• 28-12-2013, 14:57:39
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    dewadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    coin sistemi çökerse elde kalıcaktır katılıyorum. 5000 tllik bir bütçeyle hangi ve kaç tane ekran kartı almamız gerekli bu mh/s ulaşabilmek için? powerda dahilmi?
    https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

    Burdan hardware listesine bakıp ürünleri araştırmak lazım.
  • 28-12-2013, 18:27:08
    #20
    S4l1h adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

    Burdan hardware listesine bakıp ürünleri araştırmak lazım.
    araştırdım tabiki yaklaşık 4 aydır araştırıyorum fakat oradaki besin zincirinin başındaki donanım 3000 tlyi geçiyor ve tek kart 1000w powerda barınabılıyor yınede o mh/s değerinin 5000 tl ile sağlıyamıyorum bende merak ediyorum sadece ekrankartıyla bu değere ulaşılabilirmi acaba arkadaşımızın bizim bilmediği bişeyi bildiğini düşünerek hareket edersek 5000 tl bir bütçe ile sadece ekran kartı kullanılarak bu mh/s hızına nasıl ulaşılır?
  • 28-12-2013, 18:45:27
    #21
    S4l1h adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ürünü almak ahmaklık olur.
    5 mhz'lik ürün 5bin TL(1350 pound) yapıyor.

    Aşağı yukarı aynı paraya ekran kartıyla o mhz değerlerine ulaşılıyor ilerde coin piyasası çökerse yada çok güzel bir ürün çıkar donanım değiştirmek isterseniz ekran kartlarını rahatlıkla satarsınız fakat o ürün elinizde patlar.
    Birde 8-9 ay sonra gönderilecek büyük ihtimal 2-3 ayda sarkar anca 1 sene oda firma kaçmazsa.
    Ahmaklık..
    Bana sorarsanız verilen fiyat performansına gore ekran kartlarına bin basıcak bir sistem. Özellikle elektrik harcaması ekran kartı sistemlerine çooooooook daha karlı 5 binliralık sistem ile 5 binliralık bu aleti almak arasında çok fazla fark var.2 ay gibi bir sürede kendi parasını çıkartıyor daha sonrası kar başka bir şey değil.
    Coin sisteminin çökmeside okadar kolay birşeey değil bitcoin hiçbir zaman çöküceğini sanmıyorum.Ürün elinizde kalıcak mantıkla düşünürsk evet ama illaki onlarıda başka şekilde kullanılcak birşey bulurlar bilemeiyorum. ama kendi parasını çıkardıktan sonra sıkıntı değil zaten ürüne 6 ay garanti veriyorlar sen bunun 2 ayında ürün parasını çıkarıyorsun.


    Edit: sistem alırsanız 5 binlıralık onun en iyi ayarları ile ugrascaksınız sogutmasına dikkat ediceksiniz sesi çok fazla olucak vb.
    7970ler en iyi kart olarka gozukuyor 4 tane alsanız 4bin lira geri kalan anakart vb olsaki daha fazla tutar toplam 2800 kh/s olur en fazla + elektrik ücretini ekliyince hiçde mantıklı olmuyor
  • 29-12-2013, 02:55:20
    #22
    dewadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    araştırdım tabiki yaklaşık 4 aydır araştırıyorum fakat oradaki besin zincirinin başındaki donanım 3000 tlyi geçiyor ve tek kart 1000w powerda barınabılıyor yınede o mh/s değerinin 5000 tl ile sağlıyamıyorum bende merak ediyorum sadece ekrankartıyla bu değere ulaşılabilirmi acaba arkadaşımızın bizim bilmediği bişeyi bildiğini düşünerek hareket edersek 5000 tl bir bütçe ile sadece ekran kartı kullanılarak bu mh/s hızına nasıl ulaşılır?
    Neden en çok mhz yapan kartı alıyorsunki? f/p'ye bakman lazım.
    700-800 khs yapan 5-6 kart ile istediğin mhz değerlerine ulaşabilirsin. tabi net 5 bin lira olmaz ama ilerde sıkıntı çıkarsa ekran kartlarını satarsın

    1 yıl sonra ürün gelirmi gelmezmi firma kaçarmı derdinde olmaz.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:55:20 -->-> Daha önceki mesaj 02:42:28 --

    trhero adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ahmaklık..
    Bana sorarsanız verilen fiyat performansına gore ekran kartlarına bin basıcak bir sistem. Özellikle elektrik harcaması ekran kartı sistemlerine çooooooook daha karlı 5 binliralık sistem ile 5 binliralık bu aleti almak arasında çok fazla fark var.2 ay gibi bir sürede kendi parasını çıkartıyor daha sonrası kar başka bir şey değil.
    Coin sisteminin çökmeside okadar kolay birşeey değil bitcoin hiçbir zaman çöküceğini sanmıyorum.Ürün elinizde kalıcak mantıkla düşünürsk evet ama illaki onlarıda başka şekilde kullanılcak birşey bulurlar bilemeiyorum. ama kendi parasını çıkardıktan sonra sıkıntı değil zaten ürüne 6 ay garanti veriyorlar sen bunun 2 ayında ürün parasını çıkarıyorsun.


    Edit: sistem alırsanız 5 binlıralık onun en iyi ayarları ile ugrascaksınız sogutmasına dikkat ediceksiniz sesi çok fazla olucak vb.
    7970ler en iyi kart olarka gozukuyor 4 tane alsanız 4bin lira geri kalan anakart vb olsaki daha fazla tutar toplam 2800 kh/s olur en fazla + elektrik ücretini ekliyince hiçde mantıklı olmuyor
    Ürünü şimdi bu vakit satsalar amenna dediğin gibi şuanki diff oranına göre parasını 2 ayda çıkarıyor.

    Fakat problem fiyatta değil zamanda.

    Ürün 1 yıl sonra gelecek o zaman diff ne olur firma kaçarmı batarmı ürün gelirmi gelmezmi bilinmez.Her geçen gün diff artıyor şimdi 5 mhz ile 10 dolar kazanırsın 3 ay sonra 0.5 dolar 1 yıl sonra bilinmez.

    Şuan 5 bin lira ile bir sistem toplasanız 1 yıl'a kadar ne kadar kazandırıyor hiç hesapladınızmı?

    Tüccar olarak düşününce bana mantıksız geliyor o cihazı almak.
  • 29-12-2013, 04:43:47
    #23
    S4l1h adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden en çok mhz yapan kartı alıyorsunki? f/p'ye bakman lazım.
    700-800 khs yapan 5-6 kart ile istediğin mhz değerlerine ulaşabilirsin. tabi net 5 bin lira olmaz ama ilerde sıkıntı çıkarsa ekran kartlarını satarsın

    1 yıl sonra ürün gelirmi gelmezmi firma kaçarmı derdinde olmaz.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:55:20 -->-> Daha önceki mesaj 02:42:28 --



    Ürünü şimdi bu vakit satsalar amenna dediğin gibi şuanki diff oranına göre parasını 2 ayda çıkarıyor.

    Fakat problem fiyatta değil zamanda.

    Ürün 1 yıl sonra gelecek o zaman diff ne olur firma kaçarmı batarmı ürün gelirmi gelmezmi bilinmez.Her geçen gün diff artıyor şimdi 5 mhz ile 10 dolar kazanırsın 3 ay sonra 0.5 dolar 1 yıl sonra bilinmez.

    Şuan 5 bin lira ile bir sistem toplasanız 1 yıl'a kadar ne kadar kazandırıyor hiç hesapladınızmı?

    Tüccar olarak düşününce bana mantıksız geliyor o cihazı almak.
    Öncelikle 700-800 KH/s yapan kartlar 1kw civarı elektrik harcıyor.

    Bu ÇİP ise 5000 KH/s yapıp sadece 0.1kw harcıyor

    Yani siz bu ÇİP kadar KH/s yapmak isterseniz 6 adet ekran kartı almalısınız ve bu ekran kartları saatte 6 kw elektrik yakar. 60 kat daha fazla elektrik sarfiyatı demek.

    Ayrıca bu ÇİP iddia edildiği gibi piyasaya girerse elbette elbette litecoin daha kolay üretilecek ve fiyatı düşecektir. Zamanla zorluk derecesi artacak ve fiyat yükselecektir ama aynen şuan Bitcoinde olduğu gibi ASIC dışında mining işlemleri elektrik sarfiyatını bile karşılayamaz duruma gelecek.

    Diğer bir konu ise zaten şuan herkes ekran kartı topluyor. Donanımhaber 2. el forumlarına bakarsanız pek çok kişi 2. el özellikle orta-üst seviye ekran kartlarını satın alıyor.

    Dolayısıyla yarın birgün bu ekran kartları mining için elverişsiz olursa piyasada bir sürü 2. el ekran kartı olacak ve sizin "nede olsa satarım" diye aldığınız ekran kartları tahmin ettiğinizden çok daha düşük fiyatlara bile alıcı bulamayacak. Sonuçta bir ekran kartına günlük kullanım için 1000-1500tl verecek kullanıcı fazla yok.

    Kişisel görüşüm: Bitcoin yani SHA256 kullanan coinler için çipler çıktı çünkü bu algoritma sadece Proof of Work ölçmek için tasarlandı ve bu işi daha kısa yoldan yapan çipler üretildi. Fakat Scrypt bu coinlerde Proof of Work ölçmek için tasarlanmadı tam aksine kriptografik şifreleri ASIC çipler ile çözülmesini zorlaştırmak üzere tasarladı. Bkz: http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_hardware_attack

    Sonuç olarak bu çip fake olabilir. Herkese bekleyip görmesini öneriyorum.
  • 29-12-2013, 05:23:54
    #24
    Litecoin algoritmasını fpga boardlara port etmek zor iş chip yalan olabilir dediğiniz gibi.

    Ticari kısmına gelecek olursak kısaca demem şuki.
    5 mhz yapan cihazı 1 yıl bekleyeceğime.Elimdeki para ile sistem kurar mining yaparım.
  • 29-12-2013, 11:24:46
    #25
    mujox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu piyasa batar ya da çökerse piyasaya heralde 1-2 günde yüzlerce ekran kartı doluşur

    Bu ürünün gümrüğe takılma ihtimali var mı?
    Bitcoin'le ilgili degilim ama bu futuristik bakis acisini begendim. Bu piyasa olustugunda ne yapmak lazim satislar icin acaba? Nasil bir aracilikla talep yaratilabilir?
  • 29-12-2013, 12:45:52
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Mike adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle 700-800 KH/s yapan kartlar 1kw civarı elektrik harcıyor.

    Bu ÇİP ise 5000 KH/s yapıp sadece 0.1kw harcıyor

    Yani siz bu ÇİP kadar KH/s yapmak isterseniz 6 adet ekran kartı almalısınız ve bu ekran kartları saatte 6 kw elektrik yakar. 60 kat daha fazla elektrik sarfiyatı demek.

    Ayrıca bu ÇİP iddia edildiği gibi piyasaya girerse elbette elbette litecoin daha kolay üretilecek ve fiyatı düşecektir. Zamanla zorluk derecesi artacak ve fiyat yükselecektir ama aynen şuan Bitcoinde olduğu gibi ASIC dışında mining işlemleri elektrik sarfiyatını bile karşılayamaz duruma gelecek.

    Diğer bir konu ise zaten şuan herkes ekran kartı topluyor. Donanımhaber 2. el forumlarına bakarsanız pek çok kişi 2. el özellikle orta-üst seviye ekran kartlarını satın alıyor.

    Dolayısıyla yarın birgün bu ekran kartları mining için elverişsiz olursa piyasada bir sürü 2. el ekran kartı olacak ve sizin "nede olsa satarım" diye aldığınız ekran kartları tahmin ettiğinizden çok daha düşük fiyatlara bile alıcı bulamayacak. Sonuçta bir ekran kartına günlük kullanım için 1000-1500tl verecek kullanıcı fazla yok.

    Kişisel görüşüm: Bitcoin yani SHA256 kullanan coinler için çipler çıktı çünkü bu algoritma sadece Proof of Work ölçmek için tasarlandı ve bu işi daha kısa yoldan yapan çipler üretildi. Fakat Scrypt bu coinlerde Proof of Work ölçmek için tasarlanmadı tam aksine kriptografik şifreleri ASIC çipler ile çözülmesini zorlaştırmak üzere tasarladı. Bkz: http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_hardware_attack

    Sonuç olarak bu çip fake olabilir. Herkese bekleyip görmesini öneriyorum.
    Güzel kardeşim 700-800 Kh/s basan hangi kart 1 Kw çekiyor ? Sende böyle bir kart varsa çöpe at onu bence!

    Afaki afaki konuşuyorsunuz burada bilmeden etmeden. Sonra bu işe girmeyi planlayan insanları da yanıltıyorsunuz.

    Elimde bir çok makina var. R9 serisi bir çok kartım var. 290 serisi ile 770 Kh/s verim alıyorum ve 3 kart 1200 W PSU ile çalışıyor. 1000 W çekse patlaması lazım...

    Ekran kartı ile mining' de her 1000 Kh/s - 300-350 W' a eşittir. UNUTMAYIN!
  • 26-02-2014, 00:06:01
    #27
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bitcoin'le ilgili degilim ama bu futuristik bakis acisini begendim. Bu piyasa olustugunda ne yapmak lazim satislar icin acaba? Nasil bir aracilikla talep yaratilabilir?
    @mujox MtGox patlamış, senin işler açılabilir.