• 04-01-2019, 08:12:53
    #1
    Selamlar, dün akşam macbook bir anda kendini kapattı ve peş peşe 3 bip sesi, 5 saniye bekleme, 3 bip sesi devam şeklinde bir sorunla karşılaştım.
    İnternette araştırdım, ramden kaynaklı bir sorun olduğu, apple'ın yayınladığı dökümanda da ram'in yerinen oynadığı ihtimali yazıyordu.
    Arkadaşımın da yardımıyla bilgisayarı açtık, rami çıkarttık, silgiyle falan temizledik ama sorunum düzelmedi.
    Sanırım yeni ram almam gerekecek.
    Beklemeden, direkt mağazaya gidip alabileceğim bir ram önerme şansınız var mıdır?
    2GB ram vardı cihazda, 4GB takmayı düşünüyorum, şimdiden teşekkürler
  • 04-01-2019, 08:30:19
    #2
    Hangi macbook? Hangi ram? Hiç bir bilgi vermemişsiniz.
  • 04-01-2019, 08:35:22
    #3
    Genç Hosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi macbook? Hangi ram? Hiç bir bilgi vermemişsiniz.
    Pardon.
    Macbook Pro 2011 Early
    bu kadar biliyorum cihaz hakkında
  • 04-01-2019, 08:37:45
    #4
    İşlem yaptığınızdan başka bir tane daha ram slotu olması lazım. O slot boş muydu?
  • 04-01-2019, 08:39:01
    #5
    Genç Hosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşlem yaptığınızdan başka bir tane daha ram slotu olması lazım. O slot boş muydu?
    Evet boştu
  • 04-01-2019, 08:41:54
    #6
    Herhangi bir bilgisayrcıdan ya da oem ürünler satan mağazadan DDR3 RAM alabilirisiniz. Vatan bilgisayarda sattıklarını düşünüyorum.
  • 04-01-2019, 08:52:36
    #7
    Genç Hosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir bilgisayrcıdan ya da oem ürünler satan mağazadan DDR3 RAM alabilirisiniz. Vatan bilgisayarda sattıklarını düşünüyorum.
    ram değiştiğimde sorunum çözülür umarım
    teşekkür ederim
  • 04-01-2019, 09:05:11
    #8
    Merhaba aşağıdaki kaynağa göz atar mısınız?
    https://support.apple.com/tr-tr/HT202768
  • 04-01-2019, 10:12:20
    #9
    eslao adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba aşağıdaki kaynağa göz atar mısınız?
    https://support.apple.com/tr-tr/HT202768
    • Üst üste üç ton ve ardından beş saniyelik duraklama (tekrarlanır): RAM'in veri bütünlük kontrolünden geçemediğini belirtir. Yakın zamanda bilgisayarınızın RAM'ini değiştirdiyseniz veya yükselttiyseniz doğru takılıp takılmadığını kontrol edin. Sorun devam ederse Apple Destek bölümüne ulaşın.
    yukarıda da yazdığım gibi, bu kaynağa bakmıştım.
    burada yazdığı gibi üst üste üç kere bip yapıyor, beş saniye bekliyor ve tekrar devam ediyor



    Genç Hosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir bilgisayrcıdan ya da oem ürünler satan mağazadan DDR3 RAM alabilirisiniz. Vatan bilgisayarda sattıklarını düşünüyorum.

    Kingston 4GB SODIMM ram aldım macbook uyumludur dediler ama sorunum düzelmedi