (tüm drift l lerde var) yani gosterge dogru gostermiyor, tripmetre var 300 oldu mu sıfırlayıp, yakıt alıyorum.
Motor hava soğutmalı olduğu için çok ısınıyor ve çok geç soğuyor.
Motoru çok sıkıştırınca conta patlatıyor (yaşandı
)
Kronik enjeksiyon sorunu varmış ben yaşamadım.
Selesi uzun kullanımlarda çok rahatsız ediyor, konfor selede işe yaramıyor.
Lastikleri cst lastik değişmek gerek.
Bazı modellerinde kesici var bazılarında yok, benimkinde kesici var, tek kisi 109 son, 2 kişi 106 gördüm. Zaten 125 lik motor hız aramaya gerek yok.
Full depo istanbul trafiğinde 300-350 km gidiyor. 320 liraya depo doluyor ortalama.
Göstergeye su gelince buharlaşıyor güneş te düzeliyor kendi kendine.
Şu an aklıma gelen bunlar, bu fiyata alınır mı derseniz alınır, sağlam bir seyler 50-60k dan başlıyor. - 16-06-2022, 10:03:57Şehir içinde ufak tefek işlerimi görmek için almıştım geçen yıl. çokta işimi gördü

Kuba Blueberry 50 cc şuan kendisi 80 cc
Yakıt konusu ise depoyu ne zaman doldurduğumu unutyorum o kadar az yakıyor.

1 Yılda hiç durmadan 20.000km yol yaptım cf moto 250nk modeliyle, sonrasında 400nk aldım ve 6000km'ye yaklaştım, bu paralara aldığım hondalar yamahalar beni çokça üzecekti iyi ki çin almışım
