Merhaba Arkadaşlar,
Uzun süredir sunucu almak için araştırma yapıyorum oem pc olarakmı toplayıp alsam yoksa gidip ibm yada hp sunucumu alsam karar veremedim.
Aşağıdaki özellikleri vatan bilgisayarın sitesinden yazdım toplam 2000 TL'ye çıkıyor.
Böyle birşeymi almak mantıklı gidip 3000-5000 TL'lik sunucumu tavsiyeleriniz nedir acaba?
Normal oem pc lere sas disk takılıyormu acaba?
INTEL
Core2 Quad Q9650 3.0Ghz 12MB Cache 1333FSB 45nm İşlemci
ASUS
P7P55D-E EVO Intel P55 DDR3 2200MHz (O/C) Sata 3.0 USB 3.0 Anakart
GSKILL
4GB (2x2GB) Trident DDR3-2000Mhz CL9 1,65V Voltaj DUAL Ram
WD
3.5" 1Tb Caviar Black SATA 3.0 64MB Cache 7200Rpm Harddisk
Oem pc sunucumu yoksa normal sunucumu?
32
●2.043
- 16-05-2010, 22:14:21Üyeliği durduruldu
- 16-05-2010, 22:20:17Üyeliği durdurulduDonanımdan anlarım dersen atx, anlamam dersen markalı sunucu al,
ek olarak
Core2 Quad Q9650 işlemci P7P55D-E EVO anakartına takılamaz.
Uyum sorunları fazla yaşamamak için ramlerı Kingston ddrIII 1333 mhz al, DDR3-2000Mhz CL9 1,65V Voltaj sana bir şey katmadığı gibi uyum sorunları olabilir.
3.5" 1Tb Caviar Black SATA 3.0 gerek yok, SATA 2 olanı al.
HP'ye vereceğin paraya 2 adet atx alırsın, senede bir tane atx değiştirsen 2 tane atx toplarsın. alacağın HP sunucu da zaten 2 sene sonra yavaş kalacaktır. - 16-05-2010, 22:21:32Üyeliği durdurulduEk raid kartları ile sas takabilirsin. yalnız raid kartı 300-500 dolara arasıirresistible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sas disklerin de 146 GB'tı 300-400$ arası
- 16-05-2010, 22:37:32Üyeliği durduruldubenim için disk ve işlemci önemli bol miktarda php ve mysql sorgulaması olan yazılım var. Oem sunucu quad işlemci işimi görebilir ama hdd 7200 devir ondan yana sıkıntı olabilir.
sas disklerde 10k 15k arasında ne kadar fark var acaba bir kaç terimleri var onlarıda bilmiyorum sff, sad, 4g, 6g gibi - 16-05-2010, 22:55:00sas için çok para yatırman gerekir kartı diski filan pahalıdırirresistible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sata3 kullanırsan daha iyi olur maliyet düşer ve sata2 den daha iyi performans alırsın
- 16-05-2010, 22:57:36Üyeliği durduruldusata3 kullandınızmı linux de? sata2 ye göre nasıl? işin içine sas girince markalı sunucu almak lazım..SinanTerzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
birde xeon işlemcili sunucu toplanabiliyormu hazır olanların haricinde? - 16-05-2010, 23:24:05Üyeliği durdurulduDonanımdan anlamıyorsan oem sunucu işini boşver.irresistible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hele linux kuracaksan en yeni donanımları kullanman sıkıntılı olabilir. Yeni teknoloji donanımlara göre kernel güncellemesi/derlemesi yapman gerekebilir.
Yazdıklarından pek donanımdan anlamadığını anlıyorum, anlamıyorsan oem sunucuya bulaşma. HP marka bir sunucu linuxda oemden daha sıkıntısız olur. - 17-05-2010, 01:07:54Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
- Markalı rack sunucu alırsan, parçaların uyum derdi ile uğraşmazsın.
- Driver ile uğraşmazsın, kendi kurulum cd si ile hemen kurulum yaparsın.
- Raid ve çift disk ile verilerin daha güvende olur.
- Bütçene gore çift psu ile daha güvende olursun.
- Cihazın arızalanırsa bütçene gore 7/24 4H içinde destek alırsın, bütçen yetmez ise ertesi gün yerinde destek ile 30 gün beklemezsin.
- Sunucun datanceterlarda daha az yer kaplar.
- Xeon vb. (AMD) ile daha fazla performans alırsın.
- Bütcen var ise SAS diskler ile disk başına 200 iops elde edebilirsin ama SATA diskler ile 100 iops elde edersin. OEM toplarsan, markalı sunuculardaki RAID kartını bulamazsın, cache ve pil desteği olmayan ucuz raid kartı kullanırsın.
- Son model bir markalı sunucuyu (örneğin intel xeon 5600 serisi işlemcili) en az 3 sene kullanırsın.
Markalı ve uygun bütçeli bir sunucu istersen Dell R210 öneririm. Bütçen var ise R710 lara bakabilirsin.
Sas disklerin de 146 GB'tı 300-400$ arası