• 07-11-2015, 13:35:43
    #1
    Merhaba, hepimiz bitcoin borsasındaki değişimleri merakla takip ediyoruz. Daha bir kaç günlük periotta yaşanan zıplama hayret ediciydi. Daha öncede benzeri yükselişler ve ani düşüşler yaşandı. Ama her yükselişte ortalama yükselmiş oldu.

    Peki önümüzdeki yıllar için BTC'nin durumu sizce nasıl olur?
    Yaygınlığı, değeri, kullanım şekli, üretimi hususunda görüş ve öngörüleriniz nedir?

    -------------------------

    BTC'nin son grafiği:



  • 07-11-2015, 16:26:58
    #2
    Kalemder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, hepimiz bitcoin borsasındaki değişimleri merakla takip ediyoruz. Daha bir kaç günlük periotta yaşanan zıplama hayret ediciydi. Daha öncede benzeri yükselişler ve ani düşüşler yaşandı. Ama her yükselişte ortalama yükselmiş oldu.

    Peki önümüzdeki yıllar için BTC'nin durumu sizce nasıl olur?
    Yaygınlığı, değeri, kullanım şekli, üretimi hususunda görüş ve öngörüleriniz nedir?

    -------------------------

    Birde bu işin hukuki boyutu var tabi. Btc resmiyeti olmayan bir değer. Küçük işlemlerde sorun olmasada muazzam rakamlarda fatura, vergi hususu kafa karıştırıyor.
    Örneğin iki sene önce 100 liradan 500 btc aldınız ve bunun için 50 bin lira ödediniz. Btc değeri 3000 lira olduğunda bunu sattınız ve 50 bin liranız 1,5 milyar lira oldu. Bu parayı hesabınıza çektiğinizde bunun hukuki bir boyutu olmaz mı? Olursa nasıl izah edilir?


    BTC'nin son grafiği:



    Öncelikle güzel bir konu açmışsınız ve kendi adıma teşekkür ederim zira bitcoin hakkında maalesef kullanıcıların veya kullanmasada duyanların kesin bir bilgisi olmamakla beraber ne yazıkki bilinçsiz kullanımda oldukça fazla.

    Önümüzdeki yıllar için amerikan maliye bakanlığı bitcoinden kazanılan kazançları alınan andaki kur ile sağlanan kazanç üzerinden vergilendirme yöntemini tasarlamaktadır şuan için. Fakat daha öncede yaptıkları açıklamalarda bitcoinin geleceğin parası olarak söylenmesi, avrupa, amerika, rusya gibi gelişmiş ülkelerde sanal paraların belli kriterlerle işlem gördüğüde bir gerçektir. Maalesef ülkemizde bilişim çok geriden gitmekte ve yasalar çağın çok gerisinde kalmaktadır. Buna mukabil BDDK nın kesin bir dille olmasada yasaklamadığı ama serbestte bırakmadığı bir sistemdir bitcoin. Bunu nerden anlıyoruz ? https://www.bddk.org.tr/websitesi/tu...aciklamasi.pdf

    Açıklamalardada görüldüğü üzere zarar, ziyan v.s den kullanıcı sorumludur bize gelip dolandırıldık yada battık demeyin diyorlar.

    Yaygınlığı, değeri, kullanım şekli, üretimi hususuna gelirsek şuan birçok sistem bitcoin kabul etmekte ve birçok ülkede borsalarında işlem görmektedir. Örnek vermem gerekirse usa,almanya,rusya,çin v.s v.s gibi ülkelerde işlemler rahatça yapılabilmektedir. Üretim kısmı zaten belli zira her işlemde madenciler belli kesintiler almakta ve bunlar tekrar sisteme dönmektedir ki doğal olarak sanal olsada fiziki kullandığımız para ile aynıdır.

    Yasal boyutunda elektronik para yasasına tabi gibi görünsede yasada belirtilen "elektronik parayı çıkartan" tabirine uymadığı için muhtemelen ilerleyen günlerde yeni düzenlemeler gelecektir ve mutlaka gelmelidir.

    Sonuç olarak diğer ülkelerin direnemediği aşikardır ve ülkemizdede durum böyle olduğundan elektronik para işlemlerinde yeni düzenlemeler mutlak suretle yapılacaktır. Ek olarak bu yasal düzenlemelerin yapılma zorunluluğu yolunu devlete bayisi olduğumuz epara - webmoney işbirliği göstermiş, çeşitli görüşmeler yapılmış ve muhtemel çıkarılabilecek yasalar öngörülmüştür.

    Şuan için yutdışı kaynaklı gelen paralarda masak günlük 5bin dolara kadar nerden geldi yasasını uygulamamakta ve açıkçası yurtdışından gelen paralarada bayılmaktadır

    Değeri hususunu zaten söylememize gerek yok demeden açıklayalım. Bitcoinin değerini kullanıcılar belirler. Şöyle ki; btc borsaları alıcı ve satıcının karşı karşıya geldiği yerdir ve alıcının katlanmak istediği ücret ile satıcının ödemek istediği ücretin kendileri tarafından belirlendiğini söylemek yanlış olmaz. Yani menkul kıymetler borsası gibi düşünürsek talep ne kadar çok olursa fiyat yüksek arz ne kadar yükselirse o kadar düşük olur. Buna istisnalarda eklenebilir zira bazı büyük firmaların veya sitelerin btc ödeme şeklini açmaları talep yaratacağından fiyatın yükselmesi kaçınılmazdır. İktisadi terimle ters say yasası geçerlidir. say yasası her arz kendi talebini yaratır. İktisat mezunu olmakta böyle birşey sanırım

    Elektronik para yasasına ulaşmak isterseniz https://www.bddk.org.tr/WebSitesi/tu...ri_Kanunu.aspx

    TurkMoney adına Saygılar sunar böyle güzel konuların devamını şiddetle isterim.
  • 07-11-2015, 16:30:45
    #3
    Avrupa birliği'ne göre artık bitcoin ''ticari mal'' değil ''para birimi'' olarak görülüyor,bu yüzden vergi muhafiyetine kavuştu birlik kanunlarına göre

    http://blogs.wsj.com/digits/2015/10/...ity-virtually/
  • 07-11-2015, 16:35:46
    #4
    Kaiser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avrupa birliği'ne göre artık bitcoin ''ticari mal'' değil ''para birimi'' olarak görülüyor,bu yüzden vergi muhafiyetine kavuştu birlik kanunlarına göre

    http://blogs.wsj.com/digits/2015/10/...ity-virtually/
    O zaman AB süreci vs. derken belki Türkiye'de de vergi muafiyeti gelebilir BTC'ye.
  • 07-11-2015, 16:41:04
    #5
    donerchief adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman AB süreci vs. derken belki Türkiye'de de vergi muafiyeti gelebilir BTC'ye.
    Ülkemizde dolaylı vergilerden vazgeçilmesi imkansızdır. Şuanki vergi sistemi maalesef elmadan ayrı suyundan ayrı vergi posasından ayrı vergi almak için tasarlanmış. Sonuç olarak menkul kıymetler borsasında işlenen kağıtlara bile vergi getirilmişse gerisini söylemem gerek yok. Vergi muafiyeti geleceğini şahsen ben hiç sanmıyorum çünkü şuanki yasalarla sinek uçsa alan vergisi var
  • 07-11-2015, 16:43:05
    #6
    donerchief adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman AB süreci vs. derken belki Türkiye'de de vergi muafiyeti gelebilir BTC'ye.
    Gün gelir BTC küresel para birimi olursa en son vergiden vazgeçecek olan bizim devlet olur ona eminim Telsiz vergisi ödeyen milletiz biz
  • 07-11-2015, 16:49:18
    #7
    Vergi sistemimizin çağın çok çok gerisinde olmasının en bariz örneği takascoinin kapanmasıdır. Gerçek anlamda günün ihtiyaçlarına göre yasal düzenlemeler getirilirse emin olun çok kaliteli btc borsaları çıkar ve bunların arasında kendi firmam olan turkmoneyinde olması için büyük çaba harcardım. En azından vatandaş kaçak göçek iş yapmadan tıkır tıkır vergisi ödenen ve devletin ek bir kazanç kapısı olacak sistemler çıkarırdı. BDDK dan bir randevu alıp aslında bunları bi görüşmek hatta vergi dairesinde çalışanlara sanal para dendiğinde yüzümüze aval aval bakmalarını önlemek için eğitim vermeyi bile isterim zira firma olarak biz bunun zorluğunu ziyadesiyle yaşadık. Hiç unutmam yaptığımız işi vergi dairesine anlatmak için 1 müdür, 2 şef, 3-4 vergi uzmanı ve sayısını unuttuğum vergi memuru ile görüşmüştüm
  • 07-11-2015, 16:57:54
    #8
    Değerli bilgiler, görüş ve kaynaklar gelmeye başlamış bile. İnşallah güzel bir konu olacak
    Benim görüşlerim şöyle

    Yaygınlığı hususunda; BTC'nin uluslararası değer aktarımı konusunda muazzam bir noktaya geleceğini düşünüyorum. Çünkü arada hiç bir aracı, komisyon olmadan karşı tarafa değer aktarabiliyorsunuz. Buda insanoğlunun çok ihtiyaç duyduğu bir husus. Genel kullanımı "değer taşımacılığı" şeklinde olacaktır. Direk gündelik alışverişe girecek kadar güçleneceği günleri belki biz göremeyebiliriz ama o günlerde gelecektir.

    Değeri hususunda; Önümüzdeki bir iki yıl sonunda BTC'nin min 3000 tl olacağını ve daha da ilerisinde 10 bin liraya yaklaşacağı kanaatindeyim.

    BTC Üretimi; Bu biraz teknik bir husus, detaylı bilgim yok. Ancak sürekli zorluğu artan BTC üretiminin belli bir noktada artık duracağı aşikar. BTC değer kazandığında büyük oyuncuların bu pastadaki paydan daha fazla pay alacağı da açık. İşin doğrusu bununla ilgili detaylı bir açıklamayı bilen bir arkadaş yaparsa bende sevinirim.
  • 07-11-2015, 17:04:12
    #9
    Kalemder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli bilgiler, görüş ve kaynaklar gelmeye başlamış bile. İnşallah güzel bir konu olacak
    Benim görüşlerim şöyle

    Yaygınlığı hususunda; BTC'nin uluslararası değer aktarımı konusunda muazzam bir noktaya geleceğini düşünüyorum. Çünkü arada hiç bir aracı, komisyon olmadan karşı tarafa değer aktarabiliyorsunuz. Buda insanoğlunun çok ihtiyaç duyduğu bir husus. Genel kullanımı "değer taşımacılığı" şeklinde olacaktır. Direk gündelik alışverişe girecek kadar güçleneceği günleri belki biz göremeyebiliriz ama o günlerde gelecektir.

    Değeri hususunda; Önümüzdeki bir iki yıl sonunda BTC'nin min 3000 tl olacağını ve daha da ilerisinde 10 bin liraya yaklaşacağı kanaatindeyim.

    BTC Üretimi; Bu biraz teknik bir husus, detaylı bilgim yok. Ancak sürekli zorluğu artan BTC üretiminin belli bir noktada artık duracağı aşikar. BTC değer kazandığında büyük oyuncuların bu pastadaki paydan daha fazla pay alacağı da açık. İşin doğrusu bununla ilgili detaylı bir açıklamayı bilen bir arkadaş yaparsa bende sevinirim.
    BTC sayısı 21.000.000'a ulaştığında üretim duracak deniyor. Bu da 2033 yılına denk geliyormuş.
    http://bitcoin.stackexchange.com/que...-eventually-be
    Burada cevaplarda ayrıntılı yazanlar olmuş ilgileniyorsanız bakabilirsiniz.