• 30-08-2013, 18:51:50
    #1


    Web sitesi açın, etiket girin, title içerikle uygun olsun ve backlink alın.!

    Evet aslında işi özeti bu fakat son 10 yıla baktığımızda her geçen gün farklı algoritmalardan dolayı, sitemizin seo stratejisini yeniden inşa etmek zorunda kalabiliyoruz. Fakat değişmeyen tek şey var ki oda kullanıcıların arama tarzları, insanoğlunun sahiplenme dürtüsü ve bunları sağlayacak pazarlama stratejisi.

    Pazarlama temellerini öğrenerek işe başlayın


    Google artık sektör'ün en büyük oyuncusu ve üzerindeki yük oldukça ağır, her gün milyonlarca insan, milyarca sayfa içerikten bilgiye erişmek istiyor, milyarca sayfa sahibi de, milyonlarca insana... Google ise en doğru sonuç için sürekli kırılan algoritmalarını değiştiriyor. Kimse web sitesinin trafiğinin kesilmesini istemez, bunu sağlamak için spam bir siteden ziyade içeriği ile doyurucu, kullanıcılarında konuşabildiği bir web sitesi oluşturmak bir süre sonra size sadık ziyaretçiler kazandıracaktır.

    Pazarlamanın açılımı ile başlayalım;

    Pazarlama firmaların, hangi malların veya hizmetlerin müşterilerinin ilgisini çekeceğini tayin etmeleri ve satışlar, iletişim ve işletme idaresi geliştirmeleri için stratejileri belirlemeleri sürecidir.

    Burada firma siz oluyorsunuz, müşteride ziyaretçileriniz.

    Web sitenizi açarken şu soruları mutlaka kendinize sorun

    a- Uzmanlık alanınız nedir?

    Bildiğiniz bir konu üzerinden internet sitesi açmanız, içerik sağlamanız konusunda da size fayda sağlayacaktır. (En azından bir süre sıkılana kadar )

    b-Sizin rakiplerinizden farkınız ne?

    Web sitesini açtınız, hayırlı olsun. Ama web siteniz, rakipleriniz ile her konuda benzer ise 1-0 geriden başlarsınız, bu yüzden hızlı karar vermeden önce siz iyisi mi rakibinizi çok detaylı inceleyin

    c- Hedef kitleniz kimler?

    Bu önemli bir husus, çünkü ilerde oluşturacağınız stratejiler için mutlaka gerekli bir çalışma.

    d- Kullanıcılara yorum yapabilme- konuşabilme imkanı veriyor musunuz?

    Eğer ki ziyaretçilere bu imkanı verirseniz, bir daha sitenize mutlaka geleceklerdir. Ayrıca her yorum sayfanın güncelliğini sağlayacak ve kalite puanını arttıracaktır.


    Konumuzu belirledik, araştırmamızı yaptık. Artık sitemizi içerik ile doldurmanın vakti geldi. Örnekler üzerinden gidelim,


    Oyun sitesi açmaya karar verdik. Güzel bir sektör ve tam anlamı ile üzerine düşer, marka olursanız güzel paralar kazanabilirsiniz.

    ( Not: bu yazıyı yazmadan önce, kısa süreli bir oyun sitesi maceram olmuştu ve orada deneyip, test edip edindiğim tecrübelere dayanarak paylaşıyorum.)


    İçerik Pazarlaması

    Kral oyun, adı gibi kral taktikler ile yoluna devam ediyor. Oyun sitelerinin ziyaretçilerini hepimiz biliyoruz ki çoğunluğu ilköğretim yaşındaki çocuklardan oluşmakta. Bu çocuk kitlesi tıpkı bizlerinde çocukluğundaki gibi günün bir kısmında tvlerden çizgi film izliyorlar ve bir çoğunun severek takip ettiği karakter dahi bulunmakta. İşin özeti, Kral oyun ana sayfasını çizgi film karakterleri ve çizgi film kanallarının logoları ile süslemiş. Bu ilk kez siteye giren çocuğu etkileyen bir kriterdir.

    Web sitenizin ana sayfası, mağazanın vitrini gibidir. Nasıl bir mağaza, vitrinde ki ürünleriyle yada kampanya duyurularıyla bizleri içeri çekmeyi başarıyor ise bizde aynı şekilde web sitemizin ana sayfasını da aktif ve dikkat çekecek şekilde kullanmalıyız. Ana sayfada çizgi film, dizi, tv kanalı programı karakteri görseli ile koyulan oyunlar çok daha fazla dikkat çektiğini düşünerek kendi oyun sitemde ana sayfada uyguladım. Anlık en çok oynanan oyunlar bu oyunlar oldu. Anlık bir başarımı acaba dedim ve ana sayfadan kaldırdım oyunları. Bu sefer ziyaretçiler google'dan" xxx oyun fineas ve förb oyunu" aratarak gelmeye başladılar. Üstelik daha fazla sayfada dolaşıyorlardı. İşte buna içerik pazarlaması diyoruz!


    Birebir pazarlama ( Satış danışmanı)

    Google, sitenizin kalitesini, ziyaretçinin dolaştığı sayfa sayısı, dolaştığı sayfalarda kaldığı süre sayısı ile değerlendiriyor. Bunu yaparken elbette "analytics" kullanıyor. O zaman bizim kullancıları sitemizde tutmak gibi ikinci bir hedefimiz var. Bunu bir mağazaya girdiğinizde ayakkabı almak istediğinizde satış danışmanının size ayakkabının özelliklerini anlatması gibi düşünebiliriz.Kendimde bir flash oyun oynayan biri olarak bazen girdiğim oyunun nasıl oynandığını çözmem zaman alabiliyor bu çocuklar içinde geçerli. Durum böyle olunca sayfa gösterim sayınız artıyor ( oyunu oynayamadığı için) fakat sayfada durma süreniz azalıyor. O zaman buna bir çare bulmak gerekiyor. Oyun sitesi sahipleri bu durumu, oyun açıklaması ile çözmeye çalıştı, fakat bu yinede yeterli olmayabiliyor. Bunun çözümü, iyi trafik çekebileceğinizi düşündüğünüz oyunlar için kısa videolar çekmek olabilir. Oyunu siz oynayın ve kısa bir video çekin. Bu videoyu youtube'a ekleyin ve video açıklamasında site adresiniz. Video başlığında "oyun sitesi adı + xxx oyun nasıl oynanır" şeklinde videoları yükleyin. Videolarınızın çalınmaması için logonuzu bırakmanızı öneririm( bakalım kaç oyun sitesi kullanacak bu taktiği)

    Bu ilk olacağından size artı değer katacaktır, ayrıca kullanıcılarınız sitede daha fazla kalacağından arama motorları gözünde yine artı değeriniz olacaktır. Ben oyun üzerinden ilerledim, sizde sektörünüze göre bunu değerlendirebilirsiniz. Mesela haber siteniz var ise, manşet alanlarındaki çarpıcı manşet haberler aşırı dikkat çekiyor. Ayrıca haberlere görsel galeri eklerseniz bu sayfa görüntülenme ve sitede kalma oranınızı arttırıyor.


    Kaynak: http://www.seotez.com/pazarlama-ve-seo-iliskisi.html
  • 30-08-2013, 19:44:32
    #2
    Güzel yazı büyük site çıkarmanın yolu sadık ziyaretciden geçiyor.

    "Google, sitenizin kalitesini, ziyaretçinin dolaştığı sayfa sayısı, dolaştığı sayfalarda kaldığı süre sayısı ile değerlendiriyor. Bunu yaparken elbette "analytics" kullanıyor"

    bu kısım şüpheli
    • myload
    • fuzinnes
    myload ve fuzinnes bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 30-08-2013, 20:14:16
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel yazı büyük site çıkarmanın yolu sadık ziyaretciden geçiyor.

    "Google, sitenizin kalitesini, ziyaretçinin dolaştığı sayfa sayısı, dolaştığı sayfalarda kaldığı süre sayısı ile değerlendiriyor. Bunu yaparken elbette "analytics" kullanıyor"

    bu kısım şüpheli
    Merhaba,

    Yazıda kendi edindiğim tecrübeleri yazdığımı belirtmiştim. Bugüne kadar çalıştığım firmalarda bir çok firmanın google "analytics" hesabını aylarca takip ve analiz ettim. Bol yorum ve sayfada uzun süre kalınan konuların üst sırarlarda yer aldığını gördüm. Bu tez ile yola çıktığımda google'ın bunu "analytics" ile tespit ettiğine inanıyorum

    Değerli yorumunuz için teşekkürler
  • 30-08-2013, 20:54:26
    #4
    "Google, sitenizin kalitesini, ziyaretçinin dolaştığı sayfa sayısı, dolaştığı sayfalarda kaldığı süre sayısı ile değerlendiriyor."

    Bana göre çok doğru. Bugün googlenin sıralamaları yaparken baz aldığı en büyük etken bana göre budur. Ve bunu çok daha geliştirerek yoluna devam edeceğine inanıyorum. Mantık basit. Bir yazının özgünlüğünü anlamaktansa "ziyaretcinin sitede kalma oranını" anlamak daha kolaydır. (bana göre)
  • 30-08-2013, 21:27:49
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Öncelikle yazı için elinize sağlık diyorum. Burada en çok dikkat çeken cümle ile ilgili bazı eklemeler yapmam gerekirse;

    Sayfa kalitesini değerlendirme çok geniş bir kavramdır. Burada bahsedilen ve herkes tarafından dikkat çeken kısım bilimsel kaynaklarda yararlılık değerlendirmesi diye geçer. Bu yararlılık değerlendirmesi sayfa ile kullanıcının etkileşimine dayanır ve bir sayfanın kullanıcı tarafından ne kadar yararlı bulduğunu yansıtır. Davranışsal puanlama sayfanın kullanıcılar tarafından nasıl algılandığı kalitesinin belirlenmesinde önemli bir göstergedir.

    Geleneksel olarak bu faktörler kullanılır: geri dönüşümlerin puanlamaya tabi tutulması, "Gereksiz hitler" göstergesi, Sayfa gösterimi, site ziyaret edildikten sonra görüntülenen sayfa sayısı, ilk sayfadan sonra kaç sayfanın görüntülenmesi, bu sayfaya geri gelen ziyaretçi sayısı, bu sayfayı tekrar ziyaret eden ziyaretçilerin sayısı, kaç kullanıcının sayfayı ziyaret ettikten sonra sepetine ürün eklediği, sayfada geçirilen ortalama zaman.

    Bunun dışında arama motorları kalite belirlemesinde bilgiye yönelik değerendirme uygulamaktadırlar. Burada çok farklı matematiksel hesaplamalar yapılmaktadır. (bir sorgu n-gramlara ayrılır. bigram iki kelime uzunluğunda ifade içermektedir. daha sonra her bir n-grama belirli ağırlık atanır. örneğin canon dijital kamera sorgusu. bu sorguda "canon" marka içerdiğinden dolayı bir unigramdır. "canon dijital" kötü bir kelime öbeğidir. "dijital kamera" ise iyidir. Ağırlık vermede geleneksel olarak TF-IDF formülü kullanılır.....) gibi gibi

    Sayfanın itibarı (popülaritesi), sayfada kullanılan dilin kalitesi .... bunlar da kalite belirlemede kullanılan itibar puanı değerlendirmesi.

    Bir de sayfada kullanılan dil modeli skoru denilen sayfadaki dilin kalitesine göre bir değerlendirme var.

    Özetle:

    Davranışsal değerlendirme
    Bilgiye yönelik değerlendirme
    Sayfa popülaritesi
    Dil modeli skoru

    Gibi değerlendirmeler alınır. Bu değerlendirmeler bir formülden geçirilir. Hangi değerlendirmeye ne kadar ağırlık atayacağını belirleyen Google. Ancak bunu yaparken sadece davranışsal değerlendirmeye yönelik bir formül kullanmadığı kesin
  • 30-08-2013, 22:16:05
    #6
    Bazı seocular çok önemsemesede aslında çok önemli bir konu.Konu sahibide tırnak içinde yazmış zaten

    Mantık olarak elbette analytics mantıklı görünsede internette google sayaçını kullanmayan bir sürü site var. Şimdi başka birileride google plus butonu,chrome,google serverındaki dosyalar (jquery) alexa,google toolbar... bunlardan aldıgını düşünebilir ama bizim için önemli olan hangisi en aktif bilgi aldıgı ya da gerçekten alıyor mu?

    Bende ortaya bir teori atabilirim google dan birkişi bir kelime aratır bir siteye girer. 2 dk sonra geri butonuna basıp başka siteye girebilir ya da google da başka kelime aratabilir bu arada geçen zamanda sayfada kalma süresini verir.Bölelikle analytics kullanmayan sitelerinde sayfada kalma süresini ölçmüş oluruz.

    Mevcut duruma bakarsak web yöneticisi araçlarında google hangi kelime kaç kere aranmış sitemize yüzde kaç tık olmuş gösteriyor.Sadece bu oranlarla bile google çok başarılı bir sıralama yapabilir.Gelen backlinkleride görmek münkün onun sayısınıda algoritmaya katar mis gibi bir sıralama yapabilir.Arada ilk sayfaya gerideki sitelerden koyar.Onların tıklanma oranı artıkca ,artanları daha yukarı çeker.

    Benim şahsi görüşüm bildiğim bazı sitelere göre sayfada kalma süresine hiç bakmadıgı.Ama google a geri dönüp rakip siteye girenler etki edicektir.Sürekli yenilenen yazılar,hacmini artıran yazılar google için değerli gözüküyor.

    Buna karşıt örnek verebilirsiniz yabancı sitelerden bağlantılar verebilirsiniz haydi r10.net
    • fuzinnes
    fuzinnes bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 30-08-2013, 23:03:20
    #7
    "Google, sitenizin kalitesini, ziyaretçinin dolaştığı sayfa sayısı, dolaştığı sayfalarda kaldığı süre sayısı ile değerlendiriyor."

    Elbette tek kriter bu değil ama gerel gerçel anlamda en etkin kriterlerden birisi. Google bu ölçümlemeleri yalnızca analytcs aracılığı ile yapmıyor, yeni nesil geliştirdiği double art ( adını yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın ) çerezlerini google reklam yayıncısı siteler aracılığı ile bilgisayarlarınıza yerleştiriyor hatta bununla ilgili sitelerinizde gizlilik konulu sekme açarak kullanıcıyı bilgilendirmenizi'de bir aralar şart koşmuştu.Bu yeni nesil çerezler internet kullanıcısının mouse hareketlerine kadar ölçümleyerek dataları toparlıyor. Kısaca özetlersek seo bağlamında müşteri-ziyaretci sadakati ziyaretcinin siteye yendien geri geliş sayısı sitede kalma süresi artık olmassa olmazlardan.

    EK: Yeni nesil kullandığı çerezler ve diğer data toplayıcı yapay zeka unsurları geliştirmesinde google'ın iki amacı vardı. İlki elbette seo kapsamında algoritmalarını güncellemede yeni kanallar açabilmek diğeri ise daha çok reklam pazarlamak. Bu şirin çerezler yada yapay zeka ile aynı zamanda internet kullanıcısının ilgi alanlarınıda kayıt altına alıyor, diyelim siz borsa finans konusuna önem veriyorsunuz ve bu içerikli siteleri sık ziyaret ediyorsunuz, herhangi bir oyun sitesine girdiğinizde size borsa-finans içerikli reklamlar yayınlıyor çoğunuz denk gelmişsinizdir.
  • 30-08-2013, 23:19:59
    #8
    Denizs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle yazı için elinize sağlık diyorum. Burada en çok dikkat çeken cümle ile ilgili bazı eklemeler yapmam gerekirse;

    Sayfa kalitesini değerlendirme çok geniş bir kavramdır. Burada bahsedilen ve herkes tarafından dikkat çeken kısım bilimsel kaynaklarda yararlılık değerlendirmesi diye geçer. Bu yararlılık değerlendirmesi sayfa ile kullanıcının etkileşimine dayanır ve bir sayfanın kullanıcı tarafından ne kadar yararlı bulduğunu yansıtır. Davranışsal puanlama sayfanın kullanıcılar tarafından nasıl algılandığı kalitesinin belirlenmesinde önemli bir göstergedir.

    Geleneksel olarak bu faktörler kullanılır: geri dönüşümlerin puanlamaya tabi tutulması, "Gereksiz hitler" göstergesi, Sayfa gösterimi, site ziyaret edildikten sonra görüntülenen sayfa sayısı, ilk sayfadan sonra kaç sayfanın görüntülenmesi, bu sayfaya geri gelen ziyaretçi sayısı, bu sayfayı tekrar ziyaret eden ziyaretçilerin sayısı, kaç kullanıcının sayfayı ziyaret ettikten sonra sepetine ürün eklediği, sayfada geçirilen ortalama zaman.

    Bunun dışında arama motorları kalite belirlemesinde bilgiye yönelik değerendirme uygulamaktadırlar. Burada çok farklı matematiksel hesaplamalar yapılmaktadır. (bir sorgu n-gramlara ayrılır. bigram iki kelime uzunluğunda ifade içermektedir. daha sonra her bir n-grama belirli ağırlık atanır. örneğin canon dijital kamera sorgusu. bu sorguda "canon" marka içerdiğinden dolayı bir unigramdır. "canon dijital" kötü bir kelime öbeğidir. "dijital kamera" ise iyidir. Ağırlık vermede geleneksel olarak TF-IDF formülü kullanılır.....) gibi gibi

    Sayfanın itibarı (popülaritesi), sayfada kullanılan dilin kalitesi .... bunlar da kalite belirlemede kullanılan itibar puanı değerlendirmesi.

    Bir de sayfada kullanılan dil modeli skoru denilen sayfadaki dilin kalitesine göre bir değerlendirme var.

    Özetle:

    Davranışsal değerlendirme
    Bilgiye yönelik değerlendirme
    Sayfa popülaritesi
    Dil modeli skoru

    Gibi değerlendirmeler alınır. Bu değerlendirmeler bir formülden geçirilir. Hangi değerlendirmeye ne kadar ağırlık atayacağını belirleyen Google. Ancak bunu yaparken sadece davranışsal değerlendirmeye yönelik bir formül kullanmadığı kesin
    Merhaba,

    Değerli yorumun için teşekkürler. Yazımda asıl çekmek isteğim nokta "içerik pazarlaması" idi. Belirtmiş olduğunuz gibi sıralamada bir çok etken var. Ben direk olarak "yorum ve sayfada kalma süresinin" uzunluğunun tek başına sıralamaya etki edeceğini düşünmüyorum. Fakat önemli bir etken olduğunu yaşamış olduğum tecrübeler ile gözlemledim. Sıralamada belirtmiş olduğunuz gibi bir çok tetikleyici unsur var. Kabaca sıralarsak;

    Backlink
    Pagerank
    Sosyal medya
    Site yaşı
    Site ziyaretçi sayısı
    Site içerik kalitesi vs vs


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazı seocular çok önemsemesede aslında çok önemli bir konu.Konu sahibide tırnak içinde yazmış zaten

    Mantık olarak elbette analytics mantıklı görünsede internette google sayaçını kullanmayan bir sürü site var. Şimdi başka birileride google plus butonu,chrome,google serverındaki dosyalar (jquery) alexa,google toolbar... bunlardan aldıgını düşünebilir ama bizim için önemli olan hangisi en aktif bilgi aldıgı ya da gerçekten alıyor mu?

    Bende ortaya bir teori atabilirim google dan birkişi bir kelime aratır bir siteye girer. 2 dk sonra geri butonuna basıp başka siteye girebilir ya da google da başka kelime aratabilir bu arada geçen zamanda sayfada kalma süresini verir.Bölelikle analytics kullanmayan sitelerinde sayfada kalma süresini ölçmüş oluruz.

    Mevcut duruma bakarsak web yöneticisi araçlarında google hangi kelime kaç kere aranmış sitemize yüzde kaç tık olmuş gösteriyor.Sadece bu oranlarla bile google çok başarılı bir sıralama yapabilir.Gelen backlinkleride görmek münkün onun sayısınıda algoritmaya katar mis gibi bir sıralama yapabilir.Arada ilk sayfaya gerideki sitelerden koyar.Onların tıklanma oranı artıkca ,artanları daha yukarı çeker.

    Benim şahsi görüşüm bildiğim bazı sitelere göre sayfada kalma süresine hiç bakmadıgı.Ama google a geri dönüp rakip siteye girenler etki edicektir.Sürekli yenilenen yazılar,hacmini artıran yazılar google için değerli gözüküyor.

    Buna karşıt örnek verebilirsiniz yabancı sitelerden bağlantılar verebilirsiniz haydi r10.net
    Tekrar Merhaba Rssmonster;

    Google web geçmişini bilirsin. Bu özellik aktif olan kullanıcılarda belirttiğin gibi kullanıcının bir siteye kaç defa girdiyse yanında sayısı beliriyor. Bu da sıralamada bir etken çok haklısın

    Google bizi herşey ile izliyor gmail, web geçmişi, sitelere girme sıklığımız ( ve bu sitelere girenlerin çokluğu) chrome ( datanın kralını topluyor bana göre ) Bunların hepsi etken. Ama hangisi ne kadar etki ediyor bence onu bulmak biraz zor. Zaten bulana hisse vermeleri gerek Ve her güncelleme farkındaysan örnek veriyorum wiki tanıtım yazıları etkiliyken, diğer güncellemede spam oluyor bunu yapan siteler. Çünkü sıralama tetikleyicilerinin etki katsayısı düşüyor. Yani
    Site sıralamasını 100 puan üzerinden dağıtırsak, bir güncellemede sosyal medya etkisi 10 puan, wiki tanıtımlar 5 puan desek, bir diğer güncellemede sosyal medya 14 puan, wiki 1 puan etkisine sahip olabiliyor.



    "analytics" konusuna gelecek olursak, ben google'ın en büyük veri kaynağı olduğunu düşünüyorum.

    Benim şahsi görüşüm bildiğim bazı sitelere göre sayfada kalma süresine hiç bakmadıgı.


    Evet tamamiyle katılıyorum. Bunlar otoriter siteler, bende çok karşılaştım ve tahtları çok sağlam. Özellikle takip ettiğim sektörlerde sıralamaları hiç değişmeyen ve sadece max 50 linki olan, alt sıralarda ise büyük savaşların yaşandığı sektörler var.
  • 31-08-2013, 00:02:30
    #9
    Konu sahibi başta olmak üzere fikir ve tecrübelerini yazıya döken diğer arkadaşlara da teşekkür ederim. Çok güzel bir konu olmuş. Takipteyim bende.