• 10-07-2009, 16:18:46
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba Sevgili R10 Halkı;

    Sizlere bu yazımda özgün içeriğin ne olduğu hakkında birkaç hatırlatma yada bir kaç cümlelik bilgi vereceğim. Şimdiden Hatamız olursa affola...

    Bilindiği üzere, Google'ın sizi farketmesi için Önemli etkenlerden birisi "Özgün İçerik" tir. Peki Özgünlükten kasıt nedir? İşte Makalem bunun üzerine olacak.

    Özgün bir Site olmak için Tamamen kendi el emeği göz nuru makaleleriniz yeterli değildir. Bunuda şu şekilde açıklamak istiyorum..

    -R10 gibi bir site varken ben gidip özgün bir webmaster sitesi açarsam yermi? tabiki rakibim oldukça güçlü olduğuna göre çok zor.
    -Facebook gibi bir site varken ben özgün bir arkadaşlık vs sitesi açarsam sizce ne kadar tutar?
    Diğer bir örnek;
    -DMOZ gibi dünyanın bir numaralı dizini varken kim benim toplisti napsın? Tutma şansı nedir?
    -Yada aramızda Gerçekten Seo hakkında bilgili ve bu işten para kazanan arkadaşlar var. Ben bir Seo sitesi açıcam herbiseyi özgün olcak desem.. Bu arkadaşlarla yarışabilirmiyim? Hayır.

    Yani demem odur ki; Özgün olmak demek kimsenin koymadığı içerikleri koyarsam ve bu kesin tutar! demek degildir.

    Rakibinizin fazla olduğu alanlarda yoğunlaşmaktan kaçınmanızı öneririm.

    Bazı durumlar vardırki İstisna! Örn: ***** sitelere sağlam bir bütçe ayrılırda iyi bir seo ile taçlandırılırsa o site bir ay içerisinde 25-30k ları bulabilir.
    Yada bir film sitesi CSS-valid yapılıp güzel bir seo uygulanırsa bir kaç ayda aynı hiti yakalayabilir.. Burada arz talep meselesi vardır.

    Tüm anlattıklarımı özetleyecek olursam, Özgün içerikten daha çok özgün bir konuda yoğunlaşın. Kimsede olmayan bir sisteminiz olsun ve insanları kolayca çekebilsin. Kulvarınızda tek rakibiniz kendiniz olun..

    Özgün içeriği olmayan bir site sizi google sıralamasında geçtiğinde nasıl küfrediyorsunuzdur... Bakın herseyin ilacı sanılan Google Patron bu konuda çaresiz. Demekki bu şekilde kendiniz yazarak eklediğiniz içerikler size yeterli fayda sağlamayacaktır. Çünkü ortalık copy içerikle doludur. Siz yazın başkası sizden çalsın, işin ekmeğini onlar yesin. Ne güzeL İstanbuL

    Özgün içerik mi? Özgün bir düşünce ile hazırlanmış tamamen farklı bir sistem mi? İşte bunun cevabını bulup birşeyler yapmanın yollarını aramanızı tavsiye ederim.

    Not: Bu makaleyi yazmamda 2 amaç vardı..
    1- Google aramalarında Belirli kelimeler üzerindeki yoğunlaşan insanları uyandırmak,
    2- Yeni Başlayan yada daha yolun başında olan arkadaşların kafasında belki bir ışık belki parıltı canlandırmak..

    Bol hitli ve Hayırlı kazançlar.
  • 10-07-2009, 16:20:34
    #2
    Pek fazla gündeme gelip konuşulmayan , üzerinde tartışılmayan bir doğruya yönelmişsin makalende. Teşekkürler.
  • 10-07-2009, 16:22:17
    #3
    Alıntı
    -R10 gibi bir site varken ben gidip özgün bir webmaster sitesi açarsam yermi? tabiki rakibim oldukça güçlü olduğuna göre çok zor.
    -Facebook gibi bir site varken ben özgün bir arkadaşlık vs sitesi açarsam sizce ne kadar tutar?
    Diğer bir örnek;
    -DMOZ gibi dünyanın bir numaralı dizini varken kim benim toplisti napsın? Tutma şansı nedir?
    -Yada aramızda Gerçekten Seo hakkında bilgili ve bu işten para kazanan arkadaşlar var. Ben bir Seo sitesi açıcam herbiseyi özgün olcak desem.. Bu arkadaşlarla yarışabilirmiyim? Hayır.
    dogru söyledin katılıyorum makale için teşekkürler.
  • 10-07-2009, 16:37:06
    #4
    Çok Güzel Yazmışsın Hocam Teşekkürler.
    Gerçekten de tek başına yeterli birşey değil.Hep özgünlük özgünlük diye bahsediyoruz, yeni başlayanlar sadece özgün yazı yazarak yükseleceğini sanıyor , sonra tutmayınca vay efendim sitem %100 özgün ama niye index alamıyorum , niye üst sıralarda değilim diye dert yanıyor.
    Çok güzel aydınlatmışsın teşekkürler
  • 10-07-2009, 21:24:31
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Çok açıklayıcı olmuş..teşekkürler PeGaN
  • 10-07-2009, 23:07:11
    #6
    doğru diyosunda düşününce youtubetan sonra bir çok video sitesi çıktı ve iyi hitleri var, facebooktan sonra bir çok arkadaşlık sitesi çıktı ve yine iyi hitleri var, tutupta hit alamayacagımız yada bilinmeyen bir konuda site açsak ne kadar getirisi olur ki? tamam uzun vade de söylediğiniz olabilir ama uzun vade için uğraşacak insanlarda güzel bir proje bulmalı oda çok zor.
  • 11-07-2009, 04:21:04
    #7
    Üyeliği durduruldu
    hazır başlık açılmışken bişey sorcaktım ben,özgün içeriklerimizin copy-paste yapılmasını engelleyecek yöntemler yok mudur,sağ tık yasaklama yapsak bile kaynak kodlarından alınabilir,ya da en kötü ekrandaki yazılar manüel olarak geçirilebilir,bunu engellemek imkansız
  • 11-07-2009, 04:33:56
    #8
    Üyeliği durduruldu
    güzel olmuş eline sağlık
  • 11-07-2009, 08:11:53
    #9
    Platin üye
    Ben şu noktaya katılmıyorum. R10 var diye webmaster sitesi, Youtube var diye video sitesi, Facebook var diyede arkadaşlık sitesi açılmayacak olursa zamanla bazıları tekelleşir, diğerleri körleşir.

    Eskiden İyinet vardır. R10 geldi, İyinet şu aralar pek iyi durumda değil. Youtube'den öncede başka sağlam siteler vardır. Youtube'den sonrada siteler açıldı. Onlarda sağlam hit alıyor. en yakın örneği İzlesene. Veya Facebook var ama sonradan açılan ve epey tutulan arkadaşlık siteleride var.

    Önemli olan var olmayanı bulmak değil bence. Var olanı geliştirebilmekte. Ve bundan daha ötede tanıtabilmekte. Tanıtmaktan kastım milyarlarca lira reklam değil. Kaliteli içerik, sadık ziyaretçi, istenileni verebilen bir site kendi kendini tanıtır.

    Başkası yaptı ve tuttu diye biz ya o var o kulvarda, bize ekmek yok dersek bize hakikaten ekmek çıkmaz. Bugün R10 var diye kimse webmaster sitesi açmazsa R10 tekelleşir ve 1-2 yıl sonra devlet dairesi gibi hantallaşır. Ancak gerçekten işini hakkıyla yapan, R10 da bulunan eksikleri kapatarak olaya giren bir site 4-5 ay içinde R10'u bitirebilir. Veya bitirmese bile R10'da kendi önlemleri ile daha kaliteli hizmet verir.

    Kaliteli, özgün, yeni birşeyler içeren sitelerin her zaman sanal dünyada yeri vardır. ancak sırf laf olsun biraz para gelsin mantığı ile açılan siteler ne bir youtube olurlar, nede facebook. Öncelik para değil, kalite ihtiyaçları gidermek olmalıdır.