• 31-10-2021, 19:18:32
    #1

    Ne kadar doğru bilmiyorum ama yukarıdaki istatistik ortada.

    Şahsen ve çevremdeki insanların çoğu henüz arabaya bile sahip değil. Evi falan hiç katmıyorum bile. Gelin görün ki 542 bin nüfusluk bir şehirde arabalardan kaldırımda yürülmüyor. Bu arabalar eski model de değil. Çoğu en az 2019 model.

    İdrak edemediğim başka bir mantık mı var bu düzende?

    Ben de, her mikrofon karşısına geçen kimse gibi alım gücü konusunda zorluk yaşıyorum. Enflasyon gittikçe daha çok etkiliyor.
  • 31-10-2021, 19:21:35
    #2
    Kendimdem örnek vereyim 65 bin tl ye 2004 model citroen c3 aldım aylık 2000 tl kredi taksidim var düşünün ben bu arabanın sahibi olabilmek için 3 yıl çalışacam 2004 model araba için isyan etmiyorum Allahım sonunda banada araba nasip etti Allahıma şükürler olsun 26 yaşındayım babam yok arkadaşlarım gibi baba parasıyla değilde çalışarak aldım.
    işte türkiyenin durumu alım gücü arkadaşlar zor
  • 31-10-2021, 19:21:55
    #3
    Enflasyon fakirler icin var kardesim.Sermaye sahipleri icin sorun yok.Zira duzen su anda zengini daha zengin,fakiri de daha fakir yapiyor.Tabi bir der evi,arabayi kredi ile alip omrunu bankalara faiz odemeye vakfetmis kisiler var.
  • 31-10-2021, 19:22:50
    #4
    fratkuru adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Ne kadar doğru bilmiyorum ama yukarıdaki istatistik ortada.

    Şahsen ve çevremdeki insanların çoğu henüz arabaya bile sahip değil. Evi falan hiç katıyorum bile. Gelin görün ki 542 bin nüfusluk bir şehirde arabalardan kaldırımda yürülmüyor. Bu arabalar eski model de değil. Çoğu en az 2019 model.

    İdrak edemediğim başka bir mantık mı var bu düzende?

    Ben de, her mikrofon karşısına geçen kimse gibi alım gücü konusunda zorluk yaşıyorum. Enflasyon gittikçe daha çok etkiliyor.
    35 yaşındayim 2 evin 2 arabam var çocukluğumdan bu yana çalışırım inşaat işi yapıyorum. Gerçeğini söylemek gerekirse el işinde çalışılarak sadece karnınız doyuyor bir işin iyi bir ustası iseniz siz istemeseniz de iş gelip sizi buluyor. Beraber ekibimde çalışıp babamdan daha yaşlı olup tek bir arabası bile olmayan insanda var. Yani işin gerçeği ne kadar emek o kadar kazanç oluyor ve küçük yaşta babasız büyüyen biriyim.
  • 31-10-2021, 19:24:10
    #5
    zerare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyon fakirler icin var kardesim.Sermaye sahipleri icin sorun yok.Zira duzen su anda zengini daha zengin,fakiri de daha fakir yapiyor.Tabi bir der evi,arabayi kredi ile alip omrunu bankalara faiz odemeye vakfetmis kisiler var.
    Hocam aklımdan gecen her şeyi yazmış
  • 31-10-2021, 19:24:12
    #6
    Osmanli38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 yaşındayim 2 evin 2 arabam var çocukluğumdan bu yana çalışırım inşaat işi yapıyorum. Gerçeğini söylemek gerekirse el işinde çalışılarak sadece karnınız doyuyor bir işin iyi bir ustası iseniz siz istemeseniz de iş gelip sizi buluyor. Beraber ekibimde çalışıp babamdan daha yaşlı olup tek bir arabası bile olmayan insanda var. Yani işin gerçeği ne kadar emek o kadar kazanç oluyor ve küçük yaşta babasız büyüyen biriyim.
    Düz bir hesap yapsanız, bugün 2 ev 2 araba almanız eskiye kıyasla ne kadar zor?
  • 31-10-2021, 19:24:32
    #7
    Şundan birkaç sene öncesinde bir şekilde, tofaşta olsa alınabiliyordu. İstatistiği şişiren eski araç sahipleri yoksa günümüzde sıfırdan araba almak çok zor. Allah z kuşağı dediğimiz nesile yardım etsin, babadan birşey kaldıysa biyerlere gelirler, diğer türlü birşeyler edinebilmeleri uzak bir hayal olarak kalıcak.
  • 31-10-2021, 19:26:36
    #8
    Galerileri ve rent a carları saymişlardir..O yüzden ustam
  • 31-10-2021, 19:26:41
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Eve giren maaş ortalama 15k olması lazım ki bir aile 10 yılda bir ev bir de araba alabilsin.