genmain adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Analytics kodunu sitenize koyarsınız çünkü bu kodu girmezseniz istatistiklerin sizinle ilgili bölümünü size göstermez. Verdiği kod kendi istatistiklerinden sizin ne kadarlık bölümünü görmeye yetkili olduğunuzu ifade eder. Ayrıca, şunu belirtmekte fayda var. Google'ın tuttuğu şey teoride sitenizin istatistikleri değildir. Sunucusuna gelen ve arama sonucu başka bir siteye yönlenen ziyaretçinin gittiği yerde ne yaptığıdır. Ziyaretçinin nereye gittiği, orada ne yaptığı, ne kadar süre kaldığı gibi bilgiler pratikte aynı zamanda sizin sitenizin istatistiği olarak yansır. Bu nedenle hiç bir site sahibi Google ben istemeden benim sitemin istatistiklerini tutuyor diye dava açamaz, şikayet edemez.
Alexa'nın ise Google'ın gözünde zerre kadar değeri yoktur. Çünkü herkesin bildiği gibi alexa spama açıktır ve biraz vakit ayırırsanız alexa sonuçlarında normalden 10 kat daha iyi bir konumda görünebilirsiniz. Bunu herkes bilirken Google mühendislerinin bilmemesi ve alexa sonuçlarından kendi algoritmaları için bir değer üretmeleri ise tam bir saçmalık olurdu.


