• 24-04-2020, 10:11:07
    #1
    Öncelikle Merhaba,

    Yazılım işleri ile uğraşıyorum mevcut bilgisayarım ümrünü tamamlamak üzere olduğu için aşağıdaki modellerden birini almayı düşünüyorum ancak apple ürünleri konusunda deneyimim yok.
    Apple ürünlerine genel olarak baktığımda işlemci frekansları windowslu bilgisayarlara göre düşük bu yüzden sıkıntı yaşarmıyım

    Not: Oyun için kullanılmayacaktır.
  • 24-04-2020, 10:17:31
    #2
    macbook pro 2017 ikinci el bulursan al bence 6-7 aralığında
  • 24-04-2020, 10:17:57
    #3
    Kurumsal Üye
    Merhaba,
    macOS ve Windows işletim sistemlerini aynı donanımda kıyasladığınızda macOS da performans sorununun çok daha az olduğunu görebilirsiniz. Uzun süreli kullanım için MacBook Pro tavsiye ederim.
  • 24-04-2020, 10:18:01
    #4
    Kessinlikle yaşamazsın. Oyun oynamayacaksan MacBook tam sana göre. Kessinlikle yarı yolda bırakmaz.
  • 24-04-2020, 10:19:27
    #5
    Macbook Pro'ya bak 2. El , Apple ürünlerinin 2. El'ini alınca da mutlaka faturalı ürün al
  • 24-04-2020, 10:22:47
    #6
    Apple ürünlerine genel olarak baktığımda işlemci frekansları windowslu bilgisayarlara göre düşük bu yüzden sıkıntı yaşarmıyım

    bu cümle komik espiridir umarım

    Macbook konusunda uzun bir cevabım vardı baktım da bulamadım şimdi o konuyu.

    Macbook candır gerisi heyecan fakat şunlara dikkat etmenizi öneririm;
    - Ekran kesinlikle 15 olsun 13 yetmez
    - Yazılımın yanında bir süre sonra Ps ve Ai kullanırsınız kesinlikle o yüzden i7 - mümkünse 16 ram
    - Ekran retina olsun asla pişman olmazsınız
    - Touch Bar bana fazlalık geliyor, belki de bende olmadığındadır
    - Pil devri tabi önemli Pro modellerde 2015 sonra pil uzun gidiyor ona dikkat edin (cd sürücü yok bunlarda, air gibi gidiyor pilleri)
    - Windowsta kurduğunuz hemen tüm programları kurabiliyorsunuz
    - Browser farkı yok hepsi var (chrome opera vs.) zaten safariye bi alışınca bırakamıyorsunuz
    - Ctrl+c ve V vazgeçilmezimiz tabi sadece cmd olarak ara çubuğunun yanında tek sizi zorlayacak olan o. Gerisine alışırsınız (maksimum 1 hafta)
    - Browser sekmelerde kasıyor mu sorusu çok soruluyor bana. Şöyle ki; yaklaşık 30 sekme üzerine youtube(safari) arkada chrome youtube kanalıma video yükleme vs açık. Onlar standart neredeyse ps ve ai açık çalışıyorum tamam büyük dosyalarda değil ama kasma sıfır.
    - Hızına alışınca sürekli tekrarladığım örnek aklınıza gelecek Windows = atari, mac=ps 2020...

    aklınıza takılan tüm soruları buradan veya özelden yazmaktan çekinmeyin.
  • 24-04-2020, 11:11:10
    #7
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Apple ürünlerine genel olarak baktığımda işlemci frekansları windowslu bilgisayarlara göre düşük bu yüzden sıkıntı yaşarmıyım

    bu cümle komik espiridir umarım

    Macbook konusunda uzun bir cevabım vardı baktım da bulamadım şimdi o konuyu.

    Macbook candır gerisi heyecan fakat şunlara dikkat etmenizi öneririm;
    - Ekran kesinlikle 15 olsun 13 yetmez
    - Yazılımın yanında bir süre sonra Ps ve Ai kullanırsınız kesinlikle o yüzden i7 - mümkünse 16 ram
    - Ekran retina olsun asla pişman olmazsınız
    - Touch Bar bana fazlalık geliyor, belki de bende olmadığındadır
    - Pil devri tabi önemli Pro modellerde 2015 sonra pil uzun gidiyor ona dikkat edin (cd sürücü yok bunlarda, air gibi gidiyor pilleri)
    - Windowsta kurduğunuz hemen tüm programları kurabiliyorsunuz
    - Browser farkı yok hepsi var (chrome opera vs.) zaten safariye bi alışınca bırakamıyorsunuz
    - Ctrl+c ve V vazgeçilmezimiz tabi sadece cmd olarak ara çubuğunun yanında tek sizi zorlayacak olan o. Gerisine alışırsınız (maksimum 1 hafta)
    - Browser sekmelerde kasıyor mu sorusu çok soruluyor bana. Şöyle ki; yaklaşık 30 sekme üzerine youtube(safari) arkada chrome youtube kanalıma video yükleme vs açık. Onlar standart neredeyse ps ve ai açık çalışıyorum tamam büyük dosyalarda değil ama kasma sıfır.
    - Hızına alışınca sürekli tekrarladığım örnek aklınıza gelecek Windows = atari, mac=ps 2020...

    aklınıza takılan tüm soruları buradan veya özelden yazmaktan çekinmeyin.
    Android studio , ps ai kullanıyorum önericeğiniz en ucuz bütçeli model hangisidir
  • 24-04-2020, 11:19:42
    #8
    ONURERDGN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Android studio , ps ai kullanıyorum önericeğiniz en ucuz bütçeli model hangisidir
    Android Studio hiç kullanmadım, ps ve ai sadece logo içinse (ki kalmıyor o şekilde banner dergi diye devam ediyor ) i3 yeterli ama i7 öneririm.

    15 inç alın kesinlikle 13 yetmiyor sonra ara çubuk + fare hareketleriyle ekranı hareket ettirmekten gına gelir. Ekranın içine girersiniz tasarım detayları için. 17 de kullandım 13 de ama 15 ideal oluyor, hem taşıma açısından hem ekran boyutu açısından.

    Retina şiddetle tavsiye ederim ama normal ekran bile windowsun kaç katı kalitede anlatamam.
  • 24-04-2020, 11:21:52
    #9
    bahadirozgun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    macbook pro 2017 ikinci el bulursan al bence 6-7 aralığında
    İkinci el pro cihazlara baktım ancak fiyatlar uymuyor teşekkürler.
    Onurss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    macOS ve Windows işletim sistemlerini aynı donanımda kıyasladığınızda macOS da performans sorununun çok daha az olduğunu görebilirsiniz. Uzun süreli kullanım için MacBook Pro tavsiye ederim.
    Konuyu açmadan önce araştırmıştım şimdi dahada kafama yattı teşekkürler.
    kaanmutlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kessinlikle yaşamazsın. Oyun oynamayacaksan MacBook tam sana göre. Kessinlikle yarı yolda bırakmaz.
    Oyun oynamayacağım için sorun olmayacak teşekkürler.
    drjacob adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Macbook Pro'ya bak 2. El , Apple ürünlerinin 2. El'ini alınca da mutlaka faturalı ürün al
    Pro cihazların ikinci el piyasasına baktım ancak fiyat olarak uymuyor teşekkürler.
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Apple ürünlerine genel olarak baktığımda işlemci frekansları windowslu bilgisayarlara göre düşük bu yüzden sıkıntı yaşarmıyım

    bu cümle komik espiridir umarım

    Macbook konusunda uzun bir cevabım vardı baktım da bulamadım şimdi o konuyu.

    Macbook candır gerisi heyecan fakat şunlara dikkat etmenizi öneririm;
    - Ekran kesinlikle 15 olsun 13 yetmez
    - Yazılımın yanında bir süre sonra Ps ve Ai kullanırsınız kesinlikle o yüzden i7 - mümkünse 16 ram
    - Ekran retina olsun asla pişman olmazsınız
    - Touch Bar bana fazlalık geliyor, belki de bende olmadığındadır
    - Pil devri tabi önemli Pro modellerde 2015 sonra pil uzun gidiyor ona dikkat edin (cd sürücü yok bunlarda, air gibi gidiyor pilleri)
    - Windowsta kurduğunuz hemen tüm programları kurabiliyorsunuz
    - Browser farkı yok hepsi var (chrome opera vs.) zaten safariye bi alışınca bırakamıyorsunuz
    - Ctrl+c ve V vazgeçilmezimiz tabi sadece cmd olarak ara çubuğunun yanında tek sizi zorlayacak olan o. Gerisine alışırsınız (maksimum 1 hafta)
    - Browser sekmelerde kasıyor mu sorusu çok soruluyor bana. Şöyle ki; yaklaşık 30 sekme üzerine youtube(safari) arkada chrome youtube kanalıma video yükleme vs açık. Onlar standart neredeyse ps ve ai açık çalışıyorum tamam büyük dosyalarda değil ama kasma sıfır.
    - Hızına alışınca sürekli tekrarladığım örnek aklınıza gelecek Windows = atari, mac=ps 2020...

    aklınıza takılan tüm soruları buradan veya özelden yazmaktan çekinmeyin.
    Yukarıdaki özellikler pro ve yeni çıkan air modellerinde var onlarda fiyat olarak uymuyor.

    Teşekkür ederim.