• 23-12-2021, 19:56:52
    #19
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanlış anlamayın siz bu eve 700 ne çok ne ucuz diyosanız ya aylık 50 bin TL kazanıyosunuz yada gözlerinizde kritik bir sorun var. Bu evin ederi kendini kessen bak çatıya çıktım intihar edecem desen 350 bini geçmez oda bu yılın şartlarında güncel yani. Şuan bi durup düşündüm 350 bile çok..
    Hocam alüminyumun, çeliğin, paslanmazın, camın, kompozitin, laminantın, inşaat demirinin vb. Diğer yapısal malzemelerin 6 ay önceki, 1 yıl önceki ve şuanki fiyatlarını ve artış-azalma oranlarını ezbere bilecek kadar içindemisiniz yoksa neye göre yorum yapıyorsunuz? Misal Alüminyum kg fiyatı geçen sene 17 TL/KG’den Haziran ayında 29 TL/KG’ye geldi en son 76,5 TL/KG’den aldık. Gözümde bir sorun yok ve hesap kitap yaparak yorum yapıyorum. Siz neye göre yorum yapıyorsunuz acaba? LME değerleri yükseldi, dövizde yükseldi. Bu hammadde fiyatlarındaki artış sıfır ev fiyatlarına yansıyor. Bu yansıma da ikinci elin piyasasını belirliyor.
  • 23-12-2021, 20:31:30
    #20
    Üyeliği durduruldu
    Maşallah sonumuz iyi görünüyor
  • 23-12-2021, 22:16:26
    #21
    Daniel1336 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam alüminyumun, çeliğin, paslanmazın, camın, kompozitin, laminantın, inşaat demirinin vb. Diğer yapısal malzemelerin 6 ay önceki, 1 yıl önceki ve şuanki fiyatlarını ve artış-azalma oranlarını ezbere bilecek kadar içindemisiniz yoksa neye göre yorum yapıyorsunuz? Misal Alüminyum kg fiyatı geçen sene 17 TL/KG’den Haziran ayında 29 TL/KG’ye geldi en son 76,5 TL/KG’den aldık. Gözümde bir sorun yok ve hesap kitap yaparak yorum yapıyorum. Siz neye göre yorum yapıyorsunuz acaba? LME değerleri yükseldi, dövizde yükseldi. Bu hammadde fiyatlarındaki artış sıfır ev fiyatlarına yansıyor. Bu yansıma da ikinci elin piyasasını belirliyor.
    Ben evin o fiyatta değmeyeceğinden yakındım, piyasanın artması senin 200 e aldığın malı %400 fazlasıyla satışa koyman hırsızlıktan başka bir şey değil . Ayrıca ben cam piyasasını çok iyi biliyorum mesela o konuda haklısın fakat o sektör farklı bunla bir ilgisi yok konuları karıştırma.
  • 23-12-2021, 22:19:06
    #22
    Bu savunanlar çok zengin heralde bunlar sayesinde piyasa dönüyor zaten yoksa emlakçılar aç kalırdı bugün bir emlakçıyla konuştum adamın kurduğu cümle "Usta ev sahipleri bu fiyatı istiyor, ben olsam almam" Yani diyor ki kardeşim enayi çok enayi yoksa biz nasıl geçinecez.
  • 24-12-2021, 00:08:42
    #23
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben evin o fiyatta değmeyeceğinden yakındım, piyasanın artması senin 200 e aldığın malı %400 fazlasıyla satışa koyman hırsızlıktan başka bir şey değil . Ayrıca ben cam piyasasını çok iyi biliyorum mesela o konuda haklısın fakat o sektör farklı bunla bir ilgisi yok konuları karıştırma.
    Camsız evde oturuyorsan sen haklısın, yada beton, tuğla, demir olmayacaksa evde tamam haklısın hocam. Evin maliyetindeki tüm malzemeler 3-4 kat arttı. Haliyle ev fiyatı arttı. Birşeyin sıfırının maliyeti ve fiyatı artarsa otomatik olarak 2. Elinin de fiyatı artar. Cam piyasasını biliyorum demişsiniz işte evlerde bu camlardan kullanılıyor. Aynı şekilde diğer tüm inşaat malzemeleri zamlandı hatta su bile zamlandı. Şimdi diyelim ki ben geçen sene 200k ev aldım. Şuan sıfır evler 500k ya satılıyor olsun. Çünkü tüm hammaddelere zam gelmiş müteahhit belki kar düşürdü ama maliyeti kurtarmıyor tüm malzemeye zam geldiği için. Ben şimdi taşınacağım diyelim aynı mahallede başka bir eve. Ben geçen sene 200’e aldığım evi aynı fiyata satıp sonra üzerine 300k ekleyip 500k ya aynı mahalleden aynı m2 aynı ayarda ev mi almalıyım? Tabiki sıfır fiyatı arttıysa mecbur ikinci eli de artacak. Hiç bir zaman sıfırın fiyatını geçemez ikinci el olan. Şunu diyebilirsiniz bu ev geçen sene 100k idi şuan 700k tamam 7 kat artış yok ama geçen sene 200-300k bandındaysa bu muhitte bu m2’de bir ev şuanki fiyat normal olabilir. Sadece iç güdüleriniz ile yok bea bu kadar etmez diyip yorum yapmayın bakın camda sizde söylemişsiniz. Ben aylık 4-5m bandında alım yapıyorum çalıştığım firma için, benim gibi 7 kişi var ofiste satınalma yapan. Çelik, Alüminyum almadığım gün yok size 6 aylık yıllık değil gün gün son yılların fiyat grafiğini çıkarabilirim. 10 yıldır bu malzemeler ile alakalıyım son 2 yılda gelen zammın haddi hesabı yok. Sadece ülkemizde de değil global bazda sıkıntı var misal camdaki krizde İtalya, Alüminyumda ABD Avrupa birliği ve Çin sürtüşmeleri belirleyici de yazmaya kalksam karakter sınırı yetmez. Yani Londra Metal Borsası sitesine gir orada lme alüminyum fiyatı yaz en barizi bir bakın kaç dolardan nereye fırlamış, global anlamda nasıl bir artış var. Tek artış döviz kaynaklı değil.
  • 24-12-2021, 01:06:31
    #24
    Daniel1336 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Camsız evde oturuyorsan sen haklısın, yada beton, tuğla, demir olmayacaksa evde tamam haklısın hocam. Evin maliyetindeki tüm malzemeler 3-4 kat arttı. Haliyle ev fiyatı arttı. Birşeyin sıfırının maliyeti ve fiyatı artarsa otomatik olarak 2. Elinin de fiyatı artar. Cam piyasasını biliyorum demişsiniz işte evlerde bu camlardan kullanılıyor. Aynı şekilde diğer tüm inşaat malzemeleri zamlandı hatta su bile zamlandı. Şimdi diyelim ki ben geçen sene 200k ev aldım. Şuan sıfır evler 500k ya satılıyor olsun. Çünkü tüm hammaddelere zam gelmiş müteahhit belki kar düşürdü ama maliyeti kurtarmıyor tüm malzemeye zam geldiği için. Ben şimdi taşınacağım diyelim aynı mahallede başka bir eve. Ben geçen sene 200’e aldığım evi aynı fiyata satıp sonra üzerine 300k ekleyip 500k ya aynı mahalleden aynı m2 aynı ayarda ev mi almalıyım? Tabiki sıfır fiyatı arttıysa mecbur ikinci eli de artacak. Hiç bir zaman sıfırın fiyatını geçemez ikinci el olan. Şunu diyebilirsiniz bu ev geçen sene 100k idi şuan 700k tamam 7 kat artış yok ama geçen sene 200-300k bandındaysa bu muhitte bu m2’de bir ev şuanki fiyat normal olabilir. Sadece iç güdüleriniz ile yok bea bu kadar etmez diyip yorum yapmayın bakın camda sizde söylemişsiniz. Ben aylık 4-5m bandında alım yapıyorum çalıştığım firma için, benim gibi 7 kişi var ofiste satınalma yapan. Çelik, Alüminyum almadığım gün yok size 6 aylık yıllık değil gün gün son yılların fiyat grafiğini çıkarabilirim. 10 yıldır bu malzemeler ile alakalıyım son 2 yılda gelen zammın haddi hesabı yok. Sadece ülkemizde de değil global bazda sıkıntı var misal camdaki krizde İtalya, Alüminyumda ABD Avrupa birliği ve Çin sürtüşmeleri belirleyici de yazmaya kalksam karakter sınırı yetmez. Yani Londra Metal Borsası sitesine gir orada lme alüminyum fiyatı yaz en barizi bir bakın kaç dolardan nereye fırlamış, global anlamda nasıl bir artış var. Tek artış döviz kaynaklı değil.
    Demek istediğini iyi anlıyorum doğru cam, alüminyum fiyatları agresif şekilde sürekli zamlanıyor fakat ev için diyorum bu olayda arz / talep meselesi çok yüksek. Çok şükür benim durumum kötü değil. Fakat asgari ücretle çalışan adam nasıl ev alacak? Bu fahiş fiyatlara senin sesin çıkmıyor, başkasınında çıkmıyor? Sıfır evi anlarım ama 2. elin fiyatı keyfidir onu anlamam. Sen 300 bine aldığın ev için bu evin değeri 600 bin dersen bu hırsızlıktır yatırım değil. Uygulama, yazılım değil ki bu kitlesi arttıkça satış fiyatı yükselsin Hava boşluğuna örülmüş tuğla satıyosun.
  • 24-12-2021, 15:41:32
    #25
    Hesap ortada:
    İnşaatı 2.750 TL/m²'ye mâl ettiğini varsayalım. O da imalatlar özensiz göründüğü için. Normalde bu maliyet kalmadı. 160 m² için 440.000 TL inşaat maliyeti var. Arsa payının da kat karşılığı %30 olduğunu düşünelim. (Güngören piyasasını bilmiyorum belki %50'dir, attım oranı.) 160 m² dairenin arsa dahil inşaat maliyeti 630.000 TL oldu. Müteahhit kârının da asgari %35 olduğunu varsayalım. Etti 850.000 TL. Dairenin mimari yapısı facia. İmalat kalitesi ve kat durumu vs. derken elden çıkarmak için 700'e verdiğini söyleyebilirim. Döviz kuru böyle dengesiz ilerlerse sıfır inşaatlarda seneye bu fiyatları da özleyeceğiz. Şu an benim inşaat maliyetlerim 3.500 TL/m²'nin altına düşmüyor örneğin. Yani ben şu anda bu inşaata başlasam bir milyonun üzerinde fiyat çekmek zorundaydım aynı koşullarda. Tabi benim inşaatım bu şekilde olmazdı ama orası ayrı bir konu.

    Bu arada @NaTioNaL; görüşlerinizin bir kısmına katılmıyorum. Ev bir yatırım aracıdır. Sıfır evlerin fiyatı yükselirse ikinci el evlerin de fiyatı yükselir. Aslında yükselen de bir şey yok. TL değer kaybettiği için sıfır ev, sıfır araba, ikinci el ev, ikinci el araba, dolar, euro, altın hatta Papua Yeni Gine Kinası bile yükselir. Bütün yatırım araçlarının yükseldiği bir dönemde tabi ki ev fiyatları da artacaktır. Ayrıca "hava boşluğuna örülmüş tuğla" şakanız beni derin derin düşündürdü.
  • 24-12-2021, 16:38:43
    #26
    caliph adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesap ortada:
    İnşaatı 2.750 TL/m²'ye mâl ettiğini varsayalım. O da imalatlar özensiz göründüğü için. Normalde bu maliyet kalmadı. 160 m² için 440.000 TL inşaat maliyeti var. Arsa payının da kat karşılığı %30 olduğunu düşünelim. (Güngören piyasasını bilmiyorum belki %50'dir, attım oranı.) 160 m² dairenin arsa dahil inşaat maliyeti 630.000 TL oldu. Müteahhit kârının da asgari %35 olduğunu varsayalım. Etti 850.000 TL. Dairenin mimari yapısı facia. İmalat kalitesi ve kat durumu vs. derken elden çıkarmak için 700'e verdiğini söyleyebilirim. Döviz kuru böyle dengesiz ilerlerse sıfır inşaatlarda seneye bu fiyatları da özleyeceğiz. Şu an benim inşaat maliyetlerim 3.500 TL/m²'nin altına düşmüyor örneğin. Yani ben şu anda bu inşaata başlasam bir milyonun üzerinde fiyat çekmek zorundaydım aynı koşullarda. Tabi benim inşaatım bu şekilde olmazdı ama orası ayrı bir konu.

    Bu arada @NaTioNaL; görüşlerinizin bir kısmına katılmıyorum. Ev bir yatırım aracıdır. Sıfır evlerin fiyatı yükselirse ikinci el evlerin de fiyatı yükselir. Aslında yükselen de bir şey yok. TL değer kaybettiği için sıfır ev, sıfır araba, ikinci el ev, ikinci el araba, dolar, euro, altın hatta Papua Yeni Gine Kinası bile yükselir. Bütün yatırım araçlarının yükseldiği bir dönemde tabi ki ev fiyatları da artacaktır. Ayrıca "hava boşluğuna örülmüş tuğla" şakanız beni derin derin düşündürdü.
    Boşuna düşündürmesin sizi söylediğim hatta HIRSIZLIKTIR dediğim kısmın tekrar üstüne bastırmamda fayda var. Sen bir tane daire yapıp satmıyorsun yaparken ihaleden alıp belki onlarca yapıp sürümden kazanman gerekiyor. Ben ayrıca o ev o parayı hak etmiyor dedim belki 3. katta daha iyi bir ev var. Ben evi kötüledim siz hırsızlığı övdünüz anlamadım. Yine dediğim gibi asgari ücretle kazanan adama üzülürüm bu piyasada. Zira hırsızların hemfikir olduğu bir dönemde yaşıyorlar.
  • 25-12-2021, 00:47:30
    #27
    NaTioNaL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Boşuna düşündürmesin sizi söylediğim hatta HIRSIZLIKTIR dediğim kısmın tekrar üstüne bastırmamda fayda var. Sen bir tane daire yapıp satmıyorsun yaparken ihaleden alıp belki onlarca yapıp sürümden kazanman gerekiyor. Ben ayrıca o ev o parayı hak etmiyor dedim belki 3. katta daha iyi bir ev var. Ben evi kötüledim siz hırsızlığı övdünüz anlamadım. Yine dediğim gibi asgari ücretle kazanan adama üzülürüm bu piyasada. Zira hırsızların hemfikir olduğu bir dönemde yaşıyorlar.
    Siz "300.000'e aldığınız evin değeri 600.000 derseniz bu hırsızlıktır" demişsiniz. Ben de diyorum ki "Bu durum TL'nin değer kaybından kaynaklanıyor. Evin değeri artıyor ama fahiş miktarda artmıyor. Lira fahiş oranda değer kaybediyor." Haliyle evin fiyatı artacak. Seneye daha da artacak. Seneye ikinci el evler de daha da artacak. Çünkü TL değer kaybediyor. Maliyetler arttı, artıyor. Bunun hırsızlıkla uzaktan yakından ilgisi yok. Fiyatları belirleyen şey piyasadır. İkinci el evlerin değeri 600 bine çıktıysa ve vatandaş bu değerden satışa koyduysa neden hırsızlıkla suçlansın? Mantık dışı. Şu an ilandaki daireden değil genel anlamda ikinci el ev fiyatlarından bahsediyoruz, sanırım bu konuda hemfikiriz.

    Şöyle düşünün. Altınınız vardı 1000 gram. Bozdurdunuz ve ev aldınız. Zaman geçti, evlerin değeri TL bazında yükseldi. TL yüzde 50 değer kaybetti ve evlerin fiyatı iki katına çıktı. Altın da iki katına çıktı. Satmaya kalktınız. Sizin mantığınıza göre 500 gram altına razı gelmesi gerekiyor vatandaşın artık. Neden razı gelsin?

    Ev bir yatırım aracıdır. Değer kazanacaktır. Enflasyonun olmadığı ülkelerde değer kazanmayabilir. Kaybedebilir de. Tıpkı altın fiyatları gibi düşünün. Artar da, azalır da. Buna hırsızlık gözüyle bakmak ticaretin her türlüsüne hırsızlık gözüyle bakmayı mümkün kılar.

    Kaldı ki diğer dediğinize cevaben; müteahhit firma neden sürümden kazanmak zorunda olsun ki? Yazılımcı sürümden mi kazanmak zorunda her zaman? Sürümden kazanmaktan kastınız, benim layık gördüğüm asgari %35'lik kâra karşılık bir cevap sanırım. Açıklayayım; inşaat arazisini aldın, projelendirdin, her türlü satış kaygısına, kriz riskine, iş güvenliği riskine vs vs. göğüs gerdin. İmalat aşamasında karşılaştığın risklere ve zorluklara değinmiyorum. Yani öyle hava boşluğuna tuğla örmek değil yapılan iş.

    Satın almasından iskanını almasına kadar geçen süre en az 1.5 yıl sürdü. Yıllık gerçek enflasyon %50 bandında. Diğer yatırım araçlarının getirileri de bu bantta. Faize yatırsa parasını bir buçuk yılda en az yüzde 30 zaten kazanacak. Bunca riske göğüs germenin bedeli sürümden kazanmalık bir kazanç değil takdir edersiniz ki. %35 diyerek iyimser yaklaştım. Çoğu firma için bu oran çok daha yüksektir.

    Asgari ücretli vatandaşın sıfır ev alma şansı her geçen yıl daha da azalıyor. Ancak bunun sebebi müteahhitler veya konut yatırımcıları değil. Tartışmayı kişiselleştirmemek adına yeniden yanıt yazmayacağım. Ancak özel mesaj üzerinden yazarsanız; konuyu anlamanızda seve seve yardımcı olurum. Sevgiler...