• 09-08-2017, 22:05:48
    #10
    sinanalemi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hepsi kesiyor ve kesmek zorundalar. Elektronik para komisyonculuğu artık özel izin olmadan yapılamıyor. Fatura kesmeyen yada kesemeyenler masak ve maliyenin ciddi takibindedirler bilinmesini isterim açıkçası. Bizler burada kazandığımız gelirlerden vergi verirken devlet vergilendirilmemiş geliri görmezdenmi geliyor sanıyorsunuz sadece dişe dokunur bir kazanç olana kadar bekliyorlar buda benden tüyo olsun. Bazı arkadaşlar belki beni yanlış anlayacak ama açık söylüyorum vergilendirilmemiş kazancın çok ciddi şekilde peşinde olan bir maliye sistemimiz var ve sadece zamanını bekliyorlar şahsen şahsım vede birçok bildiğim kişiler bu tecrübeyi yaşadık. Biz vergi mükellefi olduğumuz halde defalarca şikayet edildik ve defalarca incelendik. Açıkçası şikayetlerin bazılarının r10 üzerinden olduğunu ve kimlerin yaptığını bilsekte asla o kişilerin ticaretine karışmadık zira ekmek derdidir yada okul okuyor veya okutuyordur dedik açık etmedik ama devlet bizim kadar hoşgörülü değildir alacağını mutlaka alır bunu sakın unutmayın. Son tahlilde bitcoin bile olsa elde edilen gelirin nereden nasıl kazanıldığının hesabını traderlerden takip ediyor ve zamanı geldiğinde mutlaka kendine düşen payı alacak bir devlet var. Paypala bile bu ülkede serverin olacak ve paranın nasıl döndüğünü kontrol edeceğim vede vergisini vereceksin diyerek iş yaptırmayan bir maliye bu borsalara eyvallah demez emin olun Neyse ben lafı çok uzattım herkezten özür diliyorum ve sadece yıllık 300 bin tl üzeri para akışı olanların mutlaka kapısının çalınacağını belirtmek istiyorum.

    Saygılarımla
    Aylık 10-30 farklı kişiden gelen 1000-2000 lira incelenir mi? cezalandırılır mı hocam
  • 09-08-2017, 22:30:15
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık 10-30 farklı kişiden gelen 1000-2000 lira incelenir mi? cezalandırılır mı hocam
    bu konuda yorum yapamam maalesef fakat kaç kişiden geldiği önemli değil süreklilik arz ederse ve yıllık 300 bin TL aynı kişiye ait hesaplarda nakit dönerse mutlaka takibe takılır. Yanlış bilmiyorsam tek kalemde belirli bir meblağ üzeri havale/eft işlemlerini bankalar maliyeye bildirmek zorundalar. Sebepsiz zenginleşme diğer adıyla bildirilmeyen gelirlerde maliyenin affı olmuyor. Örneğin youtube gelirlerini vergiye tabi tutmazken sitenize aldığınız reklam gelirlerini vergiye tabi tutarlar zira youtube gelirleri reklamdır fakat vergisini youtube verir. Ticari gelirlere girmeyen konularda vergisel yükümlülük olmasada bazen istisnai durumlar olabiliyor. Örneğin evindeki eski eşyaları sattıktan sonra abinin babanın kardeşinin eski eşyalarını satmak gibi. Daha açığı kar amacı gütmeden kazanılan gelirler ticari faaliyet olmamak kaydıyla vergiye tabi tutulmuyor genel anlamda.

    Saygılarımla