• 13-08-2024, 22:54:32
    #28
    1.3 tce gerçekten harika bir motor. Araçlar aşırı seri ancak yakıt tüketimi biraz fazladır benzinlilerin. Özellikle düz yolda kıyaslarsak 1.3tce motorlar 1.5 dci’leri kolaylıkla geçebiliyor…

    Objektif bir yorum yaptığıma emin olabilirsiniz zira 1.5 yılı aşkın süredir 1.5 dci 110 beygirlik aracımı kullanıyorum. Yakıttan çok memnunum. Motor, zaten kendini kanıtlamıs bir motor ve turboyla sorunsuz çalışıyor.

    Basım agrımasın, az yaksın ve tatmin etsin derseniz piyasası da oldugu için fazlasıyla 1.5 dci derim. Ama eğer kullanım mesafeniz kısaysa dizelin kurumudur, ısınmasıdır vs ugrasmamak icin kesinlikle benzinli.

    Tüm bunların dışında kalırsak şayet bu arada ben yeni araç aldığımda kesinlikle dizel tercih etmeyi düşünmüyorum…
  • 13-08-2024, 23:48:31
    #29
    Bende 2021 1.3 tce otomatik mevcut. 6 aydır istanbul üsküdar da kullanıyorum. Kısa mesafe, kısmen trafikli 16km ortalama hızlarda 10-11lt arası yakıyor. Ortalama hız 20km lere yaklaşınca 9-10lt arası yakıyor. Uzun yolda ise 5-6lt aralarında yakıyor.

    Açıkçası bu araç düşük ortalamalar için ideal değil çok yakıyor. Ancak güzergahınız belli süratlere çıkmaya müsaade ediyorsa, ortalamanız yüksek ise yakıt verimliliği çok iyi.

    Öyle yokuşta çekmez, bu motor bu kasayı kaldırmaz gibi şeylere takılma gaza basınca yapıştırıyor.
  • 14-08-2024, 04:36:00
    #30
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Kimsenin elektrikli dememiş olması kalp kırıcı. Citröen E-C4 kullanıyorum. KM/78 kuruş yakıyor araba. 156 Beygir. Yokuşta bilmem ne de en ufak bi performans eksikliği eko modda bile hissetmiyorum. Bugün alacağınız herhangi 1 dizel yada benzinli araba ben az yakıyorum dese km/3 tl civarı yakar. Elektriklinin verdiği performansı almak için 4-5 tl ye tırmandırırsınız. Uzun yolda bile 1.2 TL yakıyor.

    Kendinize bi iyilik yapıp elektrikli alın.

    Not: Evet verdiğim rakamlar %38 elektrik zammına rağmen. 4.1 TL/Kw alıyordum zamdan sonra 5.9 TL /kW almaya başladım. Buna rağmen 80 kuruşa 1 km gidiyorum. Zamlardan önce 60 kuruştu km de maliyet. Evden şarj edebilseydim şu an 50 kuruşa sürüyor olurdum, arkadaşım zamlardan önce 35 kuruşa gidiyordu 1 km yi.
  • 14-08-2024, 10:36:09
    #31
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    canlar araç şehir içi kullanılacaksa tabiki benzinli, şehir dışı uzun yol yapacaksa tabiki dizel. bu işin kuralı budur.
    Bu kuralı siz koyduğunuz için sadece siz biliyorsunuz sanırım.

    Şehir içi ya da şehir dışı kullanıma göre değil, aylık kaç km yaptığınıza göre değişir. Ayda 1000 km ve altı ise dizel çok mantıklı değil. Daha yüksek km yol yapılacaksa Dizel güzel bir seçenek, yakıtta ort. %30 tasarruf edersiniz.

    Dizel ile ilgili olumsuz konuşanların büyük bir kısmı ya dizel araç kullanmamış oluyor ya da sorunlu bir araca denk gelmiş ve sanki bütün dizel araçlar sorunluymuş gibi genelleme yapıyor.
  • 14-08-2024, 10:41:14
    #32
    PlutoMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kuralı siz koyduğunuz için sadece siz biliyorsunuz sanırım.

    Şehir içi ya da şehir dışı kullanıma göre değil, aylık kaç km yaptığınıza göre değişir. Ayda 1000 km ve altı ise dizel çok mantıklı değil. Daha yüksek km yol yapılacaksa Dizel güzel bir seçenek, yakıtta ort. %30 tasarruf edersiniz.

    Dizel ile ilgili olumsuz konuşanların büyük bir kısmı ya dizel araç kullanmamış oluyor ya da sorunlu bir araca denk gelmiş ve sanki bütün dizel araçlar sorunluymuş gibi genelleme yapıyor.
    ben koymadım hocam. kimseyi yargılamayın ayrıca. lafta sokmayın. amacımız arkadaşa yardımcı olmak.
    kendi işinize bakıp boş laf yapmanın anlamı yok.

    dizel araç şehir içi kullanıma uygun değildir. dizeli sadece tüketim miktarına göre değerlendiriyorsunuz. bu da sizin konudan bihaber olduğunuzu gösterir. en basit partikül filtresi dolduğunda ki yıllık dolar şehir içi kullanımda 20bine mal olur size. motor sök tak da ayrı bir dert.


    örnek diğer markalarada bakabilirsin. bunun işçiliğinede 20 ödersin 40 bin.
  • 14-08-2024, 10:50:16
    #33
    Benzin ve Mazot'un 50.- TL ye dayandığı şu günlerde ikiside düşünülemez.
    Öncelik Elektrik olur olmazsa hybrit olur.
  • 14-08-2024, 10:55:10
    #34
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben koymadım hocam. kimseyi yargılamayın ayrıca. lafta sokmayın. amacımız arkadaşa yardımcı olmak.
    kendi işinize bakıp boş laf yapmanın anlamı yok.

    dizel araç şehir içi kullanıma uygun değildir. dizeli sadece tüketim miktarına göre değerlendiriyorsunuz. bu da sizin konudan bihaber olduğunuzu gösterir. en basit partikül filtresi dolduğunda ki yıllık dolar şehir içi kullanımda 20bine mal olur size. motor sök tak da ayrı bir dert.


    örnek diğer markalarada bakabilirsin. bunun işçiliğinede 20 ödersin 40 bin.
    Laf sokmaya çalıştığım felan yok. Şehir içi kullanılacaksa Benzin, şehir dışında kullanılacaksa Dizel diye bir tabiri hiç duymadım.

    Partikül filtresinin temizlenmesi yada değiştirilmesini de yıllık yapıldığını gene sizden duyuyorum.

    Partikül filtresinin tıkanması yakıtın kalitesine ya da kullanıma bağlıdır. Çevremde bir çok dizel kullanan tanıdığım var ve uzun yıllar hiçbir sorun yaşamadan kullanıyorlar. Benim kendi aracım 32bin km'de ve daha partikül filtresini değiştirmedim, çünkü daha tıkanma belirtisi bile yok. (Yetkili servis bakımlı aracım bu arada)

    Belli ki siz bu konulardan bir habersiniz.
  • 14-08-2024, 11:06:28
    #35
    PlutoMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Laf sokmaya çalıştığım felan yok. Şehir içi kullanılacaksa Benzin, şehir dışında kullanılacaksa Dizel diye bir tabiri hiç duymadım.

    Partikül filtresinin temizlenmesi yada değiştirilmesini de yıllık yapıldığını gene sizden duyuyorum.

    Partikül filtresinin tıkanması yakıtın kalitesine ya da kullanıma bağlıdır. Çevremde bir çok dizel kullanan tanıdığım var ve uzun yıllar hiçbir sorun yaşamadan kullanıyorlar. Benim kendi aracım 32bin km'de ve daha partikül filtresini değiştirmedim, çünkü daha tıkanma belirtisi bile yok. (Yetkili servis bakımlı aracım bu arada)

    Belli ki siz bu konulardan bir habersiniz.
    ya neyse hocam. anlamadığınız çok belli. sıcakta çok kalmayın aman.