• 02-08-2024, 18:56:04
    #10
    Matematik bilgime göre bana saçma geliyor bu grafik borsa işi. Zaten fiyatına göre oluşmuyor mu bu grafik. Ordan oraya çizgi çizilmekle grafikte nasıl düşüp yükseleceği anlaşılıyor ki. Demek istediğim grafikte ki veri sadece fiyat değil mi?(borsadan vs anlamam. Sadece matematik bilgime göre yorum yaptım)
  • 02-08-2024, 19:08:16
    #11
    amrdvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Matematik bilgime göre bana saçma geliyor bu grafik borsa işi. Zaten fiyatına göre oluşmuyor mu bu grafik. Ordan oraya çizgi çizilmekle grafikte nasıl düşüp yükseleceği anlaşılıyor ki. Demek istediğim grafikte ki veri sadece fiyat değil mi?(borsadan vs anlamam. Sadece matematik bilgime göre yorum yaptım)
    kabaca anlatayım

    borsaya giren herkes grafiğe ya da para hareketine bakıyor. grafik yükseldikçe alıyor daha çok yükselecek diye, grafik düştükçe satıyor daha çok düşecek diye. buna psikolojik etken diyoruz.

    balina dediğimiz kişiler de grafiği kasti yükseltip milletin eline veriyor yüksekten, sonra düşürüp ucızdan topluyor. buna da keriz silkeleme ya da sazan avı denebilir.

    bir çok kişi bu grafiklerde olası hareketleri tahmin edebilmek için yöntemler geliştirmiş. yani psikolojik etkenleri tahmin etmeye çalışıyorlar.

    iyi forumlar
  • 02-08-2024, 19:19:43
    #12
    Teknik analizde bilmemiz gereken tek şey geçmişteki destek ve dirençlerdir. Toplum psikolojisi onlara bakıp aa buraya çıkabilir aa buraya düşebilir diye alım yapabiliyor.

    Bu durum bir çok kez tutuyor ama borsa öyle bir şey ki devreye büyük başlar girdiğinde büyük alım veya satışlar yaptığında o zamana kadar yaptığım hiç bir analizin bir önemi kalmıyor. Yada bir olay oluyor herkes o coinden yada hisseden çıkıyor, senin sonradan haberin oluyor para kaybediyorsun. Bir tane değişken yok yüzlerce farklı değişken var ve destek direnç kavramı tek başına asla hiç bir zaman işe yaramaz.

    Matematik basit ilgili coin yada hisseden birileri alım yaparsa çıkıyor birileri satış yaparsa düşer ve bunu hiç bir zaman kimse bilemeyecek öyle bir dünya yok fakat borsa uzun vade bekleyip sabredenlerin yeridir. Sadece onlar kazanır
  • 03-08-2024, 01:55:23
    #13
    Teknik analiz tek başına yeterli değildir. Ama geçmiş veriler ışığında doğru bir risk yönetimi ile kullanıldığında size yol gösterici olur. Riskinizi yönetmenizi sağlar. Tecrübe ile birleştiğinde para kazandırır.

    Başarılar dilerim.
  • 03-08-2024, 17:26:04
    #14
    teknik analiz bana da saçma ve vakit kaybı geliyor.
    sen o kadar grafik okudun, çizgi çektin vs. adam btc ile ilgili bir açıklama yapıyor ya da faizi indirip kaldırıyor bir anda fiyat değişikleri oluyor. e ne oldu senin çizgilerin?
    çizgiyi çekerken fed ve abd seçimlerine göre mi çizdin?

    şahsen ben çizgilerin içinde kaybolmaktansa büyük resmi görmeye çalışıyorum.
  • 03-08-2024, 17:50:37
    #15
    zaferozturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teknik analiz bana da saçma ve vakit kaybı geliyor.
    sen o kadar grafik okudun, çizgi çektin vs. adam btc ile ilgili bir açıklama yapıyor ya da faizi indirip kaldırıyor bir anda fiyat değişikleri oluyor. e ne oldu senin çizgilerin?
    çizgiyi çekerken fed ve abd seçimlerine göre mi çizdin?

    şahsen ben çizgilerin içinde kaybolmaktansa büyük resmi görmeye çalışıyorum.
    e ne oldu senin çizgilerin?
    stoplu işlem açarım en fazla stop olurum. Çizgilerin herzaman çalıştığını kim söyledi ki size.
    Bir kere çalışmadı. İki kere çalışmadı stop oldum. Üçüncüsünde çalışır.
    Siz daha teknik analizin ne demek olduğunu bilmiyorsunuz
  • 03-08-2024, 18:40:04
    #16
    Teknik analiz diye bir şey yok. Görmek istediğini görmeye çalışırsın. Tutmaz tutmaz kaybedersin, bir kere tutar tamam teknik çalıştı dersin. Halbuki bir şeyi dört beş defa sallamasyon denediğinde teknik kavramı olmasa bir kere denk gelmiş olması zaten gayet normaldir.

    Bu işlere yıllarımı verdim. Bütün ücretli ücretsiz indikatörleri bilirim. Oradan çiz buradan çiz yok omuzu başı falan hikaye. En basitinden kime göre neye göre hangi zaman dilimine göre? Her zaman diliminde gördüğün şey farklı. 1 saatlik bakarsın falling wedge görürsün, 4 saatlik bakarsın rising wedge görürsün, 30 dakikalık bakarsın triangle görürsün. Kısacası görürsün de görürsün. Ama neye göre işlem yapacağını anlamazsın. Kendinizi kandırmayın.

    Piyasada haberden sonra en önemli unsur Price Action (Smart Money Concept) paranın takibidir. Nereler alıcı nereler satıcılı bunlara dikkat ederseniz kazanabilirsiniz.
  • 04-08-2024, 00:20:22
    #17
    Beklediğim hedef geldi. Dönüş emarasi yakalarsam trene atlarım.

  • 04-08-2024, 02:23:41
    #18
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    e ne oldu senin çizgilerin?
    stoplu işlem açarım en fazla stop olurum. Çizgilerin herzaman çalıştığını kim söyledi ki size.
    Bir kere çalışmadı. İki kere çalışmadı stop oldum. Üçüncüsünde çalışır.
    Siz daha teknik analizin ne demek olduğunu bilmiyorsunuz
    teknik analizin ne olduğunu bilmiyorum evet.
    mantıksız ve zaman israfı olduğunu düşündüğüm için öğrenme gereği duymadım.