• 05-09-2015, 22:14:00
    #19
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen Buna bakarsan r10 dan linkte alınır denemek gerek tabi
    Valla bu iş öyle böyle olmuycak günlük 40 ile 150 k arasında sitem var burada bu gece deniycem cdn kullanımını bu şekilde zaten kafada aylardır baktım düştü sıralama kaybetti ona göre duyurucam herkese
  • 05-09-2015, 22:24:01
    #20
    şimdi ne karar verdin subdomain açıp img.site.com burayamı atıcaksın resimleri ?
  • 05-09-2015, 22:27:33
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şimdi ne karar verdin subdomain açıp img.site.com burayamı atıcaksın resimleri ?
    cdn.site.com yapıp tüm statik dosyaları cdn sunucudan dışarı sunacağım bakalım 3-5 güne kadar sıralama kaybederse 6 aydır kafada olan site tek sebep budur. Paylaşıcam muhakkak sonucu.
  • 05-09-2015, 22:34:22
    #22
    şeyi unutma resimleri oraya taşıcağın için resim yolunu ana siteden htaccess ile 301 çekiceksin oraya
  • 05-09-2015, 22:46:01
    #23
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şeyi unutma resimleri oraya taşıcağın için resim yolunu ana siteden htaccess ile 301 çekiceksin oraya
    Bu konuda kararsızım çünkü asıl 301 çekersem puan kaybederim gibi geliyor. Zaten kullandığım cache eklentisinin ( sadece cdn için kullanıyorum ) ayarı var direk cdn bilgilerini giriyorum o yayına başlıyor + olarak resimlerden hiç hit almıyorum zaten.
  • 06-09-2015, 05:29:50
    #24
    Minamber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olay tam olarak farklı İP olması değil aslında. Olay şu; google diyor ki BEN HER SUB DOMAİN'İ FARKLI SİTE GİBİ GÖRÜR ALGILARIM e burada yaptığımız CDN hizmetinde bu oluyor ve biz sitemdeki tüm resim, js ve css leri dışarıdan çekiyoruz e haliyle link çıkışı vermiş oluyoruz.

    + olarak diyebilirsiniz ki ee kos koca siteler cdn kullanıyor.. Ama burada şöyle bir durum var, o kos koca siteler ile bizim sitelerimizin kalitesi eş değerde değil. Adamın sitesine gelen link sayısı 50k çıkan 3k-5k olsa kaç yazar bizim çalışmalarımız o dev siteler ile aynı değil. Ve yine ek olarak, o büyük siteler yaptığında düşmemesi gayet normal ama bizim yaptığımız çalışmalarda bu gibi link çıkışları sıkıntı olabilmekte.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 18:57:06 -->-> Daha önceki mesaj 18:55:07 --



    Selam yorum için teşekkürler.

    Benim derdim google'dan gelen görsel hitlerde vs değil hocam zaten görseller ile alakalı hiç hit gelmiyor.

    Sıkıntım şu, şuanda sitemden dışarı hiç link çıkışı yok 1 tane bile yok ancak böyle olunca ortalama 100 ile 150 kadar cdn.. kullanmış oluyorum ve 100-150 link çıkışı demek direk sıralamadan gitmek anlamına geliyor. Bu durumda öneriniz nedir?
    Siteden link çıkışı olmaz. Link çıkışı olması için <a href="#"></a> kullanılmalı. Sen sadece görselin kaynak adresini vermiş olursun. Bu ise subdomaini ne güçlendirir ne de ana domainini zayıflatır. Sadece google görseller kısmında yukarıda da anlattığım gibi hit dalgalanması yaşarsın ilk başta. a tagları içine almadığın sürece sitende link çıkışı olmamış olur.

    cdn.abc.com yi ise 301 çekerek ana domaine yönlendirebilirsin. Hiçbir sorun olmaz zaten büyük siteleri incelersen hep ana domaine yönlendirilmiştir.

    Örnek:
    http://img.tamindir.com
    Ek olarak; cdn.abc.com/resim.jpg adresinin başka sitelerde yayınlanması sadece onun google görsel aramalardaki sıralamasını üst sıraya taşır.

    İlla ki ben kendimi garantiye almak istiyorum diyorsan şunu kullan;

    <a href="cdn.abc.com/resim.jpg" rel="nofollow">
    <img src="cdn.abc.com/resim.jpg" alt="resim" />
    </a>
    Bu sayede nofollow verip siteni alakadar etmez duruma getiriyorsun.
  • 07-09-2015, 00:54:04
    #25
    Aslında bir şey değişmiyor CDN kullanımınızda .. Sonuçta CDN'i doğru kullanmak önemli..

    Büyük ihtimalle net bir cevap olacaktır umarım...

    Eğer kullandığınız CDN header tagında LİNK olarak ana domain'i yani
    cdn.example.com/img.jpg --> www.example.com/img.jpg

    şeklinde LINK header yolluyorsa.. Zaten O resim SUB domain olarak değil direk www.example.com ustunden gorunecektir.

    Link: <http://www.example.com/img.jpg>; rel="canonical" şeklinde bir header döndürüyorsa zaten GOOGLE onun CDN kullanan ANA DOMAIN olduğunu anlayacaktır..

    Hatta https://www.maxcdn.com/blog/better-i...nical-headers/ şu adreste MaxCDN bu konu ile alakalı bir açıklama yapmış.. incelemenizi tavsiye ederim..


    MacBook-Pro:Desktop iWorks$ curl -I https://i2.wp.com/cloudinary-a.akamaihd.net/moot/image/upload/t_d2-avatar/v1364433564/moot.jpg?ssl=1
    HTTP/1.1 200 OK
    Server: nginx
    Date: Sun, 06 Sep 2015 21:40:31 GMT
    Content-Type: image/jpeg
    Content-Length: 1050
    Connection: keep-alive
    Last-Modified: Sat, 07 Feb 2015 05:34:06 GMT
    Expires: Mon, 06 Feb 2017 17:34:06 GMT
    Cache-Control: public, max-age=63115200
    X-Content-Type-Options: nosniff
    Link: <https://cloudinary-a.akamaihd.net/moot/image/upload/t_d2-avatar/v1364433564/moot.jpg>; rel="canonical"
    X-Bytes-Saved: 0
    X-nc: HIT dca 137
    X-nc: HIT fra 21
    Bunun yanında Matt Cutts 'un bi videosunuda ekliyorum:


    https://www.youtube.com/watch?v=Cm9o...utu.be&t=3m15s

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:54:04 -->-> Daha önceki mesaj 00:34:57 --

    Son olarak da aradığım link'i buldum..

    http://googlewebmastercentral.blogsp...p-headers.html

    Burada zaten destek verdiklerinden bahsediyorlar.. CDN yararlı sonuçta..
  • 07-09-2015, 01:57:51
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selamlar, sormuşunuz atlamışım yeni gördüm, özür.

    Sorunuz cevabı: Kimseyle tartışmaya girmek istemem, herkesin görüşü/bilgisi kendine sonuçta.
    Harmanlamaksa soruyu sorana kalır.

    Kesin ve net: "Evet, kesinlikle ink çıkışıdır"

    Ancak;
    İmajlar özel/ayrı işleme tabidirler ve bu yüzden gözardı edilir, çıkış olarak görülmezler.
    ve yine ancak;
    Backlink'in önemi kadar Frontlink'in de (çıkışlarınız) önemi büyüktür (hatta daha büyüktür)
    Aynı resimleri farklı dandik bir yerden okutursanız, Evet; net olarak düşüş yaşarsınız.
    Cdn ve ayarları profesyonel anlamda aslen kazık bir konu... hatta oyunun yönünü adil olmayacak şekilde değiştirebilecek kadar!
    Açıkça ifade etmese de, bu tarz bir eyleme girecekseniz, iyi bir yerden hizmet alın diyor Google.
    Şimdi arayacak vaktim yok ama detaylı bilgi için image, cdn ve cache control başlıklarına ilişkin RFC dokümanlarını bulup incelemeniz, emin olun kimseye sormadan tüm sorularınıza ışık tutacaktır (ve diğer tüm protokollar için: ietf)

    Sevgiler
    .
  • 07-09-2015, 02:09:54
    #27
    Bilo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, sormuşunuz atlamışım yeni gördüm, özür.

    Sorunuz cevabı: Kimseyle tartışmaya girmek istemem, herkesin görüşü/bilgisi kendine sonuçta.
    Harmanlamaksa soruyu sorana kalır.

    Kesin ve net: "Evet, kesinlikle ink çıkışıdır"

    Ancak;
    İmajlar özel/ayrı işleme tabidirler ve bu yüzden gözardı edilir, çıkış olarak görülmezler.
    ve yine ancak;
    Backlink'in önemi kadar Frontlink'in de (çıkışlarınız) önemi büyüktür (hatta daha büyüktür)
    Aynı resimleri farklı dandik bir yerden okutursanız, Evet; net olarak düşüş yaşarsınız.
    Cdn ve ayarları profesyonel anlamda aslen kazık bir konu... hatta oyunun yönünü adil olmayacak şekilde değiştirebilecek kadar!
    Açıkça ifade etmese de, bu tarz bir eyleme girecekseniz, iyi bir yerden hizmet alın diyor Google.
    Şimdi arayacak vaktim yok ama detaylı bilgi için image, cdn ve cache control başlıklarına ilişkin RFC dokümanlarını bulup incelemeniz, emin olun kimseye sormadan tüm sorularınıza ışık tutacaktır (ve diğer tüm protokollar için: ietf)

    Sevgiler
    .
    Resim değil de sadece css ve js için kullanılacaksa link çıkışı olarak sayılır mı?