• 11-11-2009, 23:17:38
    #1
    Başlık garip oldu ama.
    Bir problemim var. Masaüstü bilgisarımda Gigabyte ın GA-945PL-S3P modelli anakartını kullanıyorum. İşlemci olarakta Intel in Core 2 Duo E4500 modelini kullanıyorum. Son bir aydır bilgisayarım sürekli kilitlenip kalıyor bazen kendine gelmesi 10 dakikayı buluyor. Everestten az önce baktım CPU ısısı 100 dereceye vardığı oluyor bu kilitlenmelerde. İşlemciye de baktım fanıyla işlemci arasındaki macun bitmiş. Çok çok az birşey var orada. Bundan temin etmem lazım ama daha önce hiç almadığım için nelere dikkat etmem gerektiğini bilmiyorum. Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz?

    Neye göre alınıyor bu verdiğim özelliklere göre ne almalıyım?
  • 12-11-2009, 00:50:41
    #2
    piyasada çok çeşitli seçenek ve marka da yok herhangi bir macun alabilirsiniz.Ama uygulamadan önce mutlaka cpu ve fan ın temas yüzeylerini eski artıklardan iyice temizleyin.
  • 12-11-2009, 00:53:46
    #3
    Cevabınız için teşekkür ederim. Hepsi buradadan bir tane sipariş vereceğim.
    Söylediğiniz gibi çok fazla bir seçenek yokmuş.
  • 12-11-2009, 00:58:48
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bende yarın işlemciyi değiştireceğim için termal macun alacağım. Bunun fiyatı ne kadar bilen var mı ?
  • 12-11-2009, 01:00:51
    #5
    4,5 Lira birşey olması lazım,
    kullanırken ne az ne de çok sürmemek gerek, termal macun kalın olursa iyi olur görüşü yanlıştır.
  • 12-11-2009, 01:06:16
    #6
    Peki nasıl yapılacağı konusunda bir anlatım var mı ? 2 sene önce amd işlemci değiştirmiştim gerçi fakat yinede bi rehber bulursam daha iyi olur
  • 12-11-2009, 14:11:21
    #7
    termal macun kalitesinden ziyade

    fan ve işlemcinin tam oalrak yerineoturması gerkiyor.. buna dikkat edin
  • 19-11-2009, 13:39:27
    #8
    hocam fanın yerine oturması önemli evet. Ama tam emin olmadığım bir durum var. Kargoda gelirken işlemci fanının iki vidası kırılmış ikisi sağlam. O yüzen yerine yerleşmiyorlar acaba bu sorun oluşturur mu?
  • 19-11-2009, 14:01:49
    #9
    Macunun markası gibi bir önemi yoktur. Önemil olan işlemciyi söktüğünüzde arkası ve anakarta oturduğu kısmı çok iyi temizleyin ve her iki tarafı da temizlerken çok fazla bastırrmayın.

    Daha sonra macunu göz kararı sürün çok fazla sürmeyin çünkü işlemciyi anakarta oturttuğunuzda kenarından taşmasın

    En son olarak da işlemcinizi anakarta tam oturtmalısınız.