Merhaba arkadaşlar,
Bitcoin alımına fatura kesen Türk borsası varmıydı?
Daha önce bu tarz bir konu gördüm diye hatırlıyorum ama bulamadım. Bilgisi olan paylaşabilir mi?
Eğer fatura kesiliyorsa sadece aldıkları komisyon oranının %18 KDV faturasını kesip btc miktarının TL karşılığını %0 KDVli mi kesiyorlar yoksa sadece hizmet bedeli faturası mı kesiyorlar?
Bitcoin ve Faturalandırma?
10
●2.476
- 09-08-2017, 15:51:53Turkmoney olarak bizimde aynı sektörde olduğumuz ve bu işlemleri yasal prosedürde yapan tüm firmalar kdv içinde olarak alınan komisyona fatura keser zira bu işlemler alım satım değil komisyon işlemleridir.inndirorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2017, 15:55:59Örneğin sizden %1 komisyonla 1.000 TLlik coin aldık. Faturada sadece %1lik tutara %18 KDVli mi fatura kesiyorsunuz yoksa 1.000 TL + %1 komisyon olarak toplam tutarı mı faturalandırıyorsunuz?sinanalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2017, 16:08:57Örneğin 1000 tl lik alım yaptığınızda %1 komisyonla işlem yapıldıysa 10 tl kdv dahil olarak fatura kesilir. Şöyleki bizler komisyona mukabil işlem yapıyoruz ve 1000 tl olan bir btc yi +%kdv ve komisyonla satmaya kalkarsak bizi döverlerinndirorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Vergi levhamızda ve maliye kayıtlarımızda işlemlerimiz bu şekildedir. Mantık borsalardada aynıdır çünkü size kendinin olan malı satmıyor aracılık yapıyor ve aracılıkta kazandığının faturasını kesmekle mükellef. Şöyle düşünün 1000 dolarınız var ve döviz bürsuna gittiniz bozdurdunuz yada aldınız. Size kesilen fişte kazandığı kur farkındaki komisyonamı kesiyor yoksa 1000$+%18+kur farkı olarakmı
bu tür alım satım işlemlerinde ürünün tamamına fatura kesilmez zira fiziki mal olmadığı gibi kullanıcıdan alıp kullanıcıya satarak arada komisyondan kazanılmaktadır.
Saygılarımla. - 09-08-2017, 16:13:25sinanalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yanlış anladınız tutarın tamamına KDV mi kesiyorsunuz diye sormadım.
1000 TL %1i olan tutara (10 TLye ) %18 KDV dahil fatura kestiniz,
kalan 990 TLlik tutar faturada yazıyor mu? Yani %0 KDVli de olsa faturada bu mebla yer alıyor mu? - 09-08-2017, 16:24:10Onuda şöyle izah edeyim. Btc borsaları sadece aldığı komisyon ve çekim ücretine fatura keser. Örneğin bir btc borsasının kesmiş olduğu fatura şu şekildedirinndirorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Biz bozum ve satış yaptığımızdan örnek vermem gerekirse aldığınız 1000 usd lik btc faturamızda belirtilir, o anki kur yazılır ve aradaki kazandığımız komisyonda fatura edilir. Yani daha açık belirtmem gerekirse biz firma olarak verilen miktar, kur ve komisyonumuzu faturalarımızda belirtiyoruz fakat borsalar sadece aracılık yaptıklarından aracılık komisyonuna fatura kesiyorlar. Umarım açıklayıcı olmuştur. - 09-08-2017, 16:30:06Evet şimdi oldu teşekkür ederim.sinanalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2017, 16:57:58Koinim fatura kesiyor diğerlerini bilmiyoruminndirorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2017, 18:51:23Hepsi kesiyor ve kesmek zorundalar. Elektronik para komisyonculuğu artık özel izin olmadan yapılamıyor. Fatura kesmeyen yada kesemeyenler masak ve maliyenin ciddi takibindedirler bilinmesini isterim açıkçası. Bizler burada kazandığımız gelirlerden vergi verirken devlet vergilendirilmemiş geliri görmezdenmi geliyor sanıyorsunuzHostaj adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sadece dişe dokunur bir kazanç olana kadar bekliyorlar buda benden tüyo olsun. Bazı arkadaşlar belki beni yanlış anlayacak ama açık söylüyorum vergilendirilmemiş kazancın çok ciddi şekilde peşinde olan bir maliye sistemimiz var ve sadece zamanını bekliyorlar şahsen şahsım vede birçok bildiğim kişiler bu tecrübeyi yaşadık. Biz vergi mükellefi olduğumuz halde defalarca şikayet edildik ve defalarca incelendik. Açıkçası şikayetlerin bazılarının r10 üzerinden olduğunu ve kimlerin yaptığını bilsekte asla o kişilerin ticaretine karışmadık zira ekmek derdidir yada okul okuyor veya okutuyordur dedik açık etmedik ama devlet bizim kadar hoşgörülü değildir alacağını mutlaka alır bunu sakın unutmayın. Son tahlilde bitcoin bile olsa elde edilen gelirin nereden nasıl kazanıldığının hesabını traderlerden takip ediyor ve zamanı geldiğinde mutlaka kendine düşen payı alacak bir devlet var. Paypala bile bu ülkede serverin olacak ve paranın nasıl döndüğünü kontrol edeceğim vede vergisini vereceksin diyerek iş yaptırmayan bir maliye bu borsalara eyvallah demez emin olun
Neyse ben lafı çok uzattım herkezten özür diliyorum ve sadece yıllık 300 bin tl üzeri para akışı olanların mutlaka kapısının çalınacağını belirtmek istiyorum.
Saygılarımla
Vergi levhamızda ve maliye kayıtlarımızda işlemlerimiz bu şekildedir. Mantık borsalardada aynıdır çünkü size kendinin olan malı satmıyor aracılık yapıyor ve aracılıkta kazandığının faturasını kesmekle mükellef. Şöyle düşünün 1000 dolarınız var ve döviz bürsuna gittiniz bozdurdunuz yada aldınız. Size kesilen fişte kazandığı kur farkındaki komisyonamı kesiyor yoksa 1000$+%18+kur farkı olarakmı
bu tür alım satım işlemlerinde ürünün tamamına fatura kesilmez zira fiziki mal olmadığı gibi kullanıcıdan alıp kullanıcıya satarak arada komisyondan kazanılmaktadır.
