genmain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca gizlilik anlaşmaları gereği kişilerin gezdiği sitelerin istatistiğini anlaşma imzalamadan tutamaz hiç bir şekilde. Başına çok büyük tazminat davaları açılır. Google Toolbar yüklerken okuyup onayladığınız kullanım sözleşmesine bir göz atın.

Google'ın siz Analytics'e üye olmadan da bilgilerinizi tuttuğunuzu söylüyorsunuz bunu ispat edebilirmisiniz? Size çok basit birşey söyleyeceğim. Google sitenizin bütün istatistiklerini tutabiliyorsa zaten ip yi takip ederek neden Analytics sitenizin takip edilebilmesi için sitenize kod koymanızı istiyor?
IP numaralarının takip edilmesi teknik olarak mümkündür. Zor bir iş de değildir. Google da arama yaptığınızda o an IP numaranız zaten Google tarafından tespit edilmektedir. Bu gizli bir şey değildir. Çünkü zaten Google sunucusuna bağlanmış vaziyettesiniz. Bazı proxy programları kullanarak Google da arama yapmak istediğinizde Google hemen bir spam önleyici çıkarır karşınıza. Bununla hiç karşılaşmadınız mı? Bir defa siz internete bağlandığınız anda buradan alacağınız veya göndereceğiniz bilgilerin başkaları tarafından görülebileceğini kabul etmiyor musunuz? Windows bunu size açık açık söylüyor ve uyarıyor.

Analytics kodunu sitenize koyarsınız çünkü bu kodu girmezseniz istatistiklerin sizinle ilgili bölümünü size göstermez. Verdiği kod kendi istatistiklerinden sizin ne kadarlık bölümünü görmeye yetkili olduğunuzu ifade eder. Ayrıca, şunu belirtmekte fayda var. Google'ın tuttuğu şey teoride sitenizin istatistikleri değildir. Sunucusuna gelen ve arama sonucu başka bir siteye yönlenen ziyaretçinin gittiği yerde ne yaptığıdır. Ziyaretçinin nereye gittiği, orada ne yaptığı, ne kadar süre kaldığı gibi bilgiler pratikte aynı zamanda sizin sitenizin istatistiği olarak yansır. Bu nedenle hiç bir site sahibi Google ben istemeden benim sitemin istatistiklerini tutuyor diye dava açamaz, şikayet edemez.

Alexa'nın ise Google'ın gözünde zerre kadar değeri yoktur. Çünkü herkesin bildiği gibi alexa spama açıktır ve biraz vakit ayırırsanız alexa sonuçlarında normalden 10 kat daha iyi bir konumda görünebilirsiniz. Bunu herkes bilirken Google mühendislerinin bilmemesi ve alexa sonuçlarından kendi algoritmaları için bir değer üretmeleri ise tam bir saçmalık olurdu.