• 04-06-2014, 22:29:45
    #10
    Alman kesinlikle hiçbirşeysine bulaşmayın.
  • 04-06-2014, 23:11:24
    #11
    kontrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu bitcoin işini; basit, sade, düz bir şekilde kısaca anlatan bir makale okumadım!
    • Nerde alınır?
    • Nerde satılır?
    • Sadece kişiler birbirine mi satar?
    • Kaça alınır?
    • Fiyat nasıl belirlenir?
    • Sistemi kuran kim?
    • Bir ana server mi var?
    • Neden mining yapılır?
    • Mining yapanlar bedava bitcoine nasıl sahip olur?
    • Algoritmanın ana teması nedir?
    • Hangi bilinmeyen sayıları bulmak gerekir?
    • Dünyadaki bir süper bilgisayar tüm coinlerin algoritmasını çözmez mi?
    Bu ve benzer sorulara kısa öz cevaplar var mı?
    Cevaplamaya çalışayım:

    Nerde alınır? Nerde satılır?


    Gerek yüzey internet içerisinde gerek darkweb içerisinde kripto para tüccarları mevcut. Bunları döviz bürolar gibi düşünebilirsiniz. Kripto paralarda normal bir döviz gibi alınıp satılabilir. Gerçek dünyaya geçiş yolu döviz bürolarıdır.

    Sadece kişiler birbirine mi satar?

    Mantıken öyle. Fakat bitcoin bir tür para birimidir, trade şirketleride bu işle ilgilenir. Fakat kişisel hesap, kurumsal hesap diye bir şey yoktur. Herkes eşittir.


    Kaça alınır? Fiyat nasıl belirlenir?


    Normal para birimleri birer kağıt parçasıdır. Değerlerini ülkelerin merkez bankalarındaki altın belirler. Her 1 birim için değeri kadar altın merkez bankanızda bulunmalıdır. Bitcoinde bir merkez bankası bulunmadığından değeri sistemde bulunan işlem gücü belirler. Fiyat bu işlem gücünün yanında işlem hacimleri ile belirlenir. Bu durumu bir ekonomist açıklasa daha iyi olur.

    Sistemi kuran kim?

    Bitcoin bir kripto para birimidir. Kripto anarşist temellere dayanır. Bir yatırım aracı değil biz kripto anarşistlerin para harcarken izlenmeme isteğidir. Bu yüzden sistemi kuran diye birşey yoktur. Evet manifesoyu yazan biri yada birileri kesinlikle vardır, algoritmayı yazan biri belki vardır. Yazılım open source mantığında olup bir değil yüzbinlerce geliştiricisi vardır. Akımı başlatan kişiler bilinmezdir ve bilinmeyecektir. Unutmayınki, kim olduğunuz ne yaptığınızn yanında önemsizdir.

    Bir ana server mi var?
    Torrentte bir ana bilgisayar varmı? Sistem P2P mantığında çalışır. Ana bilgisayara ihtiyaç yoktur. Ama bu konuda kesin konuşmamak lazım. Sistemin çalışma mantığına olmaması gerekir ve bilindiği kadarıylada yoktur.

    Neden mining yapılır?

    Her işlem bir şifreli hash değeridir. Eşsizdir. Her işlem bir sayıdır diyelim Aynı sayıdan bir tane daha olduğunu düşünün. Dünya ne kadar karışırdı değilmi? Sistem aynı sayının tekrar edilmediğini nasıl bilecek peki? Her sayı şifreli. Şifreyi çözüp sayıyı kutusuna koymak gerekli. Böylece sayı şifreli olarak oluşur ve çözülerek bankadali kutusuna konur. Mining bu hash değerini çözmektir işte. Tabi bu btc için. Her kripto paranın algoritması farklıdır fakat miningte temel amaç şifreyi çözmek ve işlem güvenliğini sağlamaktır.

    Mining yapanlar bedava bitcoine nasıl sahip olur?

    Hiçbirşey bedava değildir. Tamam belki taş atıp kolunuz yorulmuyor fakat bilgisayarınız bir şifre kırmaya çalışıyor. Şifreyi kıran bilgisayar yada bilgisayarlar grubu sistem tarafından ödüllendirilir.

    Algoritmanın ana teması nedir? Hangi bilinmeyen sayıları bulmak gerekir?

    Ana tema şudur: Ortada sürekli büyüyen ve son 5 hanesi belli olan bir asal sayı var. Öyle sayılarla bu asal sayıyı bulunki üzerinde ne işlem yapılırsa yapılsın son 5 rakam doğru olarak ortaya çıksın.

    Dünyadaki bir süper bilgisayar tüm coinlerin algoritmasını çözmez mi?

    Mantıken bile olsa hayır. Lineer artan bir zorluk çözülebilir. Sürekli logaritmik olarak artan bir zorluğu ise şu an varolan ve 1/0 mantığında çalışan, 1 ve 0'ı ayrı ayrı işleyen bir süper bilgisayarın yada bütün süper bilgisayarların birleşerek çözmesinin imkanı ihtimal dahilinde bile değildir. Ancak ve ancak kunatum mantığında çalışan bir süper bilgisayar grubu ile bu ihtimalden bahsedilebilir. Tabi herşey algoritmaya bağlı. Belkide bir coin için bu ihtimalden bahsedilebilir, ben btcden bahsediyorum.

    E peki sayılar çözülemezmi yada bilinemezmi? İşlem yoksa sayıda yoktur ve temel yasalara göre olmayan bir şey var edilemez. Ortada bir para olması içinde hashlerin çözülmesi gerekir. Kısır döngü

    İyi forumlar dilerim...
  • 04-06-2014, 23:11:57
    #12
    kontrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu bitcoin işini; basit, sade, düz bir şekilde kısaca anlatan bir makale okumadım!
    • Nerde alınır?
    • Nerde satılır?
    • Sadece kişiler birbirine mi satar?
    • Kaça alınır?
    • Fiyat nasıl belirlenir?
    • Sistemi kuran kim?
    • Bir ana server mi var?
    • Neden mining yapılır?
    • Mining yapanlar bedava bitcoine nasıl sahip olur?
    • Algoritmanın ana teması nedir?
    • Hangi bilinmeyen sayıları bulmak gerekir?
    • Dünyadaki bir süper bilgisayar tüm coinlerin algoritmasını çözmez mi?
    Bu ve benzer sorulara kısa öz cevaplar var mı?
    Sorularınızın çoğuna cevap verecek 1 saatlik Türkçe video hazırlayıp YouTube koydum, iyi seyirler


    http://www.youtube.com/watch?v=F7GRmks2FdI


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alman kesinlikle hiçbirşeysine bulaşmayın.
    Sebep?
  • 05-06-2014, 02:05:14
    #13
    PisiPC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorularınızın çoğuna cevap verecek 1 saatlik Türkçe video hazırlayıp YouTube koydum, iyi seyirler


    http://www.youtube.com/watch?v=F7GRmks2FdI

    Sebep?
    Uzun videonuzu hemen hemen izledim
    Açıklayıcı bilgiler var.
    Emek vermişsiniz... Güzelde anlatıyorsunuz.
    Tahmini sorular daha önceden madde madde hazırlanmış olsa
    belki çok daha ciddi ve faydalı olurdu. Elinize sağlık...

    Lakiin...

    Belki, siz bu denizin içinde olduğunuzdan yani bizlerinde
    sistemi anladığımızı düşünerek tam açıklamadınız.
    En önemli husus arada kaynamış gitmiş!

    Diyorsunuz ki!
    Yada diyorlar ki;

    Efendim, bu bitcoin'in bir sahibi yok!
    Basında çıkan bitcoin sahibi yakalandı efsaneleri...
    Sistemin bir merkezi yok.
    Sistem açık kaynak kodlu,
    İsteyen tüm kodlara ulaşabilir vs. vs.

    O halde;
    1- Mining yapmak için aleti edavatı aldınız! Hangi siteye, hangi servere bağlanıyorsun?
    2- Hani madencileri bir arsada altın arayanlara benzetmiştiniz. Kazmayı vuracaz da arsa nerde? Nereyi kazacaz?
    3- Daha önce çıkartılmış asal sayı karşılığı olan ve piyasada elden ele dolaşan Bitcoinler var. Tamam... Sıradaki bitcoin ne? An itibariyle hangi asal sayının karşılığı olan bitcoini arıyoruz?
    4- Ahmet adresinden Mehmet adresine 1 Bitcoin gönderildi. 0,0001 bt komisyon kesildi ve bu komisyon ödül olarak cefakar madencilere pay edildi! Kim pay etti? Hangi sistem bu kayıtları tuttu? Milyon tane madenciye nasıl pay etti?
    5- Madenciler bitcoin transferine onay veriyor diyorsunuz. Madencilerin bağlandığı bir site var ve her madencinin yetkili bir onay-işlem paneli mi var? Madencilerin arasında pramit bir hiyararşi mi var? Sen madenci olarak onay verebiyorsun da ben madenci olarak veremiyor muyum?
    6- Madenci olarak girdik bir pool'a başladık kazmaya... O pool'da yada blok mu diyorsunuz... Benim gibi var belki 1000 tane madenci. Her bir madencinin çözülmesi gereken şifrenin hangi basamağında kazacağı nasıl belirleniyor? Kim belirliyor? Yoksa herkes o bitcoin için ayrı ayrı sıfırdan kazarsa kollektif çalışmanın ne anlamı var?
    7- Ben devletim! Amerikanya Devleti... Ülen başlarım sizin bitinize de koyununuza da dedim Bu sistemi kapatmak istedim. Şimdi benim gidip te serverinı, networkunu yıkıp yakacağım bir merkez yok mu? Yoksa o halde yukarıda saydığım tüm bu organizasyon nasıl nasıl yönetiliyor?
    8- Bitcoinden farklı bir site (adını videoda zikrettiklerinizden) nasıl oluyorsa bitcoin transferlerini logluyor?

    Benin anladığım;
    Bu işin bir sahibi var!
    Bu işin bir yada birkaç merkezi var!
    Yetki almış siteler var!

    Yada ne?
  • 05-06-2014, 02:22:06
    #14
    sadece icad edenler değil yatırım yapanlar da kazandı son 2 ay da %80
  • 05-06-2014, 02:23:49
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Mesajım bulunsun, uzun zamandır merak ettiğim bir konu. Konunun icinde faydalı bilgiler var, bu kazma olayı bitcoin olayı hakkında biraz birşeyler okudum ama anlamadım Haftasonu incelerim bu konuyu, teşekkürler bilgiler icin.
  • 05-06-2014, 02:39:26
    #16
    kontrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun videonuzu hemen hemen izledim
    Açıklayıcı bilgiler var.
    Emek vermişsiniz... Güzelde anlatıyorsunuz.
    Tahmini sorular daha önceden madde madde hazırlanmış olsa
    belki çok daha ciddi ve faydalı olurdu. Elinize sağlık...

    Lakiin...

    Belki, siz bu denizin içinde olduğunuzdan yani bizlerinde
    sistemi anladığımızı düşünerek tam açıklamadınız.
    En önemli husus arada kaynamış gitmiş!

    Diyorsunuz ki!
    Yada diyorlar ki;

    Efendim, bu bitcoin'in bir sahibi yok!
    Basında çıkan bitcoin sahibi yakalandı efsaneleri...
    Sistemin bir merkezi yok.
    Sistem açık kaynak kodlu,
    İsteyen tüm kodlara ulaşabilir vs. vs.

    O halde;
    1- Mining yapmak için aleti edavatı aldınız! Hangi siteye, hangi servere bağlanıyorsun?
    2- Hani madencileri bir arsada altın arayanlara benzetmiştiniz. Kazmayı vuracaz da arsa nerde? Nereyi kazacaz?
    3- Daha önce çıkartılmış asal sayı karşılığı olan ve piyasada elden ele dolaşan Bitcoinler var. Tamam... Sıradaki bitcoin ne? An itibariyle hangi asal sayının karşılığı olan bitcoini arıyoruz?
    4- Ahmet adresinden Mehmet adresine 1 Bitcoin gönderildi. 0,0001 bt komisyon kesildi ve bu komisyon ödül olarak cefakar madencilere pay edildi! Kim pay etti? Hangi sistem bu kayıtları tuttu? Milyon tane madenciye nasıl pay etti?
    5- Madenciler bitcoin transferine onay veriyor diyorsunuz. Madencilerin bağlandığı bir site var ve her madencinin yetkili bir onay-işlem paneli mi var? Madencilerin arasında pramit bir hiyararşi mi var? Sen madenci olarak onay verebiyorsun da ben madenci olarak veremiyor muyum?
    6- Madenci olarak girdik bir pool'a başladık kazmaya... O pool'da yada blok mu diyorsunuz... Benim gibi var belki 1000 tane madenci. Her bir madencinin çözülmesi gereken şifrenin hangi basamağında kazacağı nasıl belirleniyor? Kim belirliyor? Yoksa herkes o bitcoin için ayrı ayrı sıfırdan kazarsa kollektif çalışmanın ne anlamı var?
    7- Ben devletim! Amerikanya Devleti... Ülen başlarım sizin bitinize de koyununuza da dedim Bu sistemi kapatmak istedim. Şimdi benim gidip te serverinı, networkunu yıkıp yakacağım bir merkez yok mu? Yoksa o halde yukarıda saydığım tüm bu organizasyon nasıl nasıl yönetiliyor?
    8- Bitcoinden farklı bir site (adını videoda zikrettiklerinizden) nasıl oluyorsa bitcoin transferlerini logluyor?

    Benin anladığım;
    Bu işin bir sahibi var!
    Bu işin bir yada birkaç merkezi var!
    Yetki almış siteler var!

    Yada ne?
    Herhangi bir siteye yada servera bağlanmıyorsunuz. Self mining yapacaksanız hash değerlerini indirip sayıyı arıyorsunuz, pool mining yapacksanız havuz sunucusuna bağlanıyorsunuz. Havuz sunucusuda bir internet cafenin ana makinası gibi bir şey. Ona bağlı onlarca makina var. Kurallar var ve havuzu yönetiyor. İşte senin işlem gücün şu kadar biz şu kadar ödül kazandık senin payın bu. Yada yeni blok geldi ilk 15 parça senin, sonraki 15 diğerinin vb vb. Bunları çözüp bana verin bende birleştiriyim. O bilgisayarın mantığı tamamen bu.

    Bu işi anlatmak için p2p mantığını çok fazla irdelemek lazım. Ama en basit örneği torrent.

    2. sorunuza gelirsek. Ben videoyu izleyemedimde, tahmin yürütüyorum. Arsa filan yok. Ortada bulunması gereken bir arsa var. Bu arsanın atıyorum sokağı belli. Mesela Gül sokak. Türkiye'de binlerce gül sokak var. İşte siz bu sokaklarda o arsayı arayıp buluyorsunuz. Bu arsa öyle bir arsaki size söylenen tüm özellikleri karşılıyor ve eşi yok. Biraz garip bir örnek oldu aslında Kafam karıştı, geçelim bunu

    3. sorunuza gelirsek. Şu an değerleri bilmiyorum ama en son bulunan bloktan sonraki bloğu arıyoruz. En son blok 85 hane diyelim. Biz şu an 15 fazlası olan bloğu 100 haneliyi arıyoruz. İşlemler sonucu bu blok oluştu ve kitlendi. Amaç kilidi kırıp bankadaki kutuya yerleştirmek.

    4 ve 5 için videoyu izlemem lazım. Şunu söleyebilirim sistem otomatik işler. Biri panelden onay vermez. Sistem otomatikman hashleri alır ve kitler. Anladığım kadarıyla bunun üzerinde durulmuş.

    6. sorunuzun cevabı ana bilgisayar. Fakat poolun ana bilgisayarı. Görev dağılımı, ödül dağılımı herşeyi o organize eder. Ödülüde o kazanır aslında. Server-İstemci modeli gibi düşünebilirsiniz. Ana bilgisayar btcye ben madenciyim der, oysa altında çalışan onlarca madenci vardır.

    7. sorunuz benm kısmen uzmanlığım. Tüm cüzdanları yok etmediğiniz sürece kripto paraları yok edemezsiniz. Kim olursanız olun, elinizdeki güç ne olursa olsun, dünyadaki tüm iletişimi kesen bir emp patlaması olmadıktan sonra herhangi bir kripto parayı yok etmeniz, herhangi bir darknet ağını sonlandırmanız, herhangi bir torrenti durdurmanız imkansızdır. Eğer bir merkez olsa idi şu an btc diye bir şeyi duymamış olurdunuz. Torrent hiç olmazdı. İşte p2p bağlantının güzelliğide budur. Banka yoksa yokolma derdide yok. Müstakillik yok çünkü.

    8 için gene videoya bakmam lazım. Mantıken şu, sizin aracılığınızla biri btc aldıysa yada gönderdiyse yani cüzdan sizdeyse alıcı ve hedefi görebilirsiniz. Aslında her işlem bir hashtır, bunlarda loglanabilir. Ama bunları yok etmek kolaydır. Mixerler ne güne duruyor Tabi detaylı olarak açıklamak biraz zor benim açımdan.

    Basında çıkan şeyler kusura bakmayın ama onların salaklığı. Artık böyle diyorum. Yok btc ceosu kendini vurmuş, btcnin sahibi batmış. Akıl var mantık var. Kaç tane sahibi var bu btcnin? Birgün ABD'de kendini vurur, ikinci gün Çin'de hortlayıp istifa eder, üçüncü günü Maldivler'de barda içki içer. Ne güzel hayat be Basın olayı kabul edemiyor, illaki bir sahibi var diyor. Bunlar tamamen finansal şirketler. BTC cüzdanı olan herkes btcnin sahibidir.

    Nasılki bir torrentin sahibi yoksa, btcninde bir sahibi yoktur, mantıkende pratiktede olamaz. Sistemin yapısına ters.
  • 05-06-2014, 03:00:34
    #17
    CtrlInformatics adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir siteye yada servera bağlanmıyorsunuz. Self mining yapacaksanız hash değerlerini indirip sayıyı arıyorsunuz, pool mining yapacksanız havuz sunucusuna bağlanıyorsunuz. Havuz sunucusuda bir internet cafenin ana makinası gibi bir şey. Ona bağlı onlarca makina var. Kurallar var ve havuzu yönetiyor. İşte senin işlem gücün şu kadar biz şu kadar ödül kazandık senin payın bu. Yada yeni blok geldi ilk 15 parça senin, sonraki 15 diğerinin vb vb. Bunları çözüp bana verin bende birleştiriyim. O bilgisayarın mantığı tamamen bu.

    Bu işi anlatmak için p2p mantığını çok fazla irdelemek lazım. Ama en basit örneği torrent.

    2. sorunuza gelirsek. Ben videoyu izleyemedimde, tahmin yürütüyorum. Arsa filan yok. Ortada bulunması gereken bir arsa var. Bu arsanın atıyorum sokağı belli. Mesela Gül sokak. Türkiye'de binlerce gül sokak var. İşte siz bu sokaklarda o arsayı arayıp buluyorsunuz. Bu arsa öyle bir arsaki size söylenen tüm özellikleri karşılıyor ve eşi yok. Biraz garip bir örnek oldu aslında Kafam karıştı, geçelim bunu

    3. sorunuza gelirsek. Şu an değerleri bilmiyorum ama en son bulunan bloktan sonraki bloğu arıyoruz. En son blok 85 hane diyelim. Biz şu an 15 fazlası olan bloğu 100 haneliyi arıyoruz. İşlemler sonucu bu blok oluştu ve kitlendi. Amaç kilidi kırıp bankadaki kutuya yerleştirmek.

    4 ve 5 için videoyu izlemem lazım. Şunu söleyebilirim sistem otomatik işler. Biri panelden onay vermez. Sistem otomatikman hashleri alır ve kitler. Anladığım kadarıyla bunun üzerinde durulmuş.

    6. sorunuzun cevabı ana bilgisayar. Fakat poolun ana bilgisayarı. Görev dağılımı, ödül dağılımı herşeyi o organize eder. Ödülüde o kazanır aslında. Server-İstemci modeli gibi düşünebilirsiniz. Ana bilgisayar btcye ben madenciyim der, oysa altında çalışan onlarca madenci vardır.

    7. sorunuz benm kısmen uzmanlığım. Tüm cüzdanları yok etmediğiniz sürece kripto paraları yok edemezsiniz. Kim olursanız olun, elinizdeki güç ne olursa olsun, dünyadaki tüm iletişimi kesen bir emp patlaması olmadıktan sonra herhangi bir kripto parayı yok etmeniz, herhangi bir darknet ağını sonlandırmanız, herhangi bir torrenti durdurmanız imkansızdır. Eğer bir merkez olsa idi şu an btc diye bir şeyi duymamış olurdunuz. Torrent hiç olmazdı. İşte p2p bağlantının güzelliğide budur. Banka yoksa yokolma derdide yok. Müstakillik yok çünkü.

    8 için gene videoya bakmam lazım. Mantıken şu, sizin aracılığınızla biri btc aldıysa yada gönderdiyse yani cüzdan sizdeyse alıcı ve hedefi görebilirsiniz. Aslında her işlem bir hashtır, bunlarda loglanabilir. Ama bunları yok etmek kolaydır. Mixerler ne güne duruyor Tabi detaylı olarak açıklamak biraz zor benim açımdan.

    Basında çıkan şeyler kusura bakmayın ama onların salaklığı. Artık böyle diyorum. Yok btc ceosu kendini vurmuş, btcnin sahibi batmış. Akıl var mantık var. Kaç tane sahibi var bu btcnin? Birgün ABD'de kendini vurur, ikinci gün Çin'de hortlayıp istifa eder, üçüncü günü Maldivler'de barda içki içer. Ne güzel hayat be Basın olayı kabul edemiyor, illaki bir sahibi var diyor. Bunlar tamamen finansal şirketler. BTC cüzdanı olan herkes btcnin sahibidir.

    Nasılki bir torrentin sahibi yoksa, btcninde bir sahibi yoktur, mantıkende pratiktede olamaz. Sistemin yapısına ters.
    Bu konuda oldukça bilgi sahibi olduğunuz ve emek verdiğiniz anlaşılıyor.
    Üşenmeden... uzun uzun cevap vermişsiniz.
    Sadece anlamak gayesiyle yazıyorum:

    Video da arkadaş şundan bahsetti;
    "Sistem zaman zaman versiyon güncelliyor... Bitcoin 1.3, 1.4" gibi bir şey...
    Şimdi...
    Bir versiyon güncellemesi var ise;
    Ortada network ağı ile bağlı bir program var!
    Zaten açık kaynak kodlu olduğuna göre... Eee neyin kaynak kodu açık?
    OpenCard açık kaynak kodlu değil mi? Yani var olan değiştirilebilen
    düzenlenebilen, versiyon yükseltilen ve kurucuları olan bir program

    Şayet birileri versiyon güncelleye biliyorsa;
    Milyonlarca kişinin o anda aradığı,
    bilmem kaçıncı asal sayı karşılığı olan,
    çözülmesi çook çok zor olan o algoritmaya dayalı şifreyi
    istediğinde UPDATE DATA yapabilmez mi?
    İşte bunu yapabilen,
    yani kestirmeden sonuca ulaşıp piyasaya yeni girecek bitcoini bu yolla üretebilen kişi de bu işin CEO su olmaz mı?

    Uzmanlık alanım dediğiniz mevzuda...
    Tamam herkes kendi bilgisayarında kendi minningini yapıyor... O eşsis sayısı arıyor... Sonra sizin tabirinizle sanal bankadaki yerine koyuyor. Bu coinler
    çeşitli sitelerde BTC Türk vb. alınıyor, satılıyor, takip ediliyor vs vs

    Yahu! Ben devletsem ve bu sistemi kapatacaksam...
    Milletin kendi bilgisayarındaki cüzdanına müdahale edemiyorsam...

    Alım satımın yapıldığı siteye,
    Pool'ların oluştuğu networke,
    BTCTürk'e de mi müdahale edemem?
  • 05-06-2014, 03:33:36
    #18
    kontrex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda oldukça bilgi sahibi olduğunuz ve emek verdiğiniz anlaşılıyor.
    Üşenmeden... uzun uzun cevap vermişsiniz.
    Sadece anlamak gayesiyle yazıyorum:

    Video da arkadaş şundan bahsetti;
    "Sistem zaman zaman versiyon güncelliyor... Bitcoin 1.3, 1.4" gibi bir şey...
    Şimdi...
    Bir versiyon güncellemesi var ise;
    Ortada network ağı ile bağlı bir program var!
    Zaten açık kaynak kodlu olduğuna göre... Eee neyin kaynak kodu açık?
    OpenCard açık kaynak kodlu değil mi? Yani var olan değiştirilebilen
    düzenlenebilen, versiyon yükseltilen ve kurucuları olan bir program

    Şayet birileri versiyon güncelleye biliyorsa;
    Milyonlarca kişinin o anda aradığı,
    bilmem kaçıncı asal sayı karşılığı olan,
    çözülmesi çook çok zor olan o algoritmaya dayalı şifreyi
    istediğinde UPDATE DATA yapabilmez mi?
    İşte bunu yapabilen,
    yani kestirmeden sonuca ulaşıp piyasaya yeni girecek bitcoini bu yolla üretebilen kişi de bu işin CEO su olmaz mı?

    Uzmanlık alanım dediğiniz mevzuda...
    Tamam herkes kendi bilgisayarında kendi minningini yapıyor... O eşsis sayısı arıyor... Sonra sizin tabirinizle sanal bankadaki yerine koyuyor. Bu coinler
    çeşitli sitelerde BTC Türk vb. alınıyor, satılıyor, takip ediliyor vs vs

    Yahu! Ben devletsem ve bu sistemi kapatacaksam...
    Milletin kendi bilgisayarındaki cüzdanına müdahale edemiyorsam...

    Alım satımın yapıldığı siteye,
    Pool'ların oluştuğu networke,
    BTCTürk'e de mi müdahale edemem?
    Algoritma tam olarak ortada değil aslında. Zaten ortada olsa bile çözmek için dahilere ihtiyaç var. Bu algoritma öyle bir şeyki birbiri ile yakın olmayan fakat birbiri ile ilişkili sayılar çıkarabiliyor. Algoritmanın amacı gizli değil. Hatta açık açık size ne yapmanız gerektiğini söylüyor. Öyle bir sayı bulunki son 5 rakamı benim verdiğim şekilde olsun ve ne yapılırsa yapılsın o sondaki 5 rakamı elde edeyim. Aynı zamanda asal olsun. Fakat yöntemini söylemiyor. 5 haneli asal sayı bulmak kolay. Fakat 100 haneli sayıyı bulmak için çok uğraşmak lazım.

    Bunu ödev gibi düşün. Ben senden böyle bir program istiyorum ve sen yazıyorsun. Bana bu sayıları üretecek programları yazıyorsun.

    Gelişirme şu şekilde. BTCnin bir core takımı var yani çekirdek ekip. Satoshi Nakamoto bunlardan biri, ana algoritmanın işleyişini bilen tek kişi, kurucu. Ama gerçek biri değil, bir hayal ürünü. Ha arkasında gerçek bir ekip var elbet. Geri kalanlar genel işleyişten sorumlu. Yüzlerce geliştirici var. Evet ortada network var. Kullanıcıların kendi aralarnda oluşturduğu p2p bitcoin ağı var ve güncelleme bu ağda yayınlanıyor. Aynen torrentten program indirir gibi güncelleme yapıyorsun, cüzdan verilerini indiriyorsun. Başkalarıda senden bu verileri alıyor.

    Geliştiriciler isterse o anki sayıyı bulamazmı? Algoritmanın işleyişini bilen Satoshi Nakamoto dışında bunu yapabilecek kimse yok. Sıradaki sayıyı bilen tek kişi o. Diğerleri sadece o sayıyı üretecek programı yazabilir. Aslında kazıcı yazılımlar bir brute force hack tooldan farksızdır. Sayıları bulurlar ve işlemi yaparlar. İşlem sonucu sondaki 5 haneyi veriyorsa ve sayı asal ise blok bulunmuştur, vermiyorsa yeni bir sayı denerler.

    Kısaca ortada iki matematik denklemi var. Bu soruların 21 milyon cevabı var. Her defasında bir denklemden çıkan değer ile diğer zor denklemi çözmeye çalışıyorsun. İki denklem birbirinden çok farklı ama bir o kadarda birbirine bağlı.

    Bütün mining poolleri kapatın, btc tüccarlarını öldürün. Eğer benim bilgisayarımda cüzdan verileri varsa işlemler kaldığı yerden devam eder. Bakın internetteki bir veri asla kaybolmaz. Biz veri madencileri (para madencileri ile karıştırmayın) yeri gelir asla bulunamayacak verileri buluruz. İllaki bir yerde bir sektörde o veri vardır, biri indirmiştir. Onyıllar alsada o veri ortaya çıkar. Mesela siz bir oyun ürettiniz ben bunu kırdım torrentten dağıttım. 3-5 makina indirdi ve seed etmeye başladı. Şimdi siz beni öldürüp bilgisayarımı yaksanız sizi vvarez oyununuz internetten silinirmi? Yada torrentteki akış dururmu? Tamamını indiren tüm bilgisayarları yok ettiniz diyelim. En yüksek indirme oranına sahip bilgisayar %34te kaldı. O oyunun %34ü hala vvarez ortamında torrentten dağıtılabilir. Bitcoin hashlarıda bu mantıktadır. En son verilere sahip bilgisayar yok edilmedikçe işlem devam eder. Siz istediğiniz yere müdahale edebilirsiniz.