• 24-03-2021, 04:33:58
    #28
    Üyeliği durduruldu
    ethereum pos a gecince mining bitecek mi bitmeyecek mi öğrenebildiniz mi sonunda

    yoksa youtube videolarından devam mı
  • 24-03-2021, 19:19:26
    #29
    Etherium.org en güvenilir adres. Eth2.0 sonrasında madencilik bitecek fakat bu en az 3 fazdan oluşuyor ve 2020 Aralık ayında ilk faz geçildi. Temmuz ayında 2. Fazin tamamlanma ihtimali var fakat 3. Faz en erken 2022 deniliyor. 3. Faz tamamlanmadan eth madenciliği bitmeyecek.

    Aslında konu oldukça uzun. Asıl mesele yüksek gas fee denilen eth işlem ücretleri ve işlem süreleri. Buda eth fiyatlarının yükselmesini engelliyor. Bu sorunları proofe of work ten proofe of stake e geçiş olan eth 2.0 güncellemesi ile halledecekler.
    Bu arada eth stake işlemleri hali hazırda Aralık ayında başlamıştı zaten.
  • 25-03-2021, 20:51:48
    #30
    Aerocool 1100W Strike-X 80Plus Gold
    Psu uygun olur mu ?
  • 25-03-2021, 21:14:34
    #31
    By_tozi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aerocool 1100W Strike-X 80Plus Gold
    Psu uygun olur mu ?
    bilindik kaliteli markalara yönelin gidip en ucuzunu almayın
    • By_tozi
    By_tozi bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 25-03-2021, 21:17:51
    #32
    6 tane rx 580 almak yerine, 1 tane nvdia 3090 almak mantıklı mı. Ya da 3080 veya 3070. Yani aynı maliyete tekabül edecek, aynı mhs üretecek ise, daha az kart ile girmek, ileriyi de düşünecek olursak ne kadar mantıklı. Git gide zorlaşıyor, 4gb yerine 8gb yönelin deniliyor. 3090 24 GB almak için fikriniz nedir.
  • 25-03-2021, 21:23:04
    #33
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilindik kaliteli markalara yönelin gidip en ucuzunu almayın
    80+ bilindik marka hocamda,
    sizin tavsiye ettiğiniz markalar nelerdir,
  • 25-03-2021, 21:24:24
    #34
    ResimBox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6 tane rx 580 almak yerine, 1 tane nvdia 3090 almak mantıklı mı. Ya da 3080 veya 3070. Yani aynı maliyete tekabül edecek, aynı mhs üretecek ise, daha az kart ile girmek, ileriyi de düşünecek olursak ne kadar mantıklı. Git gide zorlaşıyor, 4gb yerine 8gb yönelin deniliyor. 3090 24 GB almak için fikriniz nedir.
    6 adet 580 den alacağınız mhs 194
    1 adet 3090 dan alacağınız mhs 122 mhs
  • 25-03-2021, 21:43:30
    #35
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6 adet 580 den alacağınız mhs 194
    1 adet 3090 dan alacağınız mhs 122 mhs
    Üstad aslında öğrenmek istediğim bu değerler değildi. Üç aşağı beş yukarı, whattomine'dan da bakılabilir bu değerlere.
    Sormak istediğimi daha açık ve detaylı sorayım.
    Mesela 6 tane 580 alsak, örnek veriyorum 7-8k. (Tam fiyatını bilmiyorum.)
    Ama 1 tane 3090 alsak, 35k diyelim. Fiyata çok takılmayalım. Benzeri fiyatlara, benzeri mhs üretim yapıldığını varsayalım. O zaman 1 tane baba ekran kartı almak daha mantıklı gelmeye başladı bana. Ama dez avantajları da vardır illaki. (Mesela bozulur ise direk kazım durar. Ama 6 kart almış olsam, 1 tanesi arıza verse, kazım az da olsa devam eder gibi.)

    Bunları açıkcası bu aralar araştırıyorum ve yaz aylarına doğru bir mining sistemi kurdurmayı düşünüyorum. Ya bu forumdan bir arkadaşa (ki bunlardan birisi sizsiniz) ya da satoshiturk'den bir arkadaşa. Yani tecrübesi olan ve danışmanlığına güvenebileceğim, bu tür cihazlardan 10'larca belki de yüzlerce kuran birisinden bu hizmeti almayı planlıyorum.
    O yüzden kart ve diğer ekipmanların seçimlerimi akıllıca yapıp, anahtar teslim tak fişe çalıştır bir şey düşünüyorum.

    Örneğin kafamdaki mantık ; 2 tane 3080 veya 2 tane 3090 ile start vermek. Para buldukça da, diğer 4 slotu da zaman içersinde temin etmek. (6 'lı rig örneğin.)

    O yüzden 2 tane kaliteli ve son güncel kart ile mi, 6 tane klasik, tabiri caiz ise daha hesaplı kartlar ile mi start verilmeli. Sonuçta ne kurarsak kuralım, 8 ay ile 12 ay arasında sanırım amorti edicek. 1 yıl boyunca arıza, bozulma olursa veya sorun çıkar ise küllüm zarar.
    Diğer sorum da ; Ekran kartı 3090 aldık ve bozuldu. Garantiye gönderdiğimizde ; "Kardeşim sen oyun oynamamışsın, amacı dışında kullanıp hunharca kartı dinlendirmeden 7/24 mining yapmışsın, garanti yok sana" der mi ?
  • 25-03-2021, 21:53:03
    #36
    ResimBox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstad aslında öğrenmek istediğim bu değerler değildi. Üç aşağı beş yukarı, whattomine'dan da bakılabilir bu değerlere.
    Sormak istediğimi daha açık ve detaylı sorayım.
    Mesela 6 tane 580 alsak, örnek veriyorum 7-8k. (Tam fiyatını bilmiyorum.)
    Ama 1 tane 3090 alsak, 35k diyelim. Fiyata çok takılmayalım. Benzeri fiyatlara, benzeri mhs üretim yapıldığını varsayalım. O zaman 1 tane baba ekran kartı almak daha mantıklı gelmeye başladı bana. Ama dez avantajları da vardır illaki. (Mesela bozulur ise direk kazım durar. Ama 6 kart almış olsam, 1 tanesi arıza verse, kazım az da olsa devam eder gibi.)

    Bunları açıkcası bu aralar araştırıyorum ve yaz aylarına doğru bir mining sistemi kurdurmayı düşünüyorum. Ya bu forumdan bir arkadaşa (ki bunlardan birisi sizsiniz) ya da satoshiturk'den bir arkadaşa. Yani tecrübesi olan ve danışmanlığına güvenebileceğim, bu tür cihazlardan 10'larca belki de yüzlerce kuran birisinden bu hizmeti almayı planlıyorum.
    O yüzden kart ve diğer ekipmanların seçimlerimi akıllıca yapıp, anahtar teslim tak fişe çalıştır bir şey düşünüyorum.

    Örneğin kafamdaki mantık ; 2 tane 3080 veya 2 tane 3090 ile start vermek. Para buldukça da, diğer 4 slotu da zaman içersinde temin etmek. (6 'lı rig örneğin.)

    O yüzden 2 tane kaliteli ve son güncel kart ile mi, 6 tane klasik, tabiri caiz ise daha hesaplı kartlar ile mi start verilmeli. Sonuçta ne kurarsak kuralım, 8 ay ile 12 ay arasında sanırım amorti edicek. 1 yıl boyunca arıza, bozulma olursa veya sorun çıkar ise küllüm zarar.
    Diğer sorum da ; Ekran kartı 3090 aldık ve bozuldu. Garantiye gönderdiğimizde ; "Kardeşim sen oyun oynamamışsın, amacı dışında kullanıp hunharca kartı dinlendirmeden 7/24 mining yapmışsın, garanti yok sana" der mi ?
    Kart fiyatına takılmazsak tabiki 3090 al derim hocam ama şöyle de bir olay var o tek kart arıza yaptığı zaman kazım yapamaz para kazanamazsın ama 6 kartın 1 veya 2 arıza yaptığında diğerleri kazıma devam eder
    • ResimBox
    ResimBox bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.