Merhabalar,
Farklı yerlerde bulunan VPS/VDS'lerimi tek bir yerde toparlamak böylece orta/uzun vadede ekonomik olarak kâr etmek istiyorum. Bu yüzden fiziksel sunucu arıyorum. Fiyatlardan dolayı sıfır almam mümkün değil. Gerek r10'da gerek başka platformlarda uygun fiyata kullanılmış sunucular görüyorum, 3-4 senelik cihaz da var, 7-8 senelik cihaz da. Genelde verimerkezlerinde kullanılan cihazlar. Fakat ikinci eller için de donanım arızalarından dolayı çekiniyorum.
Benim beğendiğim sunucular genelde 64-96-128 GB ramli, 5-10 bin TL aralığında.
Sizce 2.el sunucu almalı mıyım, yoksa dedicated sunucu mu tercih etmeliyim? 2.El sunucularda donanım arızası riski/oranı nedir. Gerekli yedeklemeleri yaptığımı ve sıfır disk aldığımı varsayarsak, disk dışında hangi parçalarından dolayı sorun yaşama ihtimali daha yüksek ve 7-8 senelik HP/IBM sunucuların yedek parçalarını bulmakta zorluk yaşar mıyım?
2.el sunucu mu, yoksa kiralık dedicated sunucu mu?
2.el sunucu
Kiralık dedicated sunucu