• 19-04-2006, 22:31:31
    #19
    50 liranın dışındaki önerileriniz için bahis açabilirim

    1 e 2 de verip paralarınızı toplardım ama ayıp olur, şurda webmaster kardeşliği var ...

    50 lira elinde sahte para olan biri bunun karşılığını bir başkasına verdiği için bu meblağ kadar zarar edebilir.
    adam ayakkabısından oldu ilk duruma göre ok. 35 ytl
    bunun dışında bir de sahte 50 liranın (karşılığının bir kısmını zaten müşteriye ayakabı olarak verdiği için bunu hesapladık ya ) 15 ytl lik müşteriye verdiği meblağ da zarar. komşudan 50 ytl aldığı bozuk parayı aynı işlemi geri çevirerek bertaraf etti adam.yani komşu ile ilgili hiç bir hesap yapmanın anlamı yok aldığını geri verdi... zaten komşuya parayı yutturmuş olsa hiç zarar etmeyecekti ki... halen de bu parayı birine kakalayabilirse zararı ona devretmiş olur adam

    adamın elinde sap gibi bir sahte 50 ytl var ve bu sahte 50 ytl kadar da zarar etmiş durumdadır.

    saygılar
  • 19-04-2006, 22:33:58
    #20
    Misafir
    bu sessizliğin arkasında bir şeyler var

    belki de zararı değil, karı vardır
  • 19-04-2006, 22:43:22
    #21
    Üyeliği durduruldu
    ReferXchange adlı üyeden alıntı:
    50 liranın dışındaki önerileriniz için bahis açabilirim

    1 e 2 de verip paralarınızı toplardım ama ayıp olur, şurda webmaster kardeşliği var ...

    50 lira elinde sahte para olan biri bunun karşılığını bir başkasına verdiği için bu meblağ kadar zarar edebilir.
    adam ayakkabısından oldu ilk duruma göre ok. 35 ytl
    bunun dışında bir de sahte 50 liranın (karşılığının bir kısmını zaten müşteriye ayakabı olarak verdiği için bunu hesapladık ya ) 15 ytl lik müşteriye verdiği meblağ da zarar. komşudan 50 ytl aldığı bozuk parayı aynı işlemi geri çevirerek bertaraf etti adam.yani komşu ile ilgili hiç bir hesap yapmanın anlamı yok aldığını geri verdi... zaten komşuya parayı yutturmuş olsa hiç zarar etmeyecekti ki... halen de bu parayı birine kakalayabilirse zararı ona devretmiş olur adam

    adamın elinde sap gibi bir sahte 50 ytl var ve bu sahte 50 ytl kadar da zarar etmiş durumdadır.

    saygılar

    tamam o zaman ben 50 ytl vereyim ayakkabıcıya zararını karşıladı 0 a 0 elde var 0 ee kar nerde sahte parayı ben cozdum ortada sahte para yok ise ayakkabıcının kar etmesi gerekir. ama 0 lıyo bunu nasıl acıklıycaksın
  • 19-04-2006, 22:55:57
    #22
    iqtechnics adlı üyeden alıntı:
    tamam o zaman ben 50 ytl vereyim ayakkabıcıya zararını karşıladı 0 a 0 elde var 0 ee kar nerde sahte parayı ben cozdum ortada sahte para yok ise ayakkabıcının kar etmesi gerekir. ama 0 lıyo bunu nasıl acıklıycaksın
    kardeş ilk başta sen ayakkabının maliyetini karını karıştırmayın demedin mi?

    senin karşılamana gerek yok ben yazdım zaten iyi okursan birisine kakalarsa zararı 0 diyerek.
    karı yok ayakkabının maliyeti ve karı gözardı edilirse diyerek söyledim

    50 den başka bir cevap yok anladığım kadarıyla

    saygılar
  • 19-04-2006, 22:58:23
    #23
    Üyeliği durduruldu
    ReferXchange adlı üyeden alıntı:
    kardeş ilk başta sen ayakkabının maliyetini karını karıştırmayın demedin mi?

    senin karşılamana gerek yok ben yazdım zaten iyi okursan birisine kakalarsa zararı 0 diyerek.
    karı yok ayakkabının maliyeti ve karı gözardı edilirse diyerek söyledim

    50 den başka bir cevap yok anladığım kadarıyla

    saygılar
    ayakkabının maliyeti göz önünde bulundurulmuyacaktır. ayakkabı 35 ytl'dir demek. ayakkabı 35 ytl degerindedir. satarsan 35 kazanırsın. caldırırsan 35 kaybedersin anlamında.
  • 19-04-2006, 23:16:23
    #24
    iqtechnics adlı üyeden alıntı:
    ayakkabının maliyeti göz önünde bulundurulmuyacaktır. ayakkabı 35 ytl'dir demek. ayakkabı 35 ytl degerindedir. satarsan 35 kazanırsın. caldırırsan 35 kaybedersin anlamında.
    ben de zaten ayakkabıyı adama verdiği için, 35 ytl zarar dedim.
    adama bir de 15 ytl para üstü verdi adamın elinden çıkan başka bir şey yok
    elinden çıkanların toplamı

    50 ytl

    elinde sadece değeri "0" olan bir sahte 50 ytl var.

    ( bu arada değeri 35 ytl olan ayakkabıyı 35 ytl ye satarsan bir şey kazanamazsın onu da ayakkabıcılık yapmış biri olarak ekleyeyim )

    saygılar
  • 20-04-2006, 00:31:59
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Not: Ayakkabının karını hesaplamıyoruz, değerini 35 YTL olarak alıyoruz.



    Bunu dediğine göre Ayakkabıcının zararı yoktur.Komsu bişeye yaramıyo.Cebinde bitane sahte 50 oluyo bunu baskasına vermektele birlikte zararıda yok.


    Psikolojik olarak ayakkabıcı helal olsun lan beni bile kandırdı adam diyo
    veya hala düşünüyo nasıl bu sahte 50 elimden cıkartacam
  • 20-04-2006, 02:50:59
    #26
    Üyeliği durduruldu
    50 YTL satıcının zararı, eğer dolanbaçlı falan bir cevap ise ayakkabı +15 YTL satıcının zararı.
  • 20-04-2006, 03:10:59
    #27
    Misafir
    15 ytl + 15 ytl + Ayakkabı = 15 + 15 + 35 = 65 Ytl zarar

    Gıcır gıcır sahte 50 lik + 1 bardak soğuk su gelir

    -------------

    50 ytl'yi bozdurdu 15 alıcıya verdi. 35 cebine koydu. Şu anda zarar =15 ytl
    Komşu geldi sahte bu 50lik dedi. Adamda cebindeki 35 'in üstüne 15 daha ekledi komşuya geri verdi. Yani burada da zarar = 15 ytl
    birde komşu giderken ayakkabıyı alıp gitmişti. Ayakkabı kaç kuruş dersek = 35 Ytl zarar

    15+15+35 = 65 Ytl

    ( Emekli Öğrenci Sweet )