• 01-08-2025, 13:02:58
    #1
    Merhaba altın olarak 500k bir param var ev almak artık hayal oldu biriktirmekle bir şey olmuyor Çocuk olduğu için araba sürekli lazım olmaya başladı sizce araba almalı mıyım? İstanbulda park sorunu olduğu için gözümü korkutuyor ve bu fiyatlara alınacak arabadan zarar eder miyim?
  • 01-08-2025, 13:08:22
    #2
    Hocam eminevim vs gibi yerler var bi araştırın isterseniz araç ihtiyacsa tabiki, eğer değilse altın olarak kalsın altın zarar ettirmez ilerde üstüne koya koya inşallah bi daire alabilcek para olur
    • digitalDev
    digitalDev bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 01-08-2025, 13:08:58
    #3
    almayı düşünürsen birzcık daha üstüne koyabilirsen otomatik cam tavanlı aracımı satmaktan mutluluk duyarım
  • 01-08-2025, 13:09:07
    #4
    1 yıl önce altın birikimim vardı, altın da yükselmişti, dedim bu altın daha ne kadar yükselecek altının %30 unu falan sattım biraz da nakit vardı araba aldım.
    bu 1 yılda altın daha da arttı, araba fiyatları pek değişmedi, arttı ama çok da değil. yani vesselam ben o altınları satmasam elimdeki aracın daha iyisini alabilirdim.
    ama bu süreçde söförlüğüm daha da arttı görmediğim bilmediğim yerleri gezme şansım oldu hastalık vs durumları oldu araç kurtarıcımız oldu.

    benim hikayeme göre senin tercihin ne olursa onu yap
    sonuçta 2 senaryoda da çok mutsuz olmuyor insan.
  • 01-08-2025, 13:10:05
    #5
    Alacağın arabaya bağlı ama genel olarak etmezsin o fiyatlardaki arabalar 3 aşağı 5 yukarı hep benzer şekilde fiyat kırılımlarına uğruyor.
    Çünkü ötv vs. değişimleri etkilemiyor ama aracı zarar etmeyeyim diye alacaksan çok almanı önermem en kötü ihtimali düşünüp %7-8 zararı göze al kafan rahat etsin.
  • 01-08-2025, 13:15:21
    #6
    Araba ne kadar lazım o önemli. Kâr zarar hesabı yapmayı boşverin ihtiyacınız var ise üçe beşe bakılmaz. 500k gibi bir paraya ev işi hayal. Araç ile ihtiyaçlarınızı görürsünüz 5-8 sene gibi bir süre sonra aracı bugün örn: 100 gr altına aldıysanız yarın da 70-80 gr altına satın 20 gr zarar da ihtiyaçlarınızı karşılamasına sayın. Çok ince hesaplara girerseniz kendinize stres yapar hiç uğraşmayın altında kalsın paranız.
  • 01-08-2025, 13:15:30
    #7
    Almamalısınız.

    Çünkü, elinizdeki parayı yatırım için tutmuşsunuz ve ev alamıyorsunuz. Araba almak yatırım yapmak değildir, düzenli gider yapmaktır.
    İstanbul'da araba sahibi olmak, olmadığınızda güzel gibi durur. Ancak, olduktan sonra sürekli araba masrafı, 2 tane daha bebek sahibi olmaya benzer. Siz söyleyin, çocuk mu, araba mı?

    Araba trafiğin olmadığı yerlerde aktif ihtiyaç halinde tercih edilmesi gereken bir araç. Toplu taşıma vb imkanı yoktur ya da çok zordur. İnsan düşünebilir.
    Ya da çok kötü bir iklim koşulunda yaşıyorsunuzdur. Metro 500 metrede, ancak hava -30 derecedir. Araba alırsınız.

    Ben sizin yerinizde olsam, altın almaya devam ederim. Eğer param hızla büyüsün istiyorsam da kendi zekam ile nasıl para kazanabileceğimi anladıktan sonra, kendi yapabilitem kapsamında ticaret yaparım.
  • 01-08-2025, 13:27:21
    #8
    Hocam ben altın bozdum 2 yıl önce şuan 700 bin TL zararım var şimdi arabayı satıp fuzuleve yazılıp araba alacam inşallah
  • 01-08-2025, 13:31:44
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eminevim vs gibi yerler var bi araştırın isterseniz araç ihtiyacsa tabiki, eğer değilse altın olarak kalsın altın zarar ettirmez ilerde üstüne koya koya inşallah bi daire alabilcek para olur
    hocam araştırdım yani eminevimdeki benim ödeyebileceğim bütçelere ev yok açıkcası daha yüksek araba için belki olabilir

    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yıl önce altın birikimim vardı, altın da yükselmişti, dedim bu altın daha ne kadar yükselecek altının %30 unu falan sattım biraz da nakit vardı araba aldım.
    bu 1 yılda altın daha da arttı, araba fiyatları pek değişmedi, arttı ama çok da değil. yani vesselam ben o altınları satmasam elimdeki aracın daha iyisini alabilirdim.
    ama bu süreçde söförlüğüm daha da arttı görmediğim bilmediğim yerleri gezme şansım oldu hastalık vs durumları oldu araç kurtarıcımız oldu.

    benim hikayeme göre senin tercihin ne olursa onu yap
    sonuçta 2 senaryoda da çok mutsuz olmuyor insan.
    bende yılbaşına kadar biraz daha bekleyip üstüne koyup daha mı yüksek alsam diye düşünüyorum açıkcası ama piyasa ne olur bilmiyorum tabi

    Deepspace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben altın bozdum 2 yıl önce şuan 700 bin TL zararım var şimdi arabayı satıp fuzuleve yazılıp araba alacam inşallah
    hocam fuzul ev 1milyon için şubatta kesin ödemeli bir teklif sunuyor ama bilemedim şubata kadar kenara para atsam oraya ödeyeceğim paraya 70bin katılım ücreti de istedi onuda atsam kenara altın olarak şubata zaten belki 1 milyon olur