bazı arkadaşlar yanlış anlamış sanırım, php ile react native karşılaştırdığınızda php tabi ki oldukça basit ve piyasada yaygınca bilinen bir dil. Artık web siteleri php ile yazılmamakta genelde. Maaş olarak 15 bin ile 30 bin arasıdır. Bunun yanı sıra basit derken neden kötü düşündüğünüzü de anlamamaktayım. Php ve jquery bir yazılımcı için en basit dillerdir zaten ....
Peki, senelerdir yazılımcı olarak çalışan ve mesleği bu olan birisi olarak 2 maddede açıklayayım o zaman.
1-) PHP server-side taraflı çalışılan bir dildir ve hem komplike, hem de basit websiteleri veya web uygulamaları geliştirmek için kullanılır. Geniş bir geliştirici topluluğu vardır. Bununla birlikte Laravel gibi güçlü Frameworklere sahiptir.
2-) React ise tarayıcı taraflı çalışır ve kullanıcı arayüzleri geliştirmek için tercih edilir. JavaScript kütüphanesidir.
Bu ikisini karşılaştırmak başlı başına hatadır çünkü ikisinin yaptığı şeyler çok farklıdır. Ayrıca
"Artık web siteleri php ile yazılmamakta" kısmı komple ama komple saçma. Evet, artık
Pure PHP ile site hazırlama çok azalsa da
Laravel ile hala ciddiye alınacak düzeyde siteler geliştirilmekte. Bunu Laravel ile baştan sona farklı sektörler için komplike CRM sistemleri kodlamış birisi olarak söylüyorum.
"Php ve jquery bir yazılımcı için en basit dillerdir zaten" kısmına gelelim:
Kaçırdığınız konu şu ki, yazılımın bir çok dalı vardır. Her yazılımcı
PHP veya JQuery bilmez. Mesela ben yazılımcıyım ancak
Objective-C, C++, Python, Perl, Delphi, Pascal gibi dillerle çalışmıyorum ve bu diller üzerinde bir profesyonelliğim yok. Benim alanım ve profesyonelliğim web, mobil ve bilgisayar programı üzerine. Bunlarda da kullandığım diller
PHP (Pure PHP ve Laravel), Asp.NET Core, HTML, CSS, JavaScript, JQuery, AJAX, C# ve Kotlin. Veritabanı olarak da
SQL, MySQL, SQLite ve Access kullanırım.
Özetle her yazılımcının tercih ettiği alan farklıdır ve bunun üzerine profesyonelleşip çalışır. Her yazılımcı her dili bilmez ve her dil
"en basit dil" değildir. Bana kolay gelen
PHP başka bir yazılımcıya zor gelebilir. Tıpkı
Objective-C ile çalışan yazılımcıya bu dilin kolay gelmesi ancak bana zor gelmesi gibi denebilir.
Bilginiz yoksa fikriniz olmasın lütfen. Eğer fikriniz varsa da
"basit" diyecek kadar hafife almayın ve her yazılımcı yapar gibi asgariye indirgemeyin.