• 11-02-2013, 18:28:03
    #19
    Google için mi özgünlük arıyorsunuz yoksa site okuyucuları için mi özgünlük arıyorsunuz?

    Google tarafından daha önce hiç bir cümlesi indeks almamış her yazı Google gözünde özgündür. Ancak Google'ın çoğu olayda kafasına göre davrandığını gözlemledim. Bu değişkenlik gösteriyor. Kendim bir makale yazarı olarak yaklaşık 7 senedir sitelere içerik sağlıyorum. Hala sağlamaya devam etmekteyim. Daha önce ki sistemlerde backlink, linkwheel, sosyal medya oldukça etkili iken, şimdilerde yine etkili ancak o kadar değil. Google'ın son güncellemesinden sonra dikkat ettiğim siteni devamlı özgün içerikle güncelle. Bunun yanında sosyal medyaya önem ver ve doğal backlink almasını sağla.

    Ancak tamamen farklı şekilde olabilmektedir. Zaten Google'ı tam anlasaydık 1. sıraya otururdu herkes Ben kendi sitelerimde yaptığımı söyleyeyim. Artık belli kelimelerde yükselmeye çalışmıyorum. Buna da önem veriyorum ama öncelikle alt sayfaları güçlendirmeye çalışıp farklılık yaratarak ana domaini güçlendirmeye çalışıyorum. İçeriklerde de buna özen gösteriyorum. Sizin için kaliteli içerik okuyucu amaçlı olmalıdır. Google zaten okuyucu amaçlı olduğunu belli bir süre sonra anlayıp kendisi değerlendiriyor.

    Kaliteli içerik paylaşın, kullanıcıları mümkün olduğunca sitenizde tutmaya çalışın yazılarınızda, alt sayfalarınızı güçlendirin, tamamen özgün içerik kullanın ve hemen pes etmeyin. Belli bir süre sonra sıkılacaksınız ancak kırılma noktası orasıdır. Kaliteli içerikle okuyucu siteye bağladığınızda zaten google gözünde yükselecektir. İstisnalar hariç bir çok kaliteli site bu yöntemi dener. Uzun süreli düşünüyorsanız bu yöntemi uygulamanızı tavsiye ederim.
  • 11-02-2013, 18:28:26
    #20
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben bu 300 200 100 muhabbetini bi türlü çözemedim gitti, bunu kim piyasaya sürdü onu da bilmiyorum,bunca sene bu işin içindeyim anlamadım.

    20 kelimede yazsanız google için farketmez,herşeyi google a göre yapar oldu millet.

    bırakın şu google a göre çalışmayı, kullanıcı sitende aradığını buluyorsa o iş bitmiştir, isterse 10 kelime olsun.

    ama yok kullanıcı girdi googledan sitene,aradığını bulamayıp hemen geri gelip başka siteye gidiyorsa işte o zaman düşün.

    düzgün türkçe kullanman yeterli.
    o millet dediğiniz zaten google dan gelmiyor mu, yani bu yüzden insanlar google a göre uyarlıyorlardır makalelerini. tabi bu işi benden daha iyi bildiğiniz muhakkak da bu açıklamanız şu ana kadar yazılanlara bir çelişki oldu sanki...
  • 11-02-2013, 18:37:17
    #21
    Makalede bulunması gerekenler;
    1. %100 Özgün bir yazı
    2. Anahtar kelime ile yazı arasında DOĞRUDAN ilişki.
    3. Anahtar kelimenin başlık ve linkte geçmesi
    4. Makalede anahtar kelimenin veya anahtar kelimeden türetilen kelimelerin "kalın-altıçizili-yatık" yazılması
    5. Anahtar kelimeye mutlaka konunun linkinin verilmesi.
    6. Makalede kullanılan görsellerden 1 tanesinin adı, altarnatif adı, tanımı ve alt etiketi anahtar kelimenin aynısı veya ondan türetilen bir kelime olması.
    7. Yazım kurallarının doğru olması ve okuyucuyu cezbetmesi.

    Tüm bu kriterleri sağladıktan sonra makalenin yayınlanması ve sıralamada yükseltilmesi için;
    1. Makalenin sosyal medya sitelerinde paylaşılması (En önemlisi bence bu)
    2. Makalenin bulunduğu sitenin değerli olması
    3. Makalenin yayınlandığı sitenin "site içi seo"su
    4. Makaleye girilen etiketlerin ziyaretçi getirebilen etiketler olması, altarnatif arama kelimelerinin türetilmesi ve etiket olarak girilmesi.
    ...
    Ve tabi ki "ANAHTAR KELİMENİN GOOGLE REKABET DURUMU"
    Daha aklıma gelemeyen bir çok neden...

    (:Bence bunları yaptıktan sonra yükselmeyen yazı yok.
  • 11-02-2013, 18:56:48
    #22
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Konuyu arkadaşlar çok güzel açıklamışlar.
    Ben de anahtar kelimenin ilkini, ilk cümlede kullanmaya özen gösteriyorum.
  • 11-02-2013, 19:01:55
    #23
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben bu 300 200 100 muhabbetini bi türlü çözemedim gitti, bunu kim piyasaya sürdü onu da bilmiyorum,bunca sene bu işin içindeyim anlamadım.

    20 kelimede yazsanız google için farketmez,herşeyi google a göre yapar oldu millet.

    bırakın şu google a göre çalışmayı, kullanıcı sitende aradığını buluyorsa o iş bitmiştir, isterse 10 kelime olsun.

    ama yok kullanıcı girdi googledan sitene,aradığını bulamayıp hemen geri gelip başka siteye gidiyorsa işte o zaman düşün.

    düzgün türkçe kullanman yeterli.

    O dediğin olmaz işte. Benim bir sitem var. Dış seo hiç yapılmadı ve 6 yıllık. Günlük 30k tekili var. alexada ilk 10k sitede arasında dünya genelinde. %10 u kelimelerden aratarak içeriği bulan adamlar. Sitede kalma ortalaması da 20 dakika analatik raporuna göre. Glenlerin %75 i direk site adını yazark giren sitenin has kullanıcıları. Ama kelimeleirnde google sıralamasında çok çok geride olduundan oradan hit alamıyor. Yani google sitede kalma oranına göre çok bişi yapmıyor. onu diyim.
  • 11-02-2013, 19:03:38
    #24
    ilkay_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O dediğin olmaz işte. Benim bir sitem var. Dış seo hiç yapılmadı ve 6 yıllık. Günlük 30k tekili var. alexada ilk 10k sitede arasında dünya genelinde. %10 u kelimelerden aratarak içeriği bulan adamlar. Sitede kalma ortalaması da 20 dakika analatik raporuna göre. Glenlerin %75 i direk site adını yazark giren sitenin has kullanıcıları. Ama kelimeleirnde google sıralamasında çok çok geride olduundan oradan hit alamıyor. Yani google sitede kalma oranına göre çok bişi yapmıyor. onu diyim.
    sitenizi merak ettim
  • 11-02-2013, 19:10:29
    #25
    Üyeliği durduruldu
    R10 üzerinden aldığınız makaleler ana sitenizde kullanılmaz. Bunu bilmeniz yeterlidir.

    (Haberci bi' üstat vardı, onun makaleleri hariç.)

    ilkay_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O dediğin olmaz işte. Benim bir sitem var. Dış seo hiç yapılmadı ve 6 yıllık. Günlük 30k tekili var. alexada ilk 10k sitede arasında dünya genelinde. %10 u kelimelerden aratarak içeriği bulan adamlar. Sitede kalma ortalaması da 20 dakika analatik raporuna göre. Glenlerin %75 i direk site adını yazark giren sitenin has kullanıcıları. Ama kelimeleirnde google sıralamasında çok çok geride olduundan oradan hit alamıyor. Yani google sitede kalma oranına göre çok bişi yapmıyor. onu diyim.
    Siz makaledeki kelime sayısıyla değil artık o alanda marklaştığınız için hit alıyorsunuz. %75 direkt kullanıcı girmesi demek markalaşmadan başka birşeyi göstermez. Arkadaşları yanlış yönlendirmeyin.
  • 11-02-2013, 19:18:29
    #26
    ilkay_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O dediğin olmaz işte. Benim bir sitem var. Dış seo hiç yapılmadı ve 6 yıllık. Günlük 30k tekili var. alexada ilk 10k sitede arasında dünya genelinde. %10 u kelimelerden aratarak içeriği bulan adamlar. Sitede kalma ortalaması da 20 dakika analatik raporuna göre. Glenlerin %75 i direk site adını yazark giren sitenin has kullanıcıları. Ama kelimeleirnde google sıralamasında çok çok geride olduundan oradan hit alamıyor. Yani google sitede kalma oranına göre çok bişi yapmıyor. onu diyim.
    şahsen benim yazdığımla sizin söylediğiniz arasında bağlantı kuramadım.
  • 11-02-2013, 19:34:15
    #27
    Bütün bu kriterleri uygulamaya çalışarak bir makale yazmaya çalışacam. Bakalım sonuç ne olacak.