Merhabalar arkadaşlar geçen gün öğrendiğimiz bi komut üzerinde kafama birşey takıldı umask komutu oluşturulacak dosyanın veya klasörün yetki bilgilerini taşımakta herhangi bir ayarlama yapıldığı taktirdedaha sonra oluşan dosya veya klasörün yetkileri değişmekte.Fakat aklıma bir soru takıldı sunucu üzerinde denerken
umask 0000 ile bütün izinleri verdim.
Klasör oluşturduğumda bütün izinlerin verili olduğunu görüyorum.
Bir dosya oluşturduğumda sadece okuma ve yazma yetkilerini verildiğini görüyorum neden olduğunu anlayamadım.örnek olarak aşağıya yazayım...