• 19-06-2022, 16:51:40
    #1
    Öncelikle şunu belirteyim şanzıman ( beyin hariç ) şanzımancıda yenilendi sayılır. 30 bin TL civarı bir masraf yaptım.

    Araç : Opel insignia 2017 Sport

    Örnek veriyorum 130 km hızda araç hafif aşağı eğimli yoldayken hızını bir süre koruyordu. ( gazdan ayağımı çektikten sonra tabi ) Bazen yokuş fazlaysa hızı artıyordu bile. Yani bir nevi yolda akıyordu.

    Fakat bu şanzıman sorunu sonrasında 10 gün kadar ustada kaldı şanzıman tamir edildi bazı parçalar değişti vs. , turbonun hortumunuda yenilemişler .

    Arabayı dün aldım bugün uzun yol yaparken arabanın eskisi gibi akmadığını fark ettim. Kalkışı Hızlanması vs her şeyi normal tek sorun ayağı gazdan kestikten sonra araç hızını korumuyor. Ağayı gazdan çekince yavaş yavaş hızı düşüyor.

    Babam bu normal dedi ama eski ile karşılaştırınca bana farklı geldi . Acaba bir problem falan mı var yoksa bu durum normal mi ? Bilgisi olan yazarsa sevinirim.
  • 19-06-2022, 16:53:25
    #2
    Normal değil aynı aracı kullanıyorum fren yapmadığınız taktirde çok belirgin bir düşüş olmuyor hızda
  • 19-06-2022, 16:55:52
    #3
    Yokuş aşağı giderken hız kesmesi banada pek mantıklı gelmedi hocam.
  • 19-06-2022, 16:56:25
    #4
    erenkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normal değil aynı aracı kullanıyorum fren yapmadığınız taktirde çok belirgin bir düşüş olmuyor hızda
    Hız bir anda düşmüyor hocam yanlış bilgide vermiş olmayayım.

    Misal 130 km hızda düz bir yolda giderken gazdan ayağımı çektiğimde 2-3 saniyede 1-2 Km hız düşüyor.

    Eskiden bu daha yavaş oluyordu.

    Yokuş aşağı çok seri hızlanırken şuanda yokuş aşağı seri şekilde hızlanmıyor. Hafif frenli gibi sanki.
  • 19-06-2022, 17:06:33
    #5
    Üyeliği durduruldu
    2.el mi şanzıman
  • 19-06-2022, 19:02:41
    #6
    Web Tasarım ve Yazılım
    Hocam tecrübe ile sabit.
    Eğer şanzımancı düzgün değil ise dikiş tutmuyor.
    Otomatik şanzıman düz gibi değil. Ustasını bulmak çok zor.
  • 19-06-2022, 19:07:05
    #7
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hız bir anda düşmüyor hocam yanlış bilgide vermiş olmayayım.

    Misal 130 km hızda düz bir yolda giderken gazdan ayağımı çektiğimde 2-3 saniyede 1-2 Km hız düşüyor.

    Eskiden bu daha yavaş oluyordu.

    Yokuş aşağı çok seri hızlanırken şuanda yokuş aşağı seri şekilde hızlanmıyor. Hafif frenli gibi sanki.
    eğim olmayan yolda giderken bile hız kesmemesi lazım.
    eğer yokuş tarzı eğimlerde bile hız kesiyorsa birdaha baktırın serviste.
  • 19-06-2022, 20:07:33
    #8
    BilgMuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.el mi şanzıman
    Hocam ne bileyim kaçıncı el. Adamın ne yaptığını bilemiyorsun ki.
    Ne dese tamam diyorsun.
    Şanzımanı komple değiştirmedi sonuçta kasası kırılmış segment kırılmış vs parçaları değiştiriyor.


    bostanci96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam tecrübe ile sabit.
    Eğer şanzımancı düzgün değil ise dikiş tutmuyor.
    Otomatik şanzıman düz gibi değil. Ustasını bulmak çok zor.
    Googlede puanı yorumları iyi , tanıdık'dan öneri üstüne bir ustaya götürdük.
    Direk internetten araştırıp gitsen gideceğin şanzımancı bu ve 1-2 tanesi olur zaten

    Zaten lanet ettim. 10 gün ustada kaldı araç. Araçları şanzıman bozulunca hurdaya çıkaralım direk. İyi denilen ustada bile böyleyse . işimiz var. Ben ilk defa böyle bir şey yaşadım.

    erenkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğim olmayan yolda giderken bile hız kesmemesi lazım.
    eğer yokuş tarzı eğimlerde bile hız kesiyorsa birdaha baktırın serviste.
    Ben acaba parçaları vs değiştiği için mi böyle diye düşündüm
    Ama biraz daha test edip ustaya sorayım madem
  • 19-06-2022, 20:23:52
    #9
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ne bileyim kaçıncı el. Adamın ne yaptığını bilemiyorsun ki.
    Ne dese tamam diyorsun.
    Şanzımanı komple değiştirmedi sonuçta kasası kırılmış segment kırılmış vs parçaları değiştiriyor.




    Googlede puanı yorumları iyi , tanıdık'dan öneri üstüne bir ustaya götürdük.
    Direk internetten araştırıp gitsen gideceğin şanzımancı bu ve 1-2 tanesi olur zaten

    Zaten lanet ettim. 10 gün ustada kaldı araç. Araçları şanzıman bozulunca hurdaya çıkaralım direk. İyi denilen ustada bile böyleyse . işimiz var. Ben ilk defa böyle bir şey yaşadım.



    Ben acaba parçaları vs değiştiği için mi böyle diye düşündüm
    Ama biraz daha test edip ustaya sorayım madem
    Aracın yokuş aşağı giderken hızını düşürmesi normaldir. Sonuçta araç otomatik ve kompresöre yük biniyor. Yokuş aşağı giderken kompresöre yükte gittiği için vites düşürmek için yavaş yavaş hızı düşürür. Bunu hız sabitleyici ile deneyin. Tabi insignaların hız sabitleyicilerinde yokuş aşağı giderken tam tutma varsa öyle yapılır. Kimisi hız sabitleyici bile olsa salıyor aracı.