• 18-11-2024, 08:00:29
    #1
    Selam dostlar sınava gireceğim. Şimdi önümde bir araç olduğunu düşünelim sola kırıp yola cikmam lazım diyelim, arabayı debriyaj yarım yapıp, freni biraktigimda araba istop eder mi? Hani yola çıkana kadar gaza basmasam sadece debriyaj ile hafif arabayı yola kaydirsam olur mu. (Vites 1'de )
  • 18-11-2024, 08:04:07
    #2
    Yol yokuş değilse istop etmez yarım debriaj ile
  • 18-11-2024, 08:10:02
    #3
    yok etmez ama böyle alışırsan baskı balata gruptan erken ayrılır
  • 18-11-2024, 08:13:43
    #4
    Kavramada sorun yoksa stop etmez. Debriyajı yarıya çekerken aynı anda hafif hafif gaz verirsin, araba kalkar gibi olduğu an gaz vermeye devam eder kaldırırsın arabayı.
  • 18-11-2024, 08:21:00
    #5
    araç dizel mi benzinli mi?

    dizel araç ayağını debriyajdan çektiğinde usul usul gitmeye başlar,
    benzinli araç debriyajdan çeksen bile gitmez hafifçe gaz vermen gerekir. hafifçe gaz vermeden debriyajdan çektiğinde araç yolun meğilli olduğu tarafa doğru gider.

    yapabilirsin pratiğini daha detaylı yapman gerekir ama.
  • 18-11-2024, 08:53:04
    #6
    Devir düşer
    Aracın modeline bağlı bana kalırsa ve motoruna bağlı..
    1.vites sorun olmaz istop etmez
  • 18-11-2024, 09:06:01
    #7
    Teknik olarak sen ne yaparsan yap el ayak ve göz hepsi kordineli çalışır yarım gaz yarım debriyaj falan böle bişi yok. sen bi kere alıştınmı o iş devam eder o yüzden böyle şeylerin matematiğini tutmak yerine pratik yap. örnek verecek olursak türkiyedeyken ben hiç el freni ile yokuşta kalkmadım. hep ayak kavraması ile alıştığım için debriyajla kaltım. aracım 92 model toyota coronaydı ve yeşilyurt gibi dik yokuşların olduğu bir yerde yaşıyordum. bol şans.
  • 18-11-2024, 09:11:21
    #8
    yarım kavramada stop etmez araba hafif debriyaj hafif frenden ayağını kaldır. Ama dikkat et sinyal vermeyi unutma
  • 18-11-2024, 09:21:17
    #9
    Çıkmadan sinyal vermeyi unutma hocam öncelikle. Daha sonra ayağını çok çok salmazsan dediğin şekilde kalkabilirsin ama buna alıştırma kendini alışkanlık yaparsan kalıyor