• 01-09-2015, 23:32:08
    #19
    tanselkahraman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Programlama dillerinin tarihi hakkında hiçbirşey bilmediğin son cümlenden belli. Delphi dediğimiz o tarihi eser dil bile mevcut, halen visual basic yazan var, halen C plus dilinde yazılımcılar mevcut piyasada v.s. bu sonsuz şekilde gelişiyor olsa bile misal vereyim sana windows 10 dediğimiz sistem sinsile ile başa gelirsen windows 3.1 in güncellemesi sadece. Bu dediğimi kavrayabilmek önemli olan. Üstelik sana bir ipucu vereyim madem çok yenilikçisin... Yenilikçi dediğin adam java kullanmadan .net ile günümüz hizmetini verebilir mi? Elimde olsa öyle bir makale yayınlardım ki sana şimdi yenilikçi adam kimdir? Nedir? Ama kısacık bir örnek ile bu olayı geçicem. Senin taş devrindeki bir insandan farklı kılan ne? Senin mantığına göre DNA değişiyor olamsı lazım... Yoksa sadece görünüş ve zamanın verdiği imkanlar mı? Sorunun cevabı da sende kalsın.. ama bir düşün bu işin kökü olan done olmasa elinde elindeki süs neye yarar? Ben bir Clasic ASP kodçusuyum ve idda ediyorum ki bildiğin en yeni dilde benim yaptıklarımı yapman imkansız.. Çünkü yenilik seni bir kalıba sokmuş, ama ben o kalıpları hiç hayatıma almadım... Bence bir düşün başkan...
    Tartışma çıksın istemem fakat, yenilikten bahsedip desteği kesilmiş karşında muhattabını bulamayacağın bir dil kullanıyorsun. Kalıplara sığmamaktan bahsedip microsoftun izin verdiği kadar kullanabileceğin bir dilden bahsediyorsun. İki keredir birbirinden bambaşka teknolojiler olan java ve .neti bir arada kullanıyorsun birbirinden bağımsız iki farklı şeyi.

    Arkadaşların yenilikçiden kastettiğinin içinde çağa ayak uydurmakta mevcut eminim ki. Örneğin sen o "classic asp kullanarak yaptığım harika işler" kalıbında kastettiğini şuan günümüz teknolojisinde nodejs ile çok daha kolay ve asenkron şekilde yapabilirsin. Klasik asp ile yüzbinlerin kullandığı yapıda bir çok optimizasyon problemi yaşayıp bunu çözmek için vaktini harcarken "yenilikçi" kişiler bunu çok daha kolay yollardan çözebiliyor.

    Ben klasik asp nin a sını dahi bilmem, fakat asp.net mvc ve php kullandım. Desteği kesilmiş daha adı anılmayan bir teknolojiyi kullanıp yukarıda savunduğun şeylerin konusunu yapman insanlara karşı kendini güldürtmene sebep olur.

    Senin mantığına kalırsa frameworkte kullanmayalım, herkes kafasına göre kod yazsın. Yarın öbür gün bir şirkete girildiğinde kimin ne kod yazdığı anlaşılmasın.

    Her neyse ben sadece ortada olan tezatlığı göstermek istedim. Kimin ne dil kullandığı nasıl kullandığı beni ilgilendirmez. Fakat arkadaşların bahsettiği şeyler ile senin savunduğun çok farklı. Ayrıca hala java ve .neti nasıl bağdaştırdığını anlayamadım.(bana fonksiyon isimlerini , oop barındırmalarını, syntax benzerliğini örnek vermezsen sevinirim. Herhangi bir os üzerinde çalışırken dahi extra bir katman bulunduran java yı .net ile bağdaştırmanı gerçekten anlamadım açıklarsan sevinirim)

    Ayrıca burada insanlara " benim yaptığımı yeni dillerle yapamazsın " demen çok gülünç , burada kimin ne seviyede yazılımcı olduğunu ne kadar yetenekli olduğunu bilemezsin.

    C++ örneğin ise beni çok güldürdü, c++ eski fakat güncel bir dildir. Asp gibi desteği kesilen kullanılmaz bir dil değildir. Makineye olan yakınlığı hızı ve kullanım alanlarından dolayı hala tutunuyor tıpkı C gibi. C++ ı nasıl klasik asp ile bir tutabiliyorsun ? Yazılan bir çok şeyin temelinde bulunan bir dili. İşletim sistemleri, sistemlerin driverları, embedded sistemler ve daha aklıma gelmeyen bir çok alanda kullanılan bir dil.

    Delphi demişsin, burda tüm dilleri saymaya mı kalkacağız ? Hepsinin farklı kullanım alanları var. Ve buradaki arkadaşlar web programlama alanına yönelik konuşmuşlar ve sonuna kadar haklılar. Artık mazi olmuş bir teknolojidir klasik asp. Java ee, php , asp.net mvc(evet webformdan da yavaş yavaş uzaklaşılıyor kurumsal şirketlere bakarsanız eğer), node.js python, bunlar web yazılımda kullanılan "yenilikçi" teknolojilerdir
  • 01-09-2015, 23:51:03
    #20
    Üyeliği durduruldu
    dotnetDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tartışma çıksın istemem fakat, yenilikten bahsedip desteği kesilmiş karşında muhattabını bulamayacağın bir dil kullanıyorsun. Kalıplara sığmamaktan bahsedip microsoftun izin verdiği kadar kullanabileceğin bir dilden bahsediyorsun. İki keredir birbirinden bambaşka teknolojiler olan java ve .neti bir arada kullanıyorsun birbirinden bağımsız iki farklı şeyi.

    Arkadaşların yenilikçiden kastettiğinin içinde çağa ayak uydurmakta mevcut eminim ki. Örneğin sen o "classic asp kullanarak yaptığım harika işler" kalıbında kastettiğini şuan günümüz teknolojisinde nodejs ile çok daha kolay ve asenkron şekilde yapabilirsin. Klasik asp ile yüzbinlerin kullandığı yapıda bir çok optimizasyon problemi yaşayıp bunu çözmek için vaktini harcarken "yenilikçi" kişiler bunu çok daha kolay yollardan çözebiliyor.

    Ben klasik asp nin a sını dahi bilmem, fakat asp.net mvc ve php kullandım. Desteği kesilmiş daha adı anılmayan bir teknolojiyi kullanıp yukarıda savunduğun şeylerin konusunu yapman insanlara karşı kendini güldürtmene sebep olur.

    Senin mantığına kalırsa frameworkte kullanmayalım, herkes kafasına göre kod yazsın. Yarın öbür gün bir şirkete girildiğinde kimin ne kod yazdığı anlaşılmasın.

    Her neyse ben sadece ortada olan tezatlığı göstermek istedim. Kimin ne dil kullandığı nasıl kullandığı beni ilgilendirmez. Fakat arkadaşların bahsettiği şeyler ile senin savunduğun çok farklı. Ayrıca hala java ve .neti nasıl bağdaştırdığını anlayamadım.(bana fonksiyon isimlerini , oop barındırmalarını, syntax benzerliğini örnek vermezsen sevinirim. Herhangi bir os üzerinde çalışırken dahi extra bir katman bulunduran java yı .net ile bağdaştırmanı gerçekten anlamadım açıklarsan sevinirim)

    Ayrıca burada insanlara " benim yaptığımı yeni dillerle yapamazsın " demen çok gülünç , burada kimin ne seviyede yazılımcı olduğunu ne kadar yetenekli olduğunu bilemezsin.

    C++ örneğin ise beni çok güldürdü, c++ eski fakat güncel bir dildir. Asp gibi desteği kesilen kullanılmaz bir dil değildir. Makineye olan yakınlığı hızı ve kullanım alanlarından dolayı hala tutunuyor tıpkı C gibi. C++ ı nasıl klasik asp ile bir tutabiliyorsun ? Yazılan bir çok şeyin temelinde bulunan bir dili. İşletim sistemleri, sistemlerin driverları, embedded sistemler ve daha aklıma gelmeyen bir çok alanda kullanılan bir dil.

    Delphi demişsin, burda tüm dilleri saymaya mı kalkacağız ? Hepsinin farklı kullanım alanları var. Ve buradaki arkadaşlar web programlama alanına yönelik konuşmuşlar ve sonuna kadar haklılar. Artık mazi olmuş bir teknolojidir klasik asp. Java ee, php , asp.net mvc(evet webformdan da yavaş yavaş uzaklaşılıyor kurumsal şirketlere bakarsanız eğer), node.js python, bunlar web yazılımda kullanılan "yenilikçi" teknolojilerdir.
    Tabiki kavga etmiyoruz.. Aslında bu bençe hoş bir muhabbet bilmeyenlere ışık tutar ve hoş bir tartışma aslında ancak yanılıyorsun dostum..

    Kalsik Asp dediğin ve bilmem dediğin programala dili php nin tek rakibi olarak bilinse de aslında değil. Şöyle bir düşün hangimizin evinde linux kurulu.... Neyse sistem güvenliğine girmicem çünkü hiçbirimiz linux kullanmıyoruz yalan olur bu konu...

    Evet iddalıyım benim klasik asp ile yazdığımı sen php ile yazamazsın çünkü biraz bilesen kütüphanenin sana verdiği sınırların dışına çıkamadığını bilirdin. Kütüphane diye bahsettiğim olay bilmeyenler için: windows kütüphanesi ve linux kütüphanesi yani bu yazılımlarda olmayan birşeyi sen kullanamazsın. Peki sana soruyorum sence bu işte windowsmu iyi yoksa linux mü? Hangisi kasmadan çalışabilir? hangisine bilinen güvenlik önlemleri daha güçlü. Dedimya herkesin kullanığı ne? Klasik asp dediğin linkte yazılan önemli değil bitemez aslada bitmicek çünkü bu dil şu zamandaki gelişimin DNA sı dediğin gibi yada yazılan gibi bitmiş olsaydı hürriyetin sitesi yalan olmuştu.. ve daha bir çok siteninde. Çok büyük sitelin düzenlemesini yaptım farkına bile varmadığın o kadar klasik asp site varki dedikya olay yenilkçi olmak. Evet artık klasik asp ile mysql bile çalıştırıyoruz çünkü sınırımız yok.
  • 02-09-2015, 00:05:55
    #21
    tanselkahraman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabiki kavga etmiyoruz.. Aslında bu bençe hoş bir muhabbet bilmeyenlere ışık tutar ve hoş bir tartışma aslında ancak yanılıyorsun dostum..

    Kalsik Asp dediğin ve bilmem dediğin programala dili php nin tek rakibi olarak bilinse de aslında değil. Şöyle bir düşün hangimizin evinde linux kurulu.... Neyse sistem güvenliğine girmicem çünkü hiçbirimiz linux kullanmıyoruz yalan olur bu konu...

    Evet iddalıyım benim klasik asp ile yazdığımı sen php ile yazamazsın çünkü biraz bilesen kütüphanenin sana verdiği sınırların dışına çıkamadığını bilirdin. Kütüphane diye bahsettiğim olay bilmeyenler için: windows kütüphanesi ve linux kütüphanesi yani bu yazılımlarda olmayan birşeyi sen kullanamazsın. Peki sana soruyorum sence bu işte windowsmu iyi yoksa linux mü? Hangisi kasmadan çalışabilir? hangisine bilinen güvenlik önlemleri daha güçlü. Dedimya herkesin kullanığı ne? Klasik asp dediğin linkte yazılan önemli değil bitemez aslada bitmicek çünkü bu dil şu zamandaki gelişimin DNA sı dediğin gibi yada yazılan gibi bitmiş olsaydı hürriyetin sitesi yalan olmuştu.. ve daha bir çok siteninde. Çok büyük sitelin düzenlemesini yaptım farkına bile varmadığın o kadar klasik asp site varki dedikya olay yenilkçi olmak. Evet artık klasik asp ile mysql bile çalıştırıyoruz çünkü sınırımız yok.
    Php nin rakibi olarak eskiden klasik asp gösterilirdi, çünkü o zamanlarda .net teknolojileri günümüzdeki halini almamıştı. Ayrıca hiçbirimizin linux kullanmadığını nereden çıkarttın ? Ben 3. sınıf bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim ve yer yer linux kullanmışlığım var test amaçlı olsun php ve javanın linuxte daha stabil çalışması olsun. Android stduiodaki emulatorun daha stabil çalışması olsun.. Kütüphanenin ne olduğunu ben biliyorum, madem ki kütüphane konusuna giriyoruz, php nin temelinde c vardır ve c ile kütüphane geliştirip serverside tarafında php ile çalıştırabilirsin. Asp taraflı bunu yapabilir misin linux sistemde ? Güvenlik konusunda linuxun windowstan üstün olduğunu zaten biliyoruz bunu neden tartışalım ki ? Bir tarafta milyonlarca yazılımcının geliştirdiği açık kaynak var bir tarafta windowsa bağımlılık. Yanlış anlamayın ben php için veya açık kaynak için fanboyluk yapmıyorum. Aksinde windows teknolojilerini çok severim.

    Büyük işler yapmış olabilirsin, hatta çok büyük firmalar hala eski teknoloji kullanıyor olabilir sebebi ise çok basit, onların yazıldığı zamanda henüz asp.net çıkmamıştı. Şimdi bütün sistemi yeniletmek maliyet açısından veya bünyelerinde buna uygun yazılımcı barındırmadıklarından zor geliyor olabilir.
  • 05-09-2015, 23:08:51
    #22
    tanselkahraman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Programlama dillerinin tarihi hakkında hiçbirşey bilmediğin son cümlenden belli. Delphi dediğimiz o tarihi eser dil bile mevcut, halen visual basic yazan var, halen C plus dilinde yazılımcılar mevcut piyasada v.s. bu sonsuz şekilde gelişiyor olsa bile misal vereyim sana windows 10 dediğimiz sistem sinsile ile başa gelirsen windows 3.1 in güncellemesi sadece. Bu dediğimi kavrayabilmek önemli olan. Üstelik sana bir ipucu vereyim madem çok yenilikçisin... Yenilikçi dediğin adam java kullanmadan .net ile günümüz hizmetini verebilir mi? Elimde olsa öyle bir makale yayınlardım ki sana şimdi yenilikçi adam kimdir? Nedir? Ama kısacık bir örnek ile bu olayı geçicem. Senin taş devrindeki bir insandan farklı kılan ne? Senin mantığına göre DNA değişiyor olamsı lazım... Yoksa sadece görünüş ve zamanın verdiği imkanlar mı? Sorunun cevabı da sende kalsın.. ama bir düşün bu işin kökü olan done olmasa elinde elindeki süs neye yarar? Ben bir Clasic ASP kodçusuyum ve idda ediyorum ki bildiğin en yeni dilde benim yaptıklarımı yapman imkansız.. Çünkü yenilik seni bir kalıba sokmuş, ama ben o kalıpları hiç hayatıma almadım... Bence bir düşün başkan...
    Diğer yazdıklarına cevap bile vermeye gerek yok da , senin o ölüp bittiğin asp ile yaptığın herşeyi çok daha hızlı ve efektif olarak javascript frameworkleri(AngularJS vs) ile yapabiliyorsun.

    MS bile asp desteğini çok uzun süre önce çekmişken , klasik asepeciyim kafası güzelmiş.Hele birde visual basic gibi pop-corn kıvamında bir dil ile c++ karşılaştırmak falan , tam bir klasik asp ci kafası olmuş.
  • 08-09-2015, 23:22:19
    #23
    Bende Atalar'da oturuyorum, buralara yakın pek yazılımcı bende bulamamıştım, umarım bulursunuz.
  • 21-12-2015, 02:03:06
    #24
    Üyeliği durduruldu
    klasik asp ci kafası hoş bir değim aslında. Evet klasik aspciyim sonuna kadar. window temelli programlama dili fanıyım. yazdığım herşeyi windowsun tanımasını da seviyorum. Yalnız şöyle bir gerçek var tabiki asp haricinde bildiğim diller var bunların başında java ve visual basic geliyor. Bu tip dillerin temelinde hep asp den esintiler yakaldım ben. Evimdeki pc de linux kullansaydım sana sonuna kadar hak verirdim de malum piyasa windows ile dönüyor. konu sapıyor konuşmamakta fayda var. Sana olan saygım da sonsuz bir dil bil ne bilirsen bil ama bir dilin olsun misali.. o yüzden sana çok saygı duyuyorum savunduğun şeyi çok iyi biliyorsan..
  • 21-12-2015, 10:36:15
    #25
    isababa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstanbul Kartal Atalar Mahallesinde, müstakil yerde olan bir villadaki ofisimizde çalışacak, tam zamanlı Klasik ASP bilen arkadaşı arıyoruz. 5-10 yıl çalışmayı göze alabilecek, öğrendiklerini bu şirkette uzun yıllar uygulayacak, yenilikçi ve öğrenme isteği olması önemlidir.

    Aranan Nitelikler :

    - Klasik Aspde iyi bir bilgisi olmalı
    - Css/Html bilgisi olmalı

    Yol + yemek + maaş
    1 sene olmuş farkındayım.
    olur ya arayış devam ediyorsa yada farklı bir bu şekilde arıyorsa

    cuma günleri ofiste diğer günler evde
    ve ayda en az 2 kurumsal site (max.10 sayfalık) bitirme garantisi ile
    maaşlı yada proje bazlı görüşmek isterim.
    gorunmek@gmail.com
    kal sağlıcakla.