• 01-05-2024, 19:35:57
    #1

    Bu sayfayı anlayamadım neden 294 dolar transfer edebiliyorum sadece? Bilen var mıdır?
  • 01-05-2024, 19:38:42
    #2
    teminat bedelinden dolayı borsa çekiminize izin vermiyor olabilir
    marjindeki açık pozisyonunuzdan, varsa spot/marjin alım emirlerinizden dolayı bakiyeyi çekemeyebilirsiniz
  • 01-05-2024, 19:41:00
    #3
    Sahinnetwork adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teminat bedelinden dolayı borsa çekiminize izin vermiyor olabilir
    marjindeki açık pozisyonunuzdan, varsa spot/marjin alım emirlerinizden dolayı bakiyeyi çekemeyebilirsiniz

    Tek açık pozisyon şuanlık bu. Örnek olarak bunu kapatırsam bakiyem ne oluyor? Onu anlayamadım
  • 01-05-2024, 19:44:36
    #4
    pozisyonu buradan kapatırsanız marjın bakiyeniz -2343 Usd eksilecektir.
    Yani zararı kabul edip pozisyonu kapattığınız için 2343 dolarınız borsaya kalacaktır.
    Özetle total bakiyeniz $2343 kalıcı zarara uğrayacaktır...
    Bu nedenle eğer marjin/vadeli tecrübeniz yoksa işlemlerinizi spot üzerinden yapın ki olası düşüşlerde bakiyenizi borsaya kaptırmayın.
  • 01-05-2024, 19:46:41
    #5
    Sahinnetwork adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    pozisyonu buradan kapatırsanız marjın bakiyeniz -2343 Usd eksilecektir.
    Yani zararı kabul edip pozisyonu kapattığınız için 2343 dolarınız borsaya kalacaktır.
    Özetle total bakiyeniz $2343 kalıcı zarara uğrayacaktır...
    Bu nedenle eğer marjin/vadeli tecrübeniz yoksa işlemlerinizi spot üzerinden yapın ki olası düşüşlerde bakiyenizi borsaya kaptırmayın.
    hocam cüzdan bakiyesinden mi eksiliyor marjin bakiyesinden mi? Marjinden eksiliyorsa cüzdan bakiyesi nedir? Kusura bakmayın zamanınızı alıyorum internette pek sağlıklı bilgi bulamadım
  • 01-05-2024, 19:51:11
    #6
    Hocam işleminiz Cross olduğu için pozisyon düşüşe devam ettiği sürece işlemde olmayan paranızdan Cüzdan bakiye bizden eksilmeye devam edecektir. Taki pozu kapatmadığınız için.
  • 01-05-2024, 19:53:40
    #7
    Dishekimi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Bu sayfayı anlayamadım neden 294 dolar transfer edebiliyorum sadece? Bilen var mıdır?
    Hocam işlem bilginiz olmadan neye dayanarak 3.800 dolardan long işlem aldınız girdiğiniz noktada tepeden geçmiş olsun.
  • 01-05-2024, 19:56:30
    #8
    Dishekimi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam cüzdan bakiyesinden mi eksiliyor marjin bakiyesinden mi? Marjinden eksiliyorsa cüzdan bakiyesi nedir? Kusura bakmayın zamanınızı alıyorum internette pek sağlıklı bilgi bulamadım
    işleme cross yani çapraz olarak girildiği için marjin bakiyesinden eksilmesi gerek. Ancak neticede ana cüzdanınız parçalanıyor
    Cüzdan bakiyesi; sizin borsaya attığınız tüm miktarı temsil eder akabinde siz marjin-spot-vadeli cüzdanlar arasında transfer yaparsınız.
    Marjindeki mantık ise sizin marjin cüzdanına attığınız tutarı esnek bir şekilde kullanmanızı sağlar.
    Yani örneğin marjin cüzdanına 100 Usd transfer edip, borsadan teminat alarak 10x kaldıraçla 1000 Usd işlem açabilirsiniz.
    Ancak bunu yapmak oldukça tehlikelidir çünkü son birkaç günde olduğu gibi sert fitillerle düşüşe yakalanırsanız paranızı kaybedersiniz yani teknik tabirle liq olursunuz (marjin bakiyeniz sıfırlanır)
    Bu nedenle mümkünse cüzdanınızın maksimum 2 yada 3 katıyla işlem yapıp girdiğiniz pozisyonlara mutlaka stop-loss koymalısınız.
    Marjin cüzdanınızda 2500 dolarınız varsa maksimum 5000 dolarlık işlem açıp stop koyun, hatta mümkünse bu tarz sancılı zamanlarda hiç marjin işlem yapmayın.
    Yok illa piyasa düşerkende para kazanayım diyorsanız testere hareketlerin olduğu bu dönemlerde cüzdanınızın (marjın cüzdanının) 1.2 - 1.5 katını geçmeyin.