Dishekimi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam cüzdan bakiyesinden mi eksiliyor marjin bakiyesinden mi? Marjinden eksiliyorsa cüzdan bakiyesi nedir? Kusura bakmayın zamanınızı alıyorum internette pek sağlıklı bilgi bulamadım
işleme cross yani çapraz olarak girildiği için marjin bakiyesinden eksilmesi gerek. Ancak neticede ana cüzdanınız parçalanıyor
Cüzdan bakiyesi; sizin borsaya attığınız tüm miktarı temsil eder akabinde siz marjin-spot-vadeli cüzdanlar arasında transfer yaparsınız.
Marjindeki mantık ise sizin marjin cüzdanına attığınız tutarı esnek bir şekilde kullanmanızı sağlar.
Yani örneğin marjin cüzdanına 100 Usd transfer edip, borsadan teminat alarak 10x kaldıraçla 1000 Usd işlem açabilirsiniz.
Ancak bunu yapmak oldukça tehlikelidir çünkü son birkaç günde olduğu gibi sert fitillerle düşüşe yakalanırsanız paranızı kaybedersiniz yani teknik tabirle liq olursunuz (marjin bakiyeniz sıfırlanır)
Bu nedenle mümkünse cüzdanınızın maksimum 2 yada 3 katıyla işlem yapıp girdiğiniz pozisyonlara mutlaka stop-loss koymalısınız.
Marjin cüzdanınızda 2500 dolarınız varsa maksimum 5000 dolarlık işlem açıp stop koyun, hatta mümkünse bu tarz sancılı zamanlarda hiç marjin işlem yapmayın.
Yok illa piyasa düşerkende para kazanayım diyorsanız testere hareketlerin olduğu bu dönemlerde cüzdanınızın (marjın cüzdanının) 1.2 - 1.5 katını geçmeyin.