• 22-05-2021, 00:02:38
    #19
    Sorunun temeli ile ilgili aynı fikirdeyiz. Vatandaşın bilme sorumluluğu bulunmuyor.

    Seodeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    BDDK ve SPK kripto paraları kabul etmedi ve vatandaş bilerek halen oynuyorsa kendi sorumluluğudur. Biz ülke olarak sabah kalkınca milyoner olmak istiyoruz. Üretim yapmayı sevmiyoruz. Sorunun temeli kendi içimizde.
  • 22-05-2021, 00:05:28
    #20
    iddia at yarışı falan yasal hocam bu niye yasak olsun
  • 22-05-2021, 00:06:31
    #21
    Devletin sorumluluğunu yerine getirmemesi nedeniyle oluşan kargaşa herkese zarar verir. Devletler, vatandaşların güçlerinin ve iradelerinin yetmediği konularda gerekenin yapılması için icat edilmişlerdir.

    takir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben paramı kendi işgüzarlığımla hiç bilmediğim bir işe sırf popüler diye dalayım. Sonra devlet bize baksın. Herkes borsacı oldu bi anda. İki-üç terim söyleyem borsacı olam ehe. Paramı 100x yaptım. Ayrıca borsa tavsiyelerine uymak eşittir instagramdaki 60k borcumu ablamın kuponuyla kapattım mevzusunun lacivertidir. İrade ve akla boşuna sahip değiliz. Herkes 100x yapmak için giriyor. Yapamayınca dolandırılmış mı oluyor ?
  • 22-05-2021, 00:07:10
    #22
    Madem zararları delet karşılayacak o zaman kazançları da ana para sahibinde kalacak şekilde fazlasını devlete mi verecek yani gerçekten son zamanlarda duyduğum en saçma öneri. İnsan akıl sahibi bir varlıktır ve bu aklın sorumluluğunu iyi ya da kötü çeker. Her şey devlet garantisinde olmamalı olamaz da zaten.
  • 22-05-2021, 00:09:33
    #23
    İlk etapta sanal kumar sitelerine akan parayı azaltmaya çalıştı, daha sonra kendi işlettiği kumar kurumlarını özel sektöre devretti, şu an yapması gereken gücünü kullanarak kumar talebini (tıpkı tekeli satıp sigara tüketimini azaltmaya yönelik gösterdiği çabaya benzer şekilde) azaltmaya çalışmalıdır. Yapmıyorsa bu konuda da sorumluluğunu yerine getirmiyor olabilir.

    story80 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Devlet, şu an sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor ve vatandaşlarının kendi istekleri ile bile olsa paralarını sanal kumar sitelerinde kaybetmelerini önlemeye çalışıyor."

    Buna katılmıyorum. Haber sitesine bile girsem karşıma misli bahis reklamları çıkıyor. Çerezden geliyor vs demeyin tüm haber siteleri sabit bahis sitesi reklamı yayınlıyor hergün milyonlarca kişiye bahis reklamı gösteriliyor. Yolda otobüs bekliyorum otobüsün üzerinde bahis reklamı var. Bilboarda bakıyorum bahis reklamı var.
    Paramedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iddia at yarışı falan yasal hocam bu niye yasak olsun
  • 22-05-2021, 00:09:43
    #24
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1998 yılında devlet, kumarhaneleri kapatarak vatandaşının birikimlerini kaybetmesinin büyük ölçüde önüne geçti.

    Devlet, şu an sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor ve vatandaşlarının kendi istekleri ile bile olsa paralarını sanal kumar sitelerinde kaybetmelerini önlemeye çalışıyor.

    Ancak kripto para spekülasyonları nedeniyle milyonlarca vatandaşımız büyük maddi kayba uğradı ve uğramaya devam ediyor.

    Devlet, kripto para yolu ile vatandaşının fakirleşmesini önlemede başarısız oldu. Sonuç olarak oluşan kayıpların devlet tarafından karşılanması gerektiğini düşünüyorum.

    Vatandaşın uyanık olma gibi bir sorumluluğu bulunmuyor ancak devletin vatandaşının göz göre göre dolandırılmasını önleme sorumluluğu mevcut.

    Kripto para borsaları yasal boşlukları kullanarak faaliyet gösteriyorlar ancak yapılan her türlü spekülasyon herhangi bir denetime ve yaptırıma tabii değil. Devlet önlem almada geç kaldığını kabul etmeli ve gereğini yapmalıdır.
    Neden bu kadar yüzeysel düşünüyorsunuz? Devletin kapattığı kumarhaneler an azından denetlenebiliyordu. Şimdi merdiven altında bu ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Algı vergi yok, kazansan da kaybetsen de pataklanıp eve gitme ihtimalin oldukça yüksek.
    Devlet sanal kumara karşı yoğun bir savaş veriyor diyorsun ama aynı devlet eliyle iddaa saçmalığı üzerinden ocakların batmasına sebep oluyor. Yurt dışındaki bir çok güvenilir bahis sitesinin oranları iddaa nın çok üstünde ama buna ne gerek var. Sosyal medyada photoshopla iddaa kupunu yapıp satan bir sürü insana çanak tutuluyor. Yani buradaki önleme çabası da bir halta yaramıyor. Kripto para bunların içinde en masumu. Takip edilebilen ve güvenli bir borsa gibi çalışıyor. Alırsın, satarsın, kazanırsın, kaybedersin. Devlet bunu karşılamakla yükümlü olamaz. Devletin buradaki yükümlülüğü dolandırıcılığın önüne geçmek için denetlemektir. Yasaklamak değil. Ha devlet illa bunu önlemek istiyorsa öncelikle vatandaşının dünya ve ülke ekonomisindeki standartlarını yükseltmeli, an azından insanca yaşayabilme hakkı vermelidir ki vatandaşı iki kuruş parasını katlamak için tüm riskleri alıp kripto para borsalarına yönelmesin. Dediğim gibi devletin sorumluluğu denetlemektir. Ayrıca ben uyanık olmayayım ama devlet beni düşünsün. Uyanık olmak zorunda değiliz fikrini katılmakla beraber günümüz dünyasında uyanık olmazsan yok olacağın gerçeğini de göz ardı etmemek gerek.
    Saygılar.
  • 22-05-2021, 00:10:24
    #25
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletin sorumluluğunu yerine getirmemesi nedeniyle oluşan kargaşa herkese zarar verir. Devletler, vatandaşların güçlerinin ve iradelerinin yetmediği konularda gerekenin yapılması için icat edilmişlerdir.
    İddia yasal ama ordada yüksek miktarda kazabilir ve kaybedebilirsiniz. Hiç bir borsa kimsenin parasını cebinden almıyor. Biri bi yerden kazandı diye herkes kazanmak zorunda değil. Devlet 1 kuruş karşılamak zorunda değil. Belki bilinçlendirme adına kamu spotu gibi şeyler yayınlayabilirler.
  • 22-05-2021, 00:10:56
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    kazandığında alıyorsa kaybettiğinde de vermeli diyorsunuz ben uzun süreli yatırdığım için pek dert değil. çok kaybedenlere üzülüyorum, varını yoğunu yatıranlara, borçla krediyle girenlere. akıl işi değil
  • 22-05-2021, 00:12:15
    #27
    Birileri oynasın devlet sürekli zararı tazmin etsin iddiasında değilim. Tazmin sonrası spekülasyonlara kapatıp bu işi kumar seviyesinden yatırım seviyesine çekebilecekse, gerekli denetimleri sağlayabilecekse o zaman zararı karşılamasına gerek yoktur.
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem zararları delet karşılayacak o zaman kazançları da ana para sahibinde kalacak şekilde fazlasını devlete mi verecek yani gerçekten son zamanlarda duyduğum en saçma öneri. İnsan akıl sahibi bir varlıktır ve bu aklın sorumluluğunu iyi ya da kötü çeker. Her şey devlet garantisinde olmamalı olamaz da zaten.