• 31-12-2008, 13:47:56
    #1
    Kurumsal PLUS


    INTEL Moduler Server yerine yabancı firmalarda herkesin kullandığı bir model olan M1000E Şasesi ile Blade sistemi kuracağız.. Moduler Server den daha pahalıya patlayacak olsa da daha kaliteli olacağa benziyor.. Karar vermemdeki büyük etkenlerden biri DELL ürünlerinde arıza çıkınca gün içinde DELL ekibinin Veri merkezine gelip yerinde sunucuya müdahale etmesi..

    Blade şase ye PowerEdge M600 Serisi sunucular takacağız. Yine her sunucu 2 X 450GB 15K RPM SAS olacak buna göre ram olacak bu şekilde kullanılacak..
    Sunucuda her şey var KVM Den remote controller e kadar yine uzun süre araştırmış olmama ramen bu devasa ürünü TR de kullanan var mı merak ettiğimden konu açıyorum.. Ürünü kullanırken bir sıkıntı yaşadınız mı? Ve performansı nasıl bu konular hakkında beni bilgilendirirseniz yaşadığınız tecrübeleri öğrenmem bana çok faydalı olacaktır.. Az bir zamanım var bu konuda karar vermem lazım artık

    Kullananların yorumlarını dört gözle bekliyorum..
  • 31-12-2008, 14:13:47
    #2
    Osmanım alalım bundan 2 tane bi sana bi bana
  • 31-12-2008, 14:16:24
    #3
    Kurumsal PLUS
    Alalımda parası sorun yanlış bir karar vermek istemiyorum iyice araştırmak lazım internet de kötü bir yorum bulamadım HP Blade sistemlerinin C Sınıf ürünlerinden daha %25 daha performanslı ve IBM Blade ürünlerinin H serisinden %29 Daha performanslıymış..

    Yine benzer tüm blade sunuculara göre VMmark skoru yani sanallaştırma skoru en yüksek blade serisiymiş..

    Ama kullanan varsa yaşadığı sorunları anlatırsa içim rahat hareket edebileceğim. Şuana kadar bir kusuru görünmüyor.

    http://www1.euro.dell.com/content/pr...533&l=en&s=pad
  • 31-12-2008, 14:18:04
    #4
    osman benchmark testleri isteyelim, demo ürün isteyim, ixir artık dell registered partner oldu dün itibariyle ne dersin? dell türkiyeden demo isteyelim malum hemen verilecek karar değil.
  • 31-12-2008, 14:22:41
    #5
    Kurumsal PLUS
    snackers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    osman benchmark testleri isteyelim, demo ürün isteyim, ixir artık dell registered partner oldu dün itibariyle ne dersin? dell türkiyeden demo isteyelim malum hemen verilecek karar değil.
    DEMO ürünü SH aldı kullandı her BLADE Sunucuya 2 den fazla disk takılamadığından vazgeçmişti.

    Yine disk yuvaları 2.5 lik yani ilaki SAS kullanacaksın SATA zaten kullanmak Ferrari ye tüp taktırmak gibi olacak demo deneme kadar uzun zamanım olmadığından acele ediyorum kendim ürünü Istanbul da ARMADA’da görmüştüm zaten o gün bu gündür aklımda..

    Disk sorunu Stroge Server ile çözülüyor eğer çok büyük miktarda diske ihtiyaç varsa tabi bu seferde maliyet hemen hemen 2 ye katlıyor. Bu nedenle en yüksek SAS Modeli 450GB 15K kullanalım RAID1 yaparız dedik
  • 31-12-2008, 14:26:24
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Havasını mı yapmışsın tavsiye mi istemişsin pek belli olmasa da M605'i öneririm, kullandığımdan değil tabiki, gözle görülen bariz bir soğutma farkı var.

    Dell PowerEdge M605 Blade Sunucu Ürün Ayrıntıları
  • 31-12-2008, 14:29:38
    #7
    Kurumsal PLUS
    Adam gibi yorum yap ben araştırmalarını anlattım aldığım bir şey değil nesinin havasını atacagım..

    Ne garip insanlarsınız siz yahu kullanıyorsan tavsiyeni yaparsın

    Hastasınız yemin ediyorum…
  • 31-12-2008, 14:31:07
    #8
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DEMO ürünü SH aldı kullandı her BLADE Sunucuya 2 den fazla disk takılamadığından vazgeçmişti.
    Yine disk yuvaları 2.5 lik yani ilaki SAS kullanacaksın SATA zaten kullanmak Ferrari ye tüp taktırmak gibi olacak demo deneme kadar uzun zamanım olmadığından acele ediyorum kendim ürünü Istanbul da ARMADA’da görmüştüm zaten o gün bu gündür aklımda..
    Disk sorunu Stroge Server ile çözülüyor eğer çok büyük miktarda diske ihtiyaç varsa tabi bu seferde maliyet hemen hemen 2 ye katlıyor. Bu nedenle en yüksek SAS Modeli 450GB 15K kullanalım RAID1 yaparız dedik
    Osmanım bu sunucular NAS ve SAN ile genişletilebilir sanırım disklere takma kafayı. Olmazsa bak aklıma Sun XFire 4200 gelmişti NGN Networks satıyor onunlada görüşelim olmazmı ?
  • 31-12-2008, 14:33:09
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam gibi yorum yap ben araştırmalarını anlattım aldığım bir şey değil nesinin havasını atacagım..
    Ne garip insanlarsınız siz yahu kullanıyorsan tavsiyeni yaparsın
    Hastasınız yemin ediyorum…
    <kd>Yazdıklarına dikkat et adamlık dersi vermeden önce adamlık yap üstelemiyorum.</kd>