• 27-07-2024, 22:42:10
    #37
    UltrAsk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vallahi süper @alain; tebrik ederim kafa yoruyorsun ne olacak ne olmayacak... arkadaşlar işte böyle fikir dünyamız açılır engelleri hedefleri görür insan... gereksiz anlamsız yorum yapanlar hiç bir şey yapmayanlar düşünmeyenler.

    aynen devam.
    Üst mesajda da gördüğünüz üzere konu sahibi kendine hizmet vereceğini söylediği için VPN çözümleri önermiştim.
  • 27-07-2024, 22:47:31
    #38
    bircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten size ip adresinizin sabit kalacağını söylemedim. Hatırladığım kadarıyla kendiniz için dışardan erişebileceğiniz bir server istiyordunuz değil mi?
    Bahsettiğim ürünler bu probleminizi çözüyor. Kendi networkunuzu oluşturup o networke bağlanıyorsunuz. Bağlı olmayan kimse erişemez tabiki.
    Sizin probleminiz, yapmak istediğiniz nedir anlatırsanız ona göre başka çözümler önerebilirim.
    Yok hocam yanlış anlamışsınız, benim istediğim dış ip adresimin değişmesi. Aslında çözümde sunmuşsunuz, tailscale resmen bu işler içinmiş Digitalocean dan basit bir vps açtım, yönergeleri izleyerek exit node özelliğini aktif ettim. Evdeki pc yi vps e bağladım ve dış ip adresim vps ip adresi oldu. Bir nevi istediğime ulaştım. Ancak bunda da şöyle bir sorun oldu;

    - VPS dış ip adresi aldıktan sonra ssh den cihaza ulaşamıyorum ve ping atınca bile pinglemiyor. Proxmox ile sanallaştırma yaptığım için, proxmox üzerinden makinaya ulaşıp tailscale down ederek tekrar ulaşabildim.
    - Tailscale bağlı iken makina reboot bile yapılsa anında bağlanıyor bu çok güzel, fakat kendi pc me ping atamama ve ulaşamama problem oldu. Bunu nasıl çözerim diye araştırma yapıyordum. Bu yüzden buraya dönüş yapmamıştım.

    Bu konuda bilginiz varmı ? Ayrıca farklı yöntemler varsa denemeye hazırım

    Not: Zerotier de exit node özelliği sanırım yoktur ya da ben yapamadım.

    Detaylı yazmak istedim, günün birinde başka arkadaşa rehber olabilir.
  • 27-07-2024, 23:01:43
    #39
    alain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam yanlış anlamışsınız, benim istediğim dış ip adresimin değişmesi. Aslında çözümde sunmuşsunuz, tailscale resmen bu işler içinmiş Digitalocean dan basit bir vps açtım, yönergeleri izleyerek exit node özelliğini aktif ettim. Evdeki pc yi vps e bağladım ve dış ip adresim vps ip adresi oldu. Bir nevi istediğime ulaştım. Ancak bunda da şöyle bir sorun oldu;

    - VPS dış ip adresi aldıktan sonra ssh den cihaza ulaşamıyorum ve ping atınca bile pinglemiyor. Proxmox ile sanallaştırma yaptığım için, proxmox üzerinden makinaya ulaşıp tailscale down ederek tekrar ulaşabildim.
    - Tailscale bağlı iken makina reboot bile yapılsa anında bağlanıyor bu çok güzel, fakat kendi pc me ping atamama ve ulaşamama problem oldu. Bunu nasıl çözerim diye araştırma yapıyordum. Bu yüzden buraya dönüş yapmamıştım.

    Bu konuda bilginiz varmı ? Ayrıca farklı yöntemler varsa denemeye hazırım

    Not: Zerotier de exit node özelliği sanırım yoktur ya da ben yapamadım.

    Detaylı yazmak istedim, günün birinde başka arkadaşa rehber olabilir.
    Evet yanlış anladım kusura bakma. ZeroTier da da var exit node özelliği ama karışık. TailScale de kullanabilirsin, hangisi hoşuna gittiyse.
    Şimdi burada anlamadığım nokta hangi cihaza erişemiyorsun? Host pc ye mi yoksa proxmox containerlarına mı?
    Her hangi bir cihaza erişim sağlayabilmen için hepsinin de aynı network de olması gerekiyor. Ve tailscale ip lerini kullanman lazım.
  • 27-07-2024, 23:08:54
    #40
    bircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet yanlış anladım kusura bakma. ZeroTier da da var exit node özelliği ama karışık. TailScale de kullanabilirsin, hangisi hoşuna gittiyse.
    Şimdi burada anlamadığım nokta hangi cihaza erişemiyorsun? Host pc ye mi yoksa proxmox containerlarına mı?
    Her hangi bir cihaza erişim sağlayabilmen için hepsinin de aynı network de olması gerekiyor. Ve tailscale ip lerini kullanman lazım.
    Estg kusur yok .) biraz karışık anlatmışım farkettim.

    Proxmox dediğim benim client, VPS de de tailscale exit node kurulu. Proxmox clienti vps e bağlanınca bağlantı kopuyor. Size yazarken de çözüm aklıma geldi Macbook kullanıyorum bu makinam da hiçbirşey kurulu değil, buna tailscale kursam proxmox cliente aslında ulaşmış olacam .) bu şekilde sorun çözülür. (Yukarıda sadece 2 makina varmış gibi anlatmışım ama 3 makina totalde. Benim hatam. )

    Anladığım kadarıyla client exit nodeye bağlandımı ağdan kopuyor ve ulaşamıyorsunuz. Çünkü ping atınca pinglememesine şaşırdım. Acaba client için açılan portlar da çalışır mı bilginiz varmı ? Hali hazırda port açılacak bir uygulamam yoktu deniyemedim. Eğer portlarda çalışırsa harika bir sistem benim için.

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.
  • 27-07-2024, 23:52:10
    #41
    @alain;
    Rica ederim. 😊 Exit node a bağlandığınızda aslında ağdan kopmuyor. MacBook dan proxmox a erişmek için evet, tailscale kurmanız lazım.
    Bu arada vps e gerek yok tailscale için, ama exit node olarak kullanmak istediyseniz problem yok. Tailscale kurulu olan her hangi bir cihazda exit node seçerseniz trafik vps üzerinden ilerler.

    Kullanım senaryonuzu tam anlamadım ama, eğer ev ağı dışında Proxmox a ulaşmak istiyorsanız şöyle yapabilirsiniz;
    MacBook ve Proxmox a tailscale kurun. Daha sonra proxmox a erişmek istediğinizde tailscale tarafından verilen ip ile erişin.
    Diğer portlarda çalışan uygulamalara da iport yazarak erişebilirsiniz tabiki. Ben de böyle yapıyorum zaten.

    Exit node a gelecek olursak. Örneğin, ISP nin yasakladığı sitelere erişmek ya da güvenliğiniz için tercih edebilirsiniz bir vps i exit node olarak kullanmayı. Mac cihazınıdan bağlanırken exit node seçersiniz.
    Diğer cihazlarda exit node kullanmanız gerekmiyor onlara erişebilmek için.
  • 28-07-2024, 00:16:37
    #42
    bircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @alain;
    Rica ederim. 😊 Exit node a bağlandığınızda aslında ağdan kopmuyor. MacBook dan proxmox a erişmek için evet, tailscale kurmanız lazım.
    Bu arada vps e gerek yok tailscale için, ama exit node olarak kullanmak istediyseniz problem yok. Tailscale kurulu olan her hangi bir cihazda exit node seçerseniz trafik vps üzerinden ilerler.

    Kullanım senaryonuzu tam anlamadım ama, eğer ev ağı dışında Proxmox a ulaşmak istiyorsanız şöyle yapabilirsiniz;
    MacBook ve Proxmox a tailscale kurun. Daha sonra proxmox a erişmek istediğinizde tailscale tarafından verilen ip ile erişin.
    Diğer portlarda çalışan uygulamalara da iport yazarak erişebilirsiniz tabiki. Ben de böyle yapıyorum zaten.

    Exit node a gelecek olursak. Örneğin, ISP nin yasakladığı sitelere erişmek ya da güvenliğiniz için tercih edebilirsiniz bir vps i exit node olarak kullanmayı. Mac cihazınıdan bağlanırken exit node seçersiniz.
    Diğer cihazlarda exit node kullanmanız gerekmiyor onlara erişebilmek için.
    Portlara da erişebilmek çok iyiymiş, istediğim şeyleri çok daha az masrafla yapabileceğim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Daha iyi çözüm bulunana kadar en iyisini bircan arkadaşımız paylaştı. Umarım başkalarına da faydası olur. R10 ailesine saygılarımla.

    @bircan;

    Düzenleme : Hocan bu gün hız testi için windows makinaya tailscape kurdum. TTnet tarafından aldığım hız 93/20 mbs, tailscape ile exit node yapınca 83/2 mbs oluyor. Download güzel fakat upload çok düşüyor. Bu upload hız yavaşlığının bir çözümü varmı ?