inndirorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Örneğin sizden %1 komisyonla 1.000 TLlik coin aldık. Faturada sadece %1lik tutara %18 KDVli mi fatura kesiyorsunuz yoksa 1.000 TL + %1 komisyon olarak toplam tutarı mı faturalandırıyorsunuz?
Örneğin 1000 tl lik alım yaptığınızda %1 komisyonla işlem yapıldıysa 10 tl kdv dahil olarak fatura kesilir. Şöyleki bizler komisyona mukabil işlem yapıyoruz ve 1000 tl olan bir btc yi +%kdv ve komisyonla satmaya kalkarsak bizi döverler Vergi levhamızda ve maliye kayıtlarımızda işlemlerimiz bu şekildedir. Mantık borsalardada aynıdır çünkü size kendinin olan malı satmıyor aracılık yapıyor ve aracılıkta kazandığının faturasını kesmekle mükellef. Şöyle düşünün 1000 dolarınız var ve döviz bürsuna gittiniz bozdurdunuz yada aldınız. Size kesilen fişte kazandığı kur farkındaki komisyonamı kesiyor yoksa 1000$+%18+kur farkı olarakmı bu tür alım satım işlemlerinde ürünün tamamına fatura kesilmez zira fiziki mal olmadığı gibi kullanıcıdan alıp kullanıcıya satarak arada komisyondan kazanılmaktadır.

Saygılarımla.