aynen böyle, bu arada siten kendi haberlerin 4. 5. çıkarken rakibin ilk 4'ü alıyor. Ara sayfalara oratalama iki üç günde bir aynı bu şekilde tanıtım yazıları almalısınız...
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:29:19 -->-> Daha önceki mesaj 11:27:48 --
Benimde bir sorum olsun bu konuda güzel bir paylaşım olmuş teşekkür ederim.
Soru: Birden fazla anahtar kelime ile denediğim aramalarda 1 sitenin ilk 10-20 sonucu komple kapatmış olduğunu görüyorum/görüyoruz. Buna mantıklı bir açıklama var mıdır? Bu bana göre yanlış bir uygulama ve uzun zamandır var ve devam ediyor hala. Aynı zamanda da haksızlıktan başka birşey değil.
Diyeceksiniz ki o site kaliteli bir sitedir sağlam seo çalışmaları yapılmıştır + içeriği kalitelidir. Cevap: Hayır içerikler benim sitemle aynı seo anlamında da gözle görülür bir çalışma yapılmamış. O zaman nedir bu 2 sayfa olayı ? Mantıklı bir açıklama getirebilecek olan buyursun
Merhaba soruyu tam anlayamadım sanırım. Anlatmak istediğiniz şey geçen konusunu açtığım şu tarz sitelere bir örnek mi?
https://www.r10.net/google-optimizasy...ala-orada.html
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:42:01 -->-> Daha önceki mesaj 11:29:19 --
1- e-ticaret üzerine ana site var. örneğin mobilya
10 adet belli kelimelere hitap eden (örneğin mobilya dekorasyon üzerine) 10 adet wp site var. Ben bir taraftan 10 siteye içerik girerek her 5-6 içerikte bir ana sitemdeki bir içeriğe link vermeyi düşünüyorum. Bu şekilde ilerlemek mi daha mantıklı yoksa tanıtım yazısı alarak tanıtım yazılarını güçlendirmek mi daha mantıklı?
uzun vadeli düşündüğümüzde örneğin her hafta 1 tanıtım yazısı alsak yılda 52 yazı eder ve 52 farklı domain eder. Ancak diğer açıdan baktığımızda 10 farklı siteden link almış olurum.
Sizce hangisi daha mantıklı?
2. sorum ise bir arkadaş sormuş ancak yine tekrarlamak istiyorum
- sitemin infosu silinmedi.
- webmasterstoolstan manuel ceza olayı gelmedi. hiç bir uyarı gelmedi.
- ilk 30 içerisinde yer alıyorum. genellikle ilk 20 deyim.
Site bir ara ilk sayfada ilk 3 içerisinde idi. Şuan hedef kelimesinde sıralamalarda yok ancak hedef kelimede ve sitenin bir alt sayfası 4-5. sayfalarda bulunmakta.
Link reddetme ile çoğu linki reddettim. Ancak reddedilen linkler aylar geçmesine rağmen WMT a hala görünmekteler. Bu linkler silinmeden site geri gelir mi?
Bu tarz bir siteye nasıl bir çalışma yapmak lazım bu sorundan kurtulmak için? 301 yapabileceğim bir domain değil maalesef.
Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Güzel sorular gelmeye başlıyor. Seviye artıyor.
1. Soru: İkiside çok yararlı. Uzun vadeli düşünüldüğünde haftada bir tanıtım yazısı koca e-ticaret sitesini kesmez. Benim hergün düzenli 5 - 10 tanıtım yazısı aldığım siteler var. Bu noktada; en mantıklısı düzenli olarak içeriklerinizi (ürünlerinizi) imleyecek 5 - 6 tane sabit blogun yanına, düzenli olarak haftada bir kaç tane farklı ip'li ve kaliteli bloglardan tanıtım yazısı almaktır. Yani birini birinden ayırmamak gerekiyor, hepsini yapmak gerekiyor. E-ticaret sitelerinde link yoğunluğunun büyük kısmı ürünlere unutmayın sakın
2. Soru: Bu dertten çok fazla kişi müzdarip. Manuel Spam cezası geldiyse durum biraz daha kolay ancak gelmediyse biraz karmaşık bir hal alıyor. Ama ben size durumu net bir şekilde özetleyeyim zaten konuya hakimsiniz çözersiniz.
Sizin yenidiğiniz ceza -30 , -40 gibi isimler verilsede tamamen algoritmik bir ceza yani spam yapmadınız sadece sitenize gelen linklerin yapısı google algoritmasına uygun olmadığından ve doğal olmadığından dolayı sıralamadan çıkarttı sizi bot. Yani kısacası Google Backlinklerini geçersiz saydı. Sitenizin pr'si artmış bile olabilir. Yani linkler gerekli etkiyi gösteriyor sadece serp'e etki etmiyor doğal olmadığından dolayı. Ardından siz tüm linkleri red ettiniz. Artık cezası olmayan ve backlinki olmayan bir web sitesi sahibisiniz. Düşünsenize. Hiç backlinkiniz yok ve ana kelimenizde 3. sayfadasınız. Bu durum o siteye ilk başladığınızdan çok daha iyi bir durum değil mi? Yavaş yavaş kaliteli backlink alın. Tabi bu sefer tabiri caiz ise pengeun 2.1'e uyumlu backlinkler alın. Anahtar kelime oranını düşürün. Hepsi bu...
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 11:44:19 -->-> Daha önceki mesaj 11:42:01 --
Hocam bir soru daha sormak istiyorum musaade edersen. Ayni kategoride 4 5 tane ana site acip (her biri ile ayni seviyede ilgilenilecek sekilde) bunlari tek serverda tek ipde birbirlerine baglayarak mi ilerlemek daha mantikli yoksa hic birinin birbiri ile alakasi yokmus gibi davranmak mi daha karli olur?
Burada ip adresinin onemini merak ediyirum daha cok. Yani x ipsinde hep ayni kategordekilerin sitelerin olmasi mi daha iyir olur yoksa hepsinin farkli iplerde olmasi mi?
U8860 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu sorunun cevabı net, hepsinin olabildiğince farklı iplerde olması daha iyi...