• 31-12-2010, 01:39:16
    #10
    hocamız her bir bölüm için bir adam istese aylık 2-3 milyar sırf elemanlara gider 1 kişiyle kurtarmanın peşinde doğrumudur hocam ?
  • 31-12-2010, 11:40:04
    #11
    Selam,
    Ekmegimi uzun yillardir Turkiye'nin onde gelen firmalarinda PHP yazarak kazaniyorum.
    Malesef PHP Turkiye'de hak ettigi karsiligi gorememekte. Amerika'da meslektaslarimiz cok daha degerli.
    Bunun sebepleri acik Turkiye'deki issizlik ve herkesin sozde PHP yazmasi. Dolayisi ile is verenler hem PHP bilsin hem Tasarim yapsin sonra HTMLci olsun...E birde arada flash vs yaparsa amenna...

    Benim calistigim firmalarda PHP yazan arkadasin gorevleri sunlardir.

    PHP
    Javascript/AJAX/Dojo vs
    Mysql veya benzeri DB
    MVC yapisina hakim olmasi Zend Framework ve benzerlerii bilmesi
    gibi seylerdir..
    Bu is bir takim isidir...
    Buyuk capli firmalar artik MySQL ve relational database yapisi ile calisamaz haldedir. Yanlamasina buyuyen sharding yapilara ihtiyac duymaktadir. Lucene/SOLR, Cassandra, Hadoop gibi NoSQL Indexleme teknolojilerini bilmesi ve takim olarak uygulama yapiyor olabilmesi gerekmektedir.
    SOAP/XML/WSDL vs kullanip php'nin yaninda java veya diger dillerle entegre calisabilmek lazim. Ama tabiki bir kisilik dev kadro degil takim isi...
    Bunlari takip edebilmesi icin ingilizce bilgisinin iyi olmasi gerekir.

    Malesef Turkiye'de bu teknolojilere ihtiyac duyan firma sayisi oldukca az. Sonuc ilani veren arkadas gibi kucuk ve orta olcekli firmalarin PHPci arayislari herseyi bilsin ucuz olsun yasi 20 olsun maasi az olsun, esnek calissin 16 saat kod yazsin. Olmadi musteri ile de gorussun mantigidir.

    Peki PHP neden Turkiye'de layigini gormuyor derseniz buyuk firmalar/ bankalar vs karsilarinda bir sorun halinde suclayabilecegi bir firma olmasini isterler. Bu da open source applicationlarin enterprise firmalara girememesine yol acar.

    Ama aradiginiz nitelikte arkadaslar mevcuttur. Ben bulabileceginize inaniyorum.
  • 31-12-2010, 12:59:26
    #12
    Aslında aylık 2-3 milyar gitse yine iyi daha fazla ama sağlam php bilsin sonra birde başkası gelsin sağlam flash veya div yapılı css siteler oluşturabilsin yeter. Tek kişi olarak değil zaten biz takım kurma peşindeyiz beyin fırtınası yapıp geliştirebilceğimiz şeyler olucaktır.
    Daha önce php bilip diger özellikleri bilmeyen arkadaslar ilede görüşmek istediğimizi belirttik biz burada sen şunu bilmiyorsun olmaz demiyoruz hepsi ile görüşüyoruz.
  • 03-01-2011, 09:43:49
    #13
    Arayışımız devam ediyor
  • 04-01-2011, 17:49:42
    #14
    Bende Yenibosna da oturuyorum. Eğer çalışmamış olsaydım kesin başvururdum..
  • 04-01-2011, 18:06:59
    #15
    Arayışlarımız sürüyor bekleriz eğer php de iyisen gel konuşalım