• 22-05-2021, 00:15:58
    #28
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birileri oynasın devlet sürekli zararı tazmin etsin iddiasında değilim. Tazmin sonrası spekülasyonlara kapatıp bu işi kumar seviyesinden yatırım seviyesine çekebilecekse, gerekli denetimleri sağlayabilecekse o zaman zararı karşılamasına gerek yoktur.
    Eğer sizin bu talebiniz bir şekilde piyasada kabul görürse bu sefer borsada para kaybeden de aynı imtiyazı ister aldığı döviz düşen de aynı imtiyazı ister hepsinin zararını devlet karşılasın istiyorsunuz ama pardon da Hacı Baba Tekkesi mi devlet ??
  • 22-05-2021, 00:17:18
    #29
    Bildiğim kadarıyla şu an piyango, loto vb. tüm kumar işletmeleri özelleştirildi. Yapılması gereken bir sonraki adımı yukarıda yazdım.

    Sosyal medyayı denetleyip işlenen suçları cezalandırmak da devletin sorumluluğudur.

    Sıradan doIandırıcılıklar konusunda uyanık olmak yetebilirken nitelikli doIandırıcılıklar vatandaşın algı seviyesinin üzerinde gerçekleşmektedir. İşte burada devletin sorumluğu daha da artıyor.

    Denetleyip gerekli yaptırımları yaptığında devlet sorumluluğunu yerine getirmiş olacaktır.


    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden bu kadar yüzeysel düşünüyorsunuz? Devletin kapattığı kumarhaneler an azından denetlenebiliyordu. Şimdi merdiven altında bu ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Algı vergi yok, kazansan da kaybetsen de pataklanıp eve gitme ihtimalin oldukça yüksek.
    Devlet sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor diyorsun ama aynı devlet eliyle iddaa saçmalığı üzerinden ocakların batmasına sebep oluyor. Yurt dışındaki bir çok güvenilir bahis sitesinin oranları iddaa nın çok üstünde ama buna ne gerek var. Sosyal medyada photoshopla iddaa kupunu yapıp satan bir sürü insana çanak tutuluyor. Yani buradaki önleme çabası da bir halta yaramıyor. Kripto para bunların içinde en masumu. Takip edilebilen ve güvenli bir borsa gibi çalışıyor. Alırsın, satarsın, kazanırsın, kaybedersin. Devlet bunu karşılamakla yükümlü olamaz. Devletin buradaki yükümlülüğü dolandırıcılığın önüne geçmek için denetlemektir. Yasaklamak değil. Ha devlet illa bunu önlemek istiyorsa öncelikle vatandaşının dünya ve ülke ekonomisindeki standartlarını yükseltmeli, an azından insanca yaşayabilme hakkı vermelidir ki vatandaşı iki kuruş parasını katlamak için tüm riskleri alıp kripto para borsalarına yönelmesin. Dediğim gibi devletin sorumluluğu denetlemektir. Ayrıca ben uyanık olmayayım ama devlet beni düşünsün. Uyanık olmak zorunda değiliz fikrini katılmakla beraber günümüz dünyasında uyanık olmazsan yok olacağın gerçeğini de göz ardı etmemek gerek.
    Saygılar.
  • 22-05-2021, 00:18:42
    #30
    Ben 18 yasindan 50 lira kaybetmiştim devlet bunuda karşılaşılan derhal !!
  • 22-05-2021, 00:19:14
    #31
    Denetleme ve yaptırım sorumluluğunu yerine getirmediği için bence kayıplardan dolayı sorumludur.
    takir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İddia yasal ama ordada yüksek miktarda kazabilir ve kaybedebilirsiniz. Hiç bir borsa kimsenin parasını cebinden almıyor. Biri bi yerden kazandı diye herkes kazanmak zorunda değil. Devlet 1 kuruş karşılamak zorunda değil. Belki bilinçlendirme adına kamu spotu gibi şeyler yayınlayabilirler.
    Borsa, kanunlara uygun şekilde denetlenmektedir. Spekülasyon iddianız varsa şikayet edersiniz ve gereği yapılır. Kripto para spekülasyonlarına yönelik yaptırım yapıldığını görmedim.
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer sizin bu talebiniz bir şekilde piyasada kabul görürse bu sefer borsada para kaybeden de aynı imtiyazı ister aldığı döviz düşen de aynı imtiyazı ister hepsinin zararını devlet karşılasın istiyorsunuz ama pardon da Hacı Baba Tekkesi mi devlet ??
  • 22-05-2021, 00:21:13
    #32
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Denetleme ve yaptırım sorumluluğunu yerine getirmediği için bence kayıplardan dolayı sorumludur.
    Hocam devletimiz denetleme ve yaptırımı vergi koyarak yapıyor pek umutlanmamak lazım.
  • 22-05-2021, 00:22:28
    #33
    Devlet, haklı talepleri karşılamakla yükümlüdür.
    takir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam devletimiz denetleme ve yaptırımı vergi koyarak yapıyor pek umutlanmamak lazım.
  • 22-05-2021, 00:23:12
    #34
    Saçmalığa bak aklı olmayan kaybedince ağlayan oynamasın bi salın artık yeter ya
  • 22-05-2021, 00:26:28
    #35
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Denetleme ve yaptırım sorumluluğunu yerine getirmediği için bence kayıplardan dolayı sorumludur.


    Borsa, kanunlara uygun şekilde denetlenmektedir. Spekülasyon iddianız varsa şikayet edersiniz ve gereği yapılır. Kripto para spekülasyonlarına yönelik yaptırım yapıldığını görmedim.
    Siz ciddi ciddi borsada her şeyin kuralına uygun ilerlediğini mi düşünüyorusuz? Eğer öyle olduğunu düşünüyorsanız zaten ben size bir şey anlatamam. Sırf ben kaç defa gözümün önünde ne deli paralar kaybedildiğini gördüm. Ortaya atılan bir yalan haber ile fiyat düşürülüyor düşük fiyattan hisse almak isteyenler yüklü miktarda alım yapıyor sonra farklı bir kaynaktan bir yatırım haberi ve hop düşük fiyattan alınan hisseler tavan. Keza aynı şekilde yalan haberler ile değeri neredeyse sıfırlanan şirketler yüzünden batan yüzlerce kişi var. Ayrıca gerçek manada kripto ile uğraşanlara bakarsanız hiçbirinin spekülasyon ile beslenen coinlere yatırım yapmadığını görürsünüz. Anladığım kadarıyla coinden baya bir kaybınız olmuş ki bu kadar hararetli bir şekilde devlet zararı karşılasın diye çaba gösteriyorsunuz.
  • 22-05-2021, 00:28:05
    #36
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet, haklı talepleri karşılamakla yükümlüdür.
    Dediğinizde haklısınız ancak günümüz Türkiyesinde zor.