• 02-02-2021, 23:11:58
    #1
    Avrupa’da Rusya'da bugünlerde Türkiyede sokak hareketleri sizce normalmi?
  • 02-02-2021, 23:12:47
    #2
    Hocam o kadar şeye alıştık ki artık hicbirsey anormal gelmiyor
  • 02-02-2021, 23:22:17
    #3
    Hiç bir şey anlamadım
    Normal değil, klavyeyi az daha kurcalayın hocam. Belki anlarım
  • 03-02-2021, 00:30:40
    #4
    Üyeliği durduruldu
    gayet normal

    https://www.youtube.com/watch?v=LKMaIn_iN8w
  • 03-02-2021, 01:06:30
    #5
    Türkiye'de sokak hareketi mi var? Bir şey mi kaçırdım acaba, ülkemizde uzun yıllardır kimsenin hiçbir şeyi protesto edemediğini düşünürsek bir yanlışlık olmalı. Sadece bir üniversitenin öğrenci ve öğretim görevlilerinin istemediği bir rektörü protestosuna " sokak hareketleri " diyecek haliniz yok, bu çok yerel bir olay diye düşünüyorum. Kullanmayı tercih ettiğiniz kelimeler daha geniş kitlelerin daha yaygın protestolarını anlatmak için kullanılır, Rusya'da yaşananlar ile uzaktan yakından alakası yok bu arada, umarım kıyaslamıyorsunuzdur. Tamam Putin ile yönetiliş şeklimiz benzeşiyor fakat orada durum sanki biraz daha geniş kitlelere hitap eden adalet arayışı ve haksızlığa karşı direniş söz konusu, geniş çaplı bir toplumsal hareket diyebiliriz.
  • 03-02-2021, 01:21:42
    #6
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de sokak hareketi mi var? Bir şey mi kaçırdım acaba, ülkemizde uzun yıllardır kimsenin hiçbir şeyi protesto edemediğini düşünürsek bir yanlışlık olmalı. Sadece bir üniversitenin öğrenci ve öğretim görevlilerinin istemediği bir rektörü protestosuna " sokak hareketleri " diyecek haliniz yok, bu çok yerel bir olay diye düşünüyorum. Kullanmayı tercih ettiğiniz kelimeler daha geniş kitlelerin daha yaygın protestolarını anlatmak için kullanılır, Rusya'da yaşananlar ile uzaktan yakından alakası yok bu arada, umarım kıyaslamıyorsunuzdur. Tamam Putin ile yönetiliş şeklimiz benzeşiyor fakat orada durum sanki biraz daha geniş kitlelere hitap eden adalet arayışı ve haksızlığa karşı direniş söz konusu, geniş çaplı bir toplumsal hareket diyebiliriz.

    Rusyada tutuklanan muhalif lider için halk sokaklara dökülüyor.. Tabiki kıyaslama yapmadım fakat Rusya gibi bir ülkede bile ciddi gösteri sokak hareketleri oluyorsa bu insanı düşündürüyor...
    Avrupada da bir çok ülkede farklı nedenlerle kitlesel protestolar var.. Tesadüfmü sizce? Komplo teorisi üretmeyi sevmem ama üzerinde konuşulması gereken bir konu..
  • 03-02-2021, 01:42:49
    #7
    Hepsi gayet normal, batı ülkelerinde Hollanda'da da oluyor aynı olaylar yada Fransada'da şu zamanlarda. Son 10 yılda Dünya'nın her yerinde var çünkü insanların özgürlüğünü kısıtlamak isteyen totaliter rejimler artış gösterdi. Özellikle hem ekonomisi kötü hemde sosyo kültürel olarak geri kalmılş ülkelerde; Macaristan'da aşırı sağ, Rusya'da Putin, Türkiye'de Akp, Azerbaycan'da Aliyev gibi gibi rejimler de özgürlük alanı oldukça düşüktür ve yolsuzluk sıralamalarında ki endekslerde yerleri bellidir. Ekonomik olarakta ciddi problemlere sahip bu tip ülkelerde sokaklar her zaman hareketli olacaktır çünkü mutlu azınlığın veya taraflı çoğunluğun kendinden olmayanlara hayatı zorlaştırmaları buna sebeptir. Bakınız: Ülkemizde ya iktidarı destekleyeceksiniz yada teröristsiniz algısı.
  • 03-02-2021, 01:44:04
    #8
    Ne diyem? Mahmut mu diyem? Amerika'nın oyunları falan?
  • 03-02-2021, 02:08:12
    #9
    Tumerr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusyada tutuklanan muhalif lider için halk sokaklara dökülüyor.. Tabiki kıyaslama yapmadım fakat Rusya gibi bir ülkede bile ciddi gösteri sokak hareketleri oluyorsa bu insanı düşündürüyor...
    Avrupada da bir çok ülkede farklı nedenlerle kitlesel protestolar var.. Tesadüfmü sizce? Komplo teorisi üretmeyi sevmem ama üzerinde konuşulması gereken bir konu..
    Komplo teorisi öyle olmaz zaten, Anunnakiler deseniz, Nibiru yaklaşıyor deseniz mesela, Zeta reticuliler ile serpo projesi deseniz, kadim inşaatçılar deseniz ne bileyim galaktik federasyondan falan bahsetseniz komplo teorisi diyeceğim ama bunlar ile komplo teorisini yan yana koyamadım.

    Boğaziçi Üniversitesinde bir haksızlık hukuksuzluk yaşandı ve bunun üzerine bir tepki oldu, böyle bir atama olmasaydı haliyle ortak bir nokta bulmaya çalışmayacaktınız. Rusya'nın güdümünde değiliz, onlarda olaylar çıktığı için bizde de olay olmadı anlayacağınız. Hele hele küresel çapta hiçbir olay olmadı. Amerika'da yaşanan Afrika kökenliler yapılan polis şiddetini hemen hemen protesto etmeyen Avrupa ülkesi yoktu, bizde George Floyd için yürüyenleri ve Amerikan polisini protesto eden eylemcileri gördünüz mü hiç? Demek ki ortak bir nokta yokmuş. Zaten bizde protesto gibi bir hak maalesef yok gibi bir şey. Fransa da bir zammı protesto eden halk istediğini alıyor ve protestolar bitiyor mesela, bizde kayyum bir rektör hak etmediği ve tepeden indiği koltuktan kalkma zahmetine bile girmiyor. Biz tam kapanma deyip duruyoruz 1 yıldır, ne olur bizi en azından 2 hafta evlere tamamen kapatın diyoruz yalvarıyoruz resmen ama sabah çık akşam gel haftasonu çıkma vs. saatleri bile aklımda kalmadı saçma sapan uydurma bir sistemsizlik ile adına kısmi kısıtlama denen enteresan bir şey uygulanıyor. Avrupa ve Amerika ise biz özgürüz tamamen kapatamazsınız, maske bile takmayız diye kitlesel eylemler düzenliyorlar, bizde sıkı mı maske takmamak? Avrupa maskeye bile karşı yani düşün aramızda uçurumlar var yani kıyaslamayı geçtim, en ufak benzerlik dahi yok.