• 04-12-2008, 16:45:28
    #1
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar dizüstü bilgisayarın bataryasını, bilgisayar elektriğe bağlı iken çıkarmazsam bataryanın süresi düşermi? bu tür bikaç duyum aldım acaba doğru mudur?

    teşekkürler
  • 04-12-2008, 18:51:11
    #2
    batarya takılıyken aynı zamanda elektriğe bağlı kullanmak bataryanın ömründen yemektedir evet ama !!! batarya olmayıp direk elektirğe bağlı kullanırsan şöyle bir sakatlık olabilir ani voltaj değişiminde + ya da - makineye zarar verebilir..batarya bu akımı düzenliyor..
    ben 2 senedir kullanıyorum laptubumu ilk zamanlar 2.5 saat giderken şimdi 1-1.5 saat gidiyor ama en azından riske girmemiş oluyorum..
  • 06-12-2008, 14:11:46
    #3
    Selamlar,
    syhbyz arkadaşa kısmen katılıyorum ama ben bataryasız kullanıyorum.
    Neden?

    Çünkü laptopu kullandığım yerlerde aşırı akım rölesi var.Bu da gerilimi düzenlemeye yetiyor Eğer evinizde yada kaldığınız yurtlarda bu tarz bir röle mevcutsa sorun olmayacaktır.. Eğer yoksa riske atmamak için batarya ile kullanabilirsiniz..
  • 07-12-2008, 01:54:04
    #4
    Üyeliği durduruldu
    sonuç olarak bataryayı hiç çıkarmasamda sorun olmuyor yani.
  • 07-12-2008, 02:14:08
    #5
    sadece ömrü azalır.. onun dışında bi sorun olmaz.. Batarya pek işine yaramıyorsa ömrünü tüketebilirsin
  • 07-12-2008, 10:07:11
    #6
    Üyeliği durduruldu
    SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    batarya takılıyken aynı zamanda elektriğe bağlı kullanmak bataryanın ömründen yemektedir evet ama !!! batarya olmayıp direk elektirğe bağlı kullanırsan şöyle bir sakatlık olabilir ani voltaj değişiminde + ya da - makineye zarar verebilir..batarya bu akımı düzenliyor..
    ben 2 senedir kullanıyorum laptubumu ilk zamanlar 2.5 saat giderken şimdi 1-1.5 saat gidiyor ama en azından riske girmemiş oluyorum..
    Çok Yanlış Çünkü Gelen Akımı Düzenleyen Batarya değil Bağladığını Şarj Cihazıdır
  • 08-12-2008, 17:31:38
    #7
    valla takunya,
    bazı donanım sitelerinde hep verdiğim bilgiye yönelik uyarılar vardı..
    dediğin doğru olabilir ama bende donanım sitelerinin yabancısıyım