• 29-01-2020, 18:20:58
    #1
    Bir süredir kullandığım esxi'e tahminim üzere brute attack almaktayım, bunun üzerine root kilitlenmekte ve giriş yapamamaktayım.
    Alternatif olarak 2 kullanıcı açtım ve kullanıyorum çözüm olarak lockdown tavsiye edilmiş alternatif olarak nasıl bir yol izlemem gerekir.

    Teşekkürler.
  • 29-01-2020, 18:24:59
    #2
    Merhaba,

    Biz bu tarz problemler için Mikrotik üzerinden kural yazıyoruz.

    Hizmet aldığınız firma için bu tarz bir kural yazmasını rica edebilirsiniz.
    NOT : Bİzim ilettiğimiz görüntü SSH İçin bir örnektir. Siz bunu vmware için uyarlamalısınız çarptırılmış biraz
  • 29-01-2020, 18:29:45
    #3
    Platin üye
    AhmetKarahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir süredir kullandığım esxi'e tahminim üzere brute attack almaktayım, bunun üzerine root kilitlenmekte ve giriş yapamamaktayım.
    Alternatif olarak 2 kullanıcı açtım ve kullanıyorum çözüm olarak lockdown tavsiye edilmiş alternatif olarak nasıl bir yol izlemem gerekir.

    Teşekkürler.
    Merhabalar

    ESXİ ana makinanızın IP sini yurtdışına kapatabilirsiniz, Bunun haricinde en sağlıklısı ESXİ ana IP local IP yapar ve makinanız içerisindeki bir win VDS ile erişim sağlayabilirsiniz.

    Bunlarında dışında ESXİ makinada SSH kapalı olmasına dikkat edebilirsiniz.
  • 29-01-2020, 18:35:44
    #4
    Üyeliği durduruldu
    AhmetKarahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir süredir kullandığım esxi'e tahminim üzere brute attack almaktayım, bunun üzerine root kilitlenmekte ve giriş yapamamaktayım.
    Alternatif olarak 2 kullanıcı açtım ve kullanıyorum çözüm olarak lockdown tavsiye edilmiş alternatif olarak nasıl bir yol izlemem gerekir.

    Teşekkürler.
    Merhaba,

    Sabit bir ip adresiniz varsa eğer 443 (ESXI web gui) portunu filtreleyin. O da olmaz ise dedicated sunucunuza KVM, ILO veya iDrac gibi uzaktan erişimizin varsa esxi ip adresinizi firewall (ben pfsense kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim) arkasından NAT mode olarak çıkartabilirsiniz. Şayet Mikrotik gibi ilkel ve iptables mantığıyla çalışan bir güvenlik duvarına hiç bulaşmamanızı tavsiye ederim. Birde ufak bir bütçeniz varsa güvenlik tarafına da yatırım yapmanızı ve SIEM kullanmanızı öneririm. Aklınıza takılan bir konu varsa seve seve yardımcı olurum
  • 29-01-2020, 18:52:56
    #5
    Platin üye
    Merhaba,

    SSH ile bir alakası yok SSH kapalı olsa dahi bu sorun olur. ESXi default olarak çok fazla root denemesinde kendini kitler. root girişinin kitlenmemesi ve hep açık kalması için Manage >> System >> Advanced settings' e gelin. Arama yerine securit yazın ;

    Security.AccountLockFailures = 0
    Security.AccountUnlockTime = 1

    yapın root kapanmayacaktır. http://prntscr.com/qum7hp
  • 29-01-2020, 18:58:27
    #6
    Firewall sekmesinden
    arayüz ve ssh girişinde ip filtrelemesi yapabilirsiniz.
  • 29-01-2020, 19:40:25
    #7
    mselim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    SSH ile bir alakası yok SSH kapalı olsa dahi bu sorun olur. ESXi default olarak çok fazla root denemesinde kendini kitler. root girişinin kitlenmemesi ve hep açık kalması için Manage >> System >> Advanced settings' e gelin. Arama yerine securit yazın ;

    Security.AccountLockFailures = 0
    Security.AccountUnlockTime = 1

    yapın root kapanmayacaktır. http://prntscr.com/qum7hp


    Teşekkürler çözüldü.