• 31-03-2008, 10:55:49
    #1
    Merhabalar,

    Evet eminim bu konu daha önceden de tartışılmıştır. Fakat TK'nın yeni getirdiği kurallar ve BSA'nın hareketlenmeleri hepimizi alakadar eder diye düşünüyorum..

    Evet lisanssız yazılım! neden??
    Crack, vvarez yazılımlar. Evet maliyeti yok. 0$... Fakat BSA baskınında neler olacak haberiniz varmı? Tüm sistemlerinize el konulup, 60.000YTL'ye kadar para cezası ve hapis...

    Bir çok kişi forumda hatta bazıları firma* lisanssız Windows Server kiralıyor. Tamam belki Web Editions'a kadar olumlu karşılanabilir. 13$ aylık ücreti var. Fakat bunu abartıp ücretsiz Enterprise Editions sağlayan arkadaşlara ne demeli?

    Unutmayın arkadaşlar şuan da BSA, TK'nın yeni kurallarına göre aktif hale geçebiliyor. Ve geçmeye başladı!

    Geçen günlerde Microsoft toplantısı vardı. Belki giden arkadaşlarımız olmuştur. Orda yetkililere yöneltilen bir soru vardı. Nixcon'un ücretsiz Windıws Server 2003 sağlanamasıyla ilgili. Yetkili kişinin bakışı öyle içler acısıydı ki... (Nixcon Networks Inc.) Nixcon böyle bir şey sağlıyor. Peki bunu faturalandırırken ne yazıyor? Windows Server 2003 lisansımı? Hayır! "Hizmet Bedeli" diye isimlendirilip bırakılıyor. Peki ilerde BSA baskını gelince Nixcon'un yasal bir sorumluluk almayacağını biliyormusunuz?

    (Ve belirtmek isterim... Konu Nixcon ile alakalı değildir. Aklıma gelen ilk örnekleri veriyorum. Ayrıca bende Nixcon müşterisiyim...)


    Lisanssız Pleskler... Emula, torrent, rapidden indirilen lisanslar...



    Arkadaşlar şimdi sizlerden yorum bekliyorum. Hep beraber bilgi paylaşımı yapalım... Tartışalım, küselim ama kavga etmeden... Sakin bir şekilde.

    Aramızda bir çok kişi adi şirket oldu. Aramızda bir çokta Limited Şirket mevcut. Hepimizin bir ticari sorumluluğu var. Hakaret etmeyelim. Kavga etmeyelim lütfen =)

    Şimdi den teşekkür ederim yorumlarınız için.

    Kolay gelsin.
  • 31-03-2008, 10:58:00
    #2
    Üyeliği durduruldu
    çok güzel bi konuya değinmişsin tebrikler. Ama elden ne gelir?
  • 31-03-2008, 11:00:24
    #3
    My_X adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok güzel bi konuya değinmişsin tebrikler. Ama elden ne gelir?

    Elden bir şey gelmiyor gibi... Ama şimdilik.
    Bakalım BSA ve TK birlikte ne cambazıklar yapacak.
  • 31-03-2008, 11:02:18
    #4
    Üyeliği durduruldu
    yapsınlar bakalım. O arkadaşlara sor o zaman evinde linsanslı windows kullanıyormuymuş.
  • 31-03-2008, 11:07:53
    #5
    My_X adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yapsınlar bakalım. O arkadaşlara sor o zaman evinde linsanslı windows kullanıyormuymuş.

    Bireysel kullanım kullanıcının sorumluluğundadır. Burda kurumsal sorunlardan söz ediyoruz. Şimdi gidip misal Teklan'da ki tüm makineleri BSA alıp götürse ne olur?

    Lütfen kurumsal bir gözle bakalım duruma. Şuan için bireysel bir hareketlenme söz konusu değil.
  • 31-03-2008, 11:11:42
    #6
    Üyeliği durduruldu
    onlar bu işin önüne geçsin bende bu işi bırakırım ama şirketlerede biraz hak verseler bi windows lisansı plesk lisansı az para değil.
  • 31-03-2008, 11:15:54
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Sanırım bu BSA sadece iş yerlerini basıyo.

    O zaman şimdilik bizim açımızdan bi sorun yok
  • 31-03-2008, 11:19:13
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Alıntı
    Siz İtibarınızı Riske Atmaya

    Hazır Mısınız?


    BSA Türkiye Katılımcılarının yasadışı yazılım satışı ve kullanımına karşı mücadelesinde yeni aşamaya geçildi. Lisanssız bilgisayar programı kullanan firmalara yönelik yasal aramalar artarak sürüyor.



    Geçtiğimiz günlerde

    Turkuaz Petrol Ürünleri A.Ş.

    ve grup şirketleri olan

    Akdeniz Faktoring Hizmetleri A.Ş.,

    Turkuaz Gaz Dağıtım ve Pazarlama A.Ş.,

    Trend Lojistik Tic. A.Ş.,

    Tesla Enerji Elektrik Üretim Tic. A.Ş.,

    Zülfikarlar Kimyevi Mad. İth. İhr. Dep. A.Ş.,

    Öz Turkuaz Sig. Aracılık Hiz. Tic. Ltd. Şti.,


    isimli firmalarda hukuki işlemler başlatılmış olup firma ile sulh olunmuştur.
    Hiç bi hosting firması ya da datacenter göremedim.
  • 31-03-2008, 11:19:51
    #9
    Üyeliği durduruldu
    özellikle internet kafelerini yamulttuklarını biliyorum Pc Başında Ceza Yazıyorlarmış Bursada Bir kaç İnternet Cafe nasibini almış....