Co-location için hazırlanacak kasalarda ekran kartının önemi var mı?
Varsa neler? Neden ekran gerekli?
Gerekli ise ne kadarlık bir kart gerekir.. (aşağıdaki listedeki eah4650 120 tl lik bir kart)
Asus P7P55D EVO/DDR3 2133 GL+1394+RAI+16X*3 1156p
Intel Core i7 860 2.80 GHz 8MB 4.8GT/Sec Lga 1156
OCZ Platinum XTC 2 GB 2000 MHz DDR3 RAM CL9 X 2 = 4GB
Cooler Master Elite RC-331 KKPB 460W ATX Kasa Siyah
WD 1 TB 7200 RPM 32MB SATA2 (Caviar Black) X 2 = 2TB
Asus VGA EAH4650/DI 512 MB 128Bit DDR2 HDMI 16X
Ayrıca bir web alanında verilen trafik;
Datacenter ın verdiği "10 Mbps Sınırsız" pakette kullanılan "sınırsız" ifadesimidir?
Yani 2TB lık hdd mizden vereceğimiz 1GB lık alana trafiği nasıl sağlarız..
Co-Location, Ekran Kartı Önemi?
4
●686
- 11-12-2009, 22:09:37
- 11-12-2009, 23:55:53Yapacağınız işe göre ekran kartının önemi olabilir ama web uygulamaları çalıştıracaksanız ekran kartının bir önemi yoktur..
10Mbit sınırsız ifadesi internet hattının 10Mbit'e kadar kullanılabileceğini ifade eder.. Eğer bir kimse 10Mbit'i sürekli olarak tek yönlü kullanırsa 1 ayda 3000GB trafik yapacaktır.. Ama 10Mbit tam olarak kullanılıyorsa muhtemelen 10mbit sonrası gelen her + kullanıcı siteye girmekte zorluk çeker site yavaş açar..
Ayrıca geceleride hat kullanmadığınızı düşünürseniz gerçekçi olmak gerekirse 10Mbit ile ortalama ayda 1500-2000GB trafik yapılır. - 12-12-2009, 14:54:40Şu an için ekran kartının önemi yok.
Ancak bir çok uygulama GPU 'nun gücünü kullanmak için çalışmalarını hızlandırmış durumda. Örneğin ie9 'da gpgpu desteği ile gelecek.
Benzer şekilde serverlar da gpu 'nun nimetlerini kullanacak. Ben bu çalışmaların iis için yapıldığı duymuştum. Ancak gelecek neler gösterecek hep birlikte göreceğiz.
Ana kart onboard destekli ise harici ekran kartına gerek yok.