Öncelikle 700-800 KH/s yapan kartlar 1kw civarı elektrik harcıyor.
Bu ÇİP ise 5000 KH/s yapıp sadece 0.1kw harcıyor
Yani siz bu ÇİP kadar KH/s yapmak isterseniz 6 adet ekran kartı almalısınız ve bu ekran kartları saatte 6 kw elektrik yakar. 60 kat daha fazla elektrik sarfiyatı demek.
Ayrıca bu ÇİP iddia edildiği gibi piyasaya girerse elbette elbette litecoin daha kolay üretilecek ve fiyatı düşecektir. Zamanla zorluk derecesi artacak ve fiyat yükselecektir ama aynen şuan Bitcoinde olduğu gibi ASIC dışında mining işlemleri elektrik sarfiyatını bile karşılayamaz duruma gelecek.
Diğer bir konu ise zaten şuan herkes ekran kartı topluyor. Donanımhaber 2. el forumlarına bakarsanız pek çok kişi 2. el özellikle orta-üst seviye ekran kartlarını satın alıyor.
Dolayısıyla yarın birgün bu ekran kartları mining için elverişsiz olursa piyasada bir sürü 2. el ekran kartı olacak ve sizin "nede olsa satarım" diye aldığınız ekran kartları tahmin ettiğinizden çok daha düşük fiyatlara bile alıcı bulamayacak. Sonuçta bir ekran kartına günlük kullanım için 1000-1500tl verecek kullanıcı fazla yok.
Kişisel görüşüm: Bitcoin yani SHA256 kullanan coinler için çipler çıktı çünkü bu algoritma sadece Proof of Work ölçmek için tasarlandı ve bu işi daha kısa yoldan yapan çipler üretildi. Fakat Scrypt bu coinlerde Proof of Work ölçmek için tasarlanmadı tam aksine kriptografik şifreleri ASIC çipler ile çözülmesini zorlaştırmak üzere tasarladı. Bkz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_hardware_attack
Sonuç olarak bu çip fake olabilir. Herkese bekleyip görmesini öneriyorum.
Güzel kardeşim 700-800 Kh/s basan hangi kart 1 Kw çekiyor ? Sende böyle bir kart varsa çöpe at onu bence!
Afaki afaki konuşuyorsunuz burada bilmeden etmeden. Sonra
bu işe girmeyi planlayan insanları da yanıltıyorsunuz.
Elimde bir çok makina var. R9 serisi bir çok kartım var. 290 serisi ile 770 Kh/s verim alıyorum ve 3 kart 1200 W PSU ile çalışıyor. 1000 W çekse patlaması lazım...
Ekran kartı ile mining' de her 1000 Kh/s - 300-350 W' a eşittir.
UNUTMAYIN!