• 19-09-2014, 20:42:55
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,

    Bu başlıktan da anlayacağınız üzere yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunun farkına varmamla birlikte tanıdığım iyi paralar kazanan birkaç webmaster arkadaşımla bu konuyu konuştum. Şeker bayramından önce günde 100 lira kazanan arkadaşım artık 40 lirayı zor bulduğunu söyledi, diğer bir arkadaşım ise gelirlerinin %70'ini artık kazanamadığını söyledi.

    Bana gelince ben de aynı durumdayım. Eskiden 2500+ tekil hite günde 6+ Tl kazanırken parantez içerisinde belirtiyorum (bayramdan) sonra artık benim için günde 5 tl bile hayal oldu. Günü 2, 3 lira ile kapatıyoruz.

    Bana göre adsense yavaş yavaş kan kaybediyor. Neden ? diye sorarsanız. Birlikte çalıştığım bir doktor var ve bana google yerine facebook'a reklam verdiğinde çok daha iyi sonuçlar aldığını ve bu sebeple google'a reklam vermeyi şimdilik düşünmediğini söyledi. Bunun dışında sağolsun HABER siteleri içerisine düştükleri para hırsı sebebiyle hemen hemen her sektöre saldırmış durumdalar. Bunun örneğini görmek isteyen arkadaşlar ''İphone 6 Çıktı'' ''İos 8 Yayınlandı'' gibi şeyler yazarlarsa demek istediğimi açıkça göreceklerdir.

    Her arama sonucunda haber sitelerine giden kullanıcılar, Adsense reklamlarını haber siteleri aracılığıyla eritiyorlar. Bu durum bizim gibi birkaç sitesi olan ve kaliteli bir şeyler sunmaya çalışan arkadaşların ekonomik açıdan zarar görmelerine sebep olarak bizi bir şeyler yapmaktan vazgeçiriyor. Uzun vadede düşünürsek kategorisi belli olmayan haber sitelerinde dolaşan kitle, ilgileri dışındaki reklamlara tıklayarak reklam verenleri ekonomik zarara uğratacak ve Google'a reklam vermekten vazgeçerek Facebook gibi diğer platformlara yönelecekler. Yani uzun lafın kısası Google bu şekilde davranarak kendi bindiği dalı kesiyor.

    Bu konuda benim görüşlerim bunlardır arkadaşlar. Şöyle söyleyeyim yemek tarifleri sitesine özgün içerikler yazan annem bile gelirlerin uzun bir süreden beri düştüğünü görünce içerik yazmaktan biraz soğudu. Siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar ?
  • 20-09-2014, 00:21:52
    #2
    Düşüncenizin aksini düşünüyorum. Belki facebookta kullanıcı odaklı reklam yayınlandığı için tercih ediliyor gibi görünse de web siteleri üzerinden ulaşılan ziyaretçi odağı çok farklıdır.
    Ulaşmak istediğiniz bir bilgi oldugunda yaptıgımız ilk iş googleyi kullanmak. Böylece arama odaklı reklam yayınını daha fazla kişi görüyor. internette yer alan, tavsiye ve şikayet konuları Reklam veren için en can alıcı ziyaretçileri barındıran alanlardır.

    Örneğin telefon almayı düşünüyorsunuz ve karar aşamasındasınız. Forum ve blog sayfalarında tavsiye edilen telefon ile ilgili reklamın tıklanması ve o o ürünün satın alınması Facebook reklamını tıklayan ziyaretçiden çok daha fazladır.

    Bizim ülkemizde sorunlardan birinin Reklam veren bilincinin yeterli olmamasından kaynaklandıgını düşünüyorum
  • 20-09-2014, 00:26:19
    #3
    Eskiden günde 2k hitle 30 Tl kazanırdım, şimdi ise 10 Tl zor kazanıyorum. Artık Adsense'den soğudum fakat elimiz mecbur.
  • 20-09-2014, 00:30:04
    #4
    MimariuS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düşüncenizin aksini düşünüyorum. Belki facebookta kullanıcı odaklı reklam yayınlandığı için tercih ediliyor gibi görünse de web siteleri üzerinden ulaşılan ziyaretçi odağı çok farklıdır.
    Ulaşmak istediğiniz bir bilgi oldugunda yaptıgımız ilk iş googleyi kullanmak. Böylece arama odaklı reklam yayınını daha fazla kişi görüyor. internette yer alan, tavsiye ve şikayet konuları Reklam veren için en can alıcı ziyaretçileri barındıran alanlardır.

    Örneğin telefon almayı düşünüyorsunuz ve karar aşamasındasınız. Forum ve blog sayfalarında tavsiye edilen telefon ile ilgili reklamın tıklanması ve o o ürünün satın alınması Facebook reklamını tıklayan ziyaretçiden çok daha fazladır.

    Bizim ülkemizde sorunlardan birinin Reklam veren bilincinin yeterli olmamasından kaynaklandıgını düşünüyorum
    Hocam artık bütün tarayıcılar çerezleri saklıyor ve Facebook da bu çerezleri kullanarak reklam gösterimi yapıyor. Yani telefon araştırması yapıyorsanız face sayfanızda da telefonla ilgili reklamlar görüyorsunuz. Bunun yanında reklam yayını için cinsiyet seçimi, yaş aralığı gibi seçenekler Facebook'a reklam vermeyi daha cazip hale getiriyor. Bunlar şu an için Google'da sunulamayan şeyler olması da pek mümkün gibi görünmüyor.
  • 20-09-2014, 00:35:45
    #5
    Google adsense eskiden tekti. Şimdi facebook reklamları var. yeni yeni reklam şirketleri çıktı piyasaya. yakında yandexde pazara girecek. reklamverenler farklı reklam şirketlerine kayacak. Hal böyle olunca google kan keybedecek.
  • 20-09-2014, 00:37:30
    #6
    DoktorCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam artık bütün tarayıcılar çerezleri saklıyor ve Facebook da bu çerezleri kullanarak reklam gösterimi yapıyor. Yani telefon araştırması yapıyorsanız face sayfanızda da telefonla ilgili reklamlar görüyorsunuz. Bunun yanında reklam yayını için cinsiyet seçimi, yaş aralığı gibi seçenekler Facebook'a reklam vermeyi daha cazip hale getiriyor. Bunlar şu an için Google'da sunulamayan şeyler olması da pek mümkün gibi görünmüyor.
    Hocam verdiğim sadece bir örnekti. Facebookun cerez kullandıgını biliyorum. Ama çıkan reklam Phone 6 199 lira. Bunu ne kadar kullanırsanız kullanın "kek"lerden başkası ne tıklar nede satın alır.

    Sağlık ile ilgili de bir örnek vereyim siz burun estetiği yaptırmayı düşünüyorsunuz. Bunun ile ilgili cerezler var facebookta girdiniz, Dr.Bur Este %100 garantili burun estetiği diye reklam gördünüz . Tıkladınız siteyi gezdiniz yorumları okudunuz falan. Sonra aklınızda bir ampul yanar ve googleye girersiniz "Dr Bur este kimdir" " Dr bur este burun estetiği yaptıranlar" diye aramaya başlarsınız. Girdiğiniz konuda Dr Bur este değilde DR este Bur tavsiye ediliyorsa Tüm Kurgu başa Döner.
  • 20-09-2014, 00:38:27
    #7
    %30 ben kan kaybettim, son 3 aydır. Gösterim sayım aynı. Var bir sıkıntı.
  • 20-09-2014, 00:39:09
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    facebook reklam paralarını tek başına götürüyor. Sektöre büyük darbe.
  • 20-09-2014, 00:46:01
    #9
    MimariuS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam verdiğim sadece bir örnekti. Facebookun cerez kullandıgını biliyorum. Ama çıkan reklam Phone 6 199 lira. Bunu ne kadar kullanırsanız kullanın "kek"lerden başkası ne tıklar nede satın alır.

    Sağlık ile ilgili de bir örnek vereyim siz burun estetiği yaptırmayı düşünüyorsunuz. Bunun ile ilgili cerezler var facebookta girdiniz, Dr.Bur Este %100 garantili burun estetiği diye reklam gördünüz . Tıkladınız siteyi gezdiniz yorumları okudunuz falan. Sonra aklınızda bir ampul yanar ve googleye girersiniz "Dr Bur este kimdir" " Dr bur este burun estetiği yaptıranlar" diye aramaya başlarsınız. Girdiğiniz konuda Dr Bur este değilde DR este Bur tavsiye ediliyorsa Tüm Kurgu başa Döner.
    Hocam nokta atışı yaptınız. Burun estetiği ile ilgili kullanıcıların artık facebook üzerinden sayfa sahibi doktorlara soru sorduklarını biliyorum ; çünkü soruların çoğunu bizzat ben cevaplıyorum. Aslında haklısınız; ancak bu durum giderek değişiyor. İnsanlar Facebook'u arama motoru zannediyor. Yemek tarifleri, sağlık bilgileri, teknoloji sayfaları, haberler, fıkralar....Şöyle düşünün bütün baba sitelerin Facebook sayfaları var ve emin olun facebook sayfalarındaki hitler çoğu zaman kendi sitelerini geçebiliyor. Google bu şekilde güçlünün yanında yer almaya devam ederse kendisini de bizi de bitirecek. Herkes facebook'a taşınacak diye düşünüyorum.